Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Školka tresty
Holky, tak si běžím zase postěžovat, nějak potřebuju náhled nezávislé osoby, protože vůbec nevím, jak se zachovat 🙁
Jedná se o školku, kde ke šťouchačce na jídlo přibylo zavírání do kumbálu, alespoň mi to včera Maruška řekla, když jsme probíraly její “zlobení“ ve školce. Na otázku, proč to dělá mi odpověděla, že jí paní učitelka zavírá do kumbálu. NO a já nevím, co teď dělat, protože je pravda, že když doma už přehání, taky jí odvedu (většinou z postele, když už všichni chceme spát a ona řve nebo skáče atd.) a dám jí do kuchyně samotnou. Většinou brečí a potom přijde, že už teda bude potichu, lehne si a spí.
Tak vlastně nevím, jestli jim mám říkat, že se mi to nelíbí (hlavně vůbec nevím, jak to probíhá, jestli jí tam nechají někde v nějaké tmě dlouho, nebo jí jen jakoby strčí za dveře, aby se uklidnila, prostě nevím a přiznají se vůbec, když se zeptám – těžko).
Já chápu, že když jim místo jídla běhá mezi židlemi a leze na parapety a při nějaké školkové činnosti totéž a ruší ostatní děti, že jí to nemůžou nechat dělat, ale trošku bych si to představovala jinak, paní učitelka si zrovna včera stěžovala, že s ní není žádná domluva, že vůbec neposlechne, nevnímá, že je to hrozné a že jí mám naučit poslouchat :-(.
NO ale přesto si myslím, že zavírání do kumbálu to nějak neřeší. Navíc mi Maruška ještě říkala, že jí paní učitelka říká, že je zlobivá a hloupá. Já jí to nechtěla věřit, ale už jsem to slyšela i v šatně od holčičky, tak někde to asi sebrala. “hele mami, to je ta zlobivá Maruška“ 🙁
Co byste dělaly vy? Určitě si chci o tom s puč promluvit, ale když mi řekne, co má s ní teda dělat, tak vlastně sama nevím.
Padmé, tak u nás jsou učitelky už asi 30 let stejné, takže žádnou změnu nečekám ani do dalšího roku
Peťko, tak teď jsem vůbec nepochopila, co tím chceš říci.
Jako připravovat dítě na život tím, že pro jistotu na něj budeme všicni hnusní a budeme ho šikanovat, aby si zvyklo a nebylo pak v šoku???? No to snad ani nemůžeš myslet vážně.
Jinak tohle není soukromá školka, kde si zaplatím, že se bude k Marušce chovat jinak než v normální školce. Je to školka založená člověkem, který se rozhodl k dětem chovat určitým způsobem a já jsem jí našla, protože se tak snažím ke svým dětem chovat také.
A zase už opakuji, že to není školka “bez hranic“, naopak, hranice jsou tam stanoveny pevně, jen s úctou a respektem k dítěti (alespoň doufám).
Navíc ona bude mít právě zkušenosti i z normálního (čemu tedy bohužel většina lidí normální říká) prostředí. A v dospělosti už člověk určitě není tak bezbranný jako tříleté dítě a pokud jí učitelka ve třech letech řekne že je hloupá a zlobivá, rozhodně to na ní bude mít jiný vliv, než když jí to ve 30 řekne šéf. Hlavně pokud se nám jí podaří nijak moc “nezlámat“ a zůstane jí zdravé sebevědomí, o což se mimo jiné i tímto krokem snažíme.
Lien, děkuji za odpověď, teď už je mi to jasný! 🙂 Já právě nevěděla, jak to vlastně Maruška má :-). A teď už vííím :-).
Víš, když tak nad tím uvažuju (zpětně), tak my jsme to měli na střídačku – vždycky jsme štěstí na učitelku měli a pak další rok neměli… a potom zase ano… 🙂
Co tím chci říct?
Chtěla bych Tě jaksi dopředu připravit na to, že to nemusí vycházet vždy podle Tvých představ (ty učitelky).
Upřímně řečeno – pro mě byly některé učitelky hodně velkým zklamáním a jako mamince se mi to velmi špatně “trávilo“.
Na druhou stranu, když jsme to štěstí měli (na výbornou paní učitelku), bylo to úžasné, krásné a klidné období :-).
Lien, předně napíšu, že Marušce upřímně přeji tu nej a nej učitelku, protože to je dle mého základ a takovou učitelku si jistě zaslouží úplně každé dítě! Stejně tak je určitě hodně důležité pro další život a další vztah ke škole, jakou dostane první paní učitelku malý školáček.
Na druhou stranu ale napíšu, že ty nyní sice dáš Marušku do školky, kde si vlastně zaplatíš určitou toleranci a jiný přístup od paní učitelky. Myslím si, že tak, jak se k dětem chovají v soukromé školce, by se měly učitelky chovat i v běžné MŠ, což ano, souhlasím, bohužel není všude.
Ovšem malinko bych se zamyslela nad tím, že jednou na to ta holka možná dojede. Protože pokud se nenaučí žít v určitém souladu se společností, nebude respektovat určitá pravidla, nikdo se s ní v životě párat nebude. Tím myslím například spolužáky ve třídě, až bude starší a pak samozřejmě v práci. Žádný zaměstnavatel se neposadí na zadek, bude to přesně naopak a pak dostane takovou ránu od života, že to třeba těžko zvládne.
ještě upřesnění tři dny v týdnu na dopoledne, myslím, že pomalejší adaptace není na škodu
Padmé děkuji za reakci
Ke tvé otázce Maruška chodí jen tři dny v týdnu, v pátek máme plavání a pondělí jí nechávám také doma, je to víceméně vyústění celé situace, začalo to kvůli neustálým rýmám, aby měla více času “bez bacilů“ a pak už se to stalo běžným, protože jsem měla pocit, že více učitelky nezvládnou a pak se mi zase nechtělo jí tam dávat, protože mi vadily věci již řečené…
Ahoj Lien, díky za nové zprávičky. Jen se musím zeptat: Maruška nechodí do školky takovým tím obyčejným způsobem? Mám na mysli “klasiku“ (5 dnů v týdnu) – já jsem to asi nějak nezachytila nebo přehlédla.
Víš, Lien, já si myslím, že ono to stejně vždycky chvíli trvá, než si dítko ve školce zvykne – je to úplně jiný svět, spousta “cizích“ dětí, učitelky… a hlavně – najednou není s maminkou celý den. Chci říct, že to vždycky vyžaduje zvýšenou dávku trpělivosti, neb je to pro tak malé dítě velký životní krok.
Každopádně Vám přeji, abyste měly (Maruška a potažmo Ty) více štěstí, abyste “natrefily“ na paní učitelku takovou, jaká by paní učitelka v mateřské školce měla být :-).
A ještě k tomu, co jsi psala předtím – šťouchat dítěti jídlo do krku nebo ho zavírat do kumbálu – to mně osobně připadá nejen nenormální, ale jaksi netolerovatelné (to bych asi nepřenesla přes srdce).
Tak – hodně štěstí! 🙂
Takže v týdnu jsem byla u dr. pro potvrzení a v pátek jsem odevzdala všechny papíry a Maruška je od 1.6. přijata k jednodenní celodenní docházce. Jsem domluvena s paní ředitelkou, že to takto necháme přes léto a pokud budeme spokojeni, od září bychom Marušku dávali na dva dny dopolední docházky. Tím pádem by se pobyt v “naší“ školce omezil na jeden den. Prozatím.
Uvidíme, jak se nám a hlavně Marušce bude líbit a taky jak dlouho finance dovolí. Bylo by dobré, kdybychom jí tam mohli přesunout na více dní, ale spíše myslím, že to nepůjde. Alespoň ten rok bych chtěla vydržet a pak snad bude vůči atakům učitelek trošku odolnější a ne tak zranitelná.
S uč. jsem mluvila, v podstatě všechno spláchly s tím, že při počtu 26 dětí si o takových věcech můžu nechat zdát. Jediné co se změnilo, že si najednou nestěžují, u jídla taky vidím, že jí ho necpou (hurá) no a dokonce začala říkat, že už si Maruška zvyká, že se obrní trpělivostí, aby to s ní zvládala a že kdybychom to věděly předem, bylo by lepší počkat až jí budou 4 roky.
Dám pak zase vědět, jak se Marušce líbí a jak my jsme spokojeni.
lien už písnu jen k tomu…pokud prostě tak velké problémy a to co popisuješ se děje, nic promluvením s učitelkama nevyřešíš…spíš jako maminky by jste si tedy měly stěžovat u zřizovatele a něco s tím udělat jinou cestu nevidím…
do dvou školek bude chodit proto (tedy jestli bude), že na plnou v té školce, která nám zřejmě bude vyhovovat více nemáme dostatek financí ani času na dovoz/odvoz a co bude přínosem pro Marušku?
Minimálně tedy počítám s tím, že by do budoucna mohla vědět, že ne podle každé učitelky je hloupý zlobivý lump, kterého strčíme do kumbálu když otravuje a když nejí, našťoucháme mu jídlo do krku. Prostě také zážitek učitelek, které se chovají “normálně“. A pravdou je, že pokud by se to dělo v naší školce, byla bych jedině ráda a žádné další možnosti bych hledat nemusela.
Ještě musím naspat, že jsem o víkendu měla rozhovor se dvěma maminkami a že kumbál a šťouchačka zřejmě nejsou vše, co se ve školce používá, jelikož jedna mi říkala, že jí syn (už starší asi 5let) doma řekl, že jim paní učitelka říka vy parchanti a druhá mi zase prozradila, že při čekání v šatně slyšela píuč, jak říká nějakému chlapečkovi, ať už vstane z té postele nebo že ho seřeže….
Takže vhodnost umístění Marušky jinam není pro mě zrovna téma k diskusi, možná, že nakonec sem nebude chodit vůbec, i když bych nerada tuhle možnost úplně zavrhla, zkusím jí tam dávat na omezený čas jako dosud a znovu promluvit s učitelkama.
K vodění za ruku, to je opravdu extrém, který se používá až při porušení všech ostatních opatření, které nabídnou, ale nevidím tedy na tom nic tak hrozného, jako zavřít dítě do tmy, kde se bojí. Prostě mu jen znemožní porušovat hranice, tedy např. napadat ostatní děti, rozbíjet věci atd., ale stejně ještě předtím dostane mnoho jiných možností, jak přestat.Je prostě rozdíl, když dítě ruší hru říci, tak jestli si nechceš hrát, jdi vedle ke stolu a tam na nás počkej a pokud to nedodrží, u stolu ho držet za ruku, aby sedět muselo, nebo ho vzít a začít strkat do kumbálu bez nabídky něčeho jiného. Já v tom tedy vidím rozdíl obrovský.
Lien, já jsem asi úplně mimo, ale vůbec nechápu, proč by mělo dítě chodit do 2 školek?
Pokud vám něco na stávající školce nevyhovuje, čím se to změní, že Maruška půjde na jeden den jinam? Co tím jako získáte?
Taky si myslím, jak zde psala tuším bamiska, o tom, že pokud dítě neposlouchá, musí pak chodit s paní učitelkou za ruku, že to mi přijde stejně hloupé, jako ten kumbál. No, dobře, uznávám, kumbál je určitě horší, ale stejně. Děti pak koukají na to jedno, které porušilo pravidla, protože vidí, že tedy musí chodit za tu ruku. Zajímalo by mě, jak se spravedlivě učitelky rozdělují o své ruce, když se najde ten den víc dětí, které prostě poruší pravidla. I když je mi jasné, že to bude spíš záležitost až krajní, že to tam nemají na denním pořádky, ale spíše výjmečně.
Osobně si myslím, že kdyby v normální školce byly fajn učitelky, že byste neměly žádný problém a bylo by vše v pořádku i ve vaší školce.
Moje známá v soukromé školce pracovala, odešla, neb nezvládala určité věci, které po ní chtělo vedení. Například nesměla na dítě říct rodičům nic špatného, v popisu práce měla vychvalovat dítě, které dle ní bylo zaostalé a potřebovalo např.logopeda jako sůl, ale ona musela tvrdit, že je dítko úžasné atd. Jak pak dopadnou takové děti na klasické ZŠ se můžeme jen dohadovat. Ovšem tento příklad nemusí být všude, věřím, že to bylo jedno zařízení ze sta, s tímto nepsaným pravidlem, že platící rodiče musí být za každou cenu spokojení.