Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Školka tresty
Holky, tak si běžím zase postěžovat, nějak potřebuju náhled nezávislé osoby, protože vůbec nevím, jak se zachovat 🙁
Jedná se o školku, kde ke šťouchačce na jídlo přibylo zavírání do kumbálu, alespoň mi to včera Maruška řekla, když jsme probíraly její “zlobení“ ve školce. Na otázku, proč to dělá mi odpověděla, že jí paní učitelka zavírá do kumbálu. NO a já nevím, co teď dělat, protože je pravda, že když doma už přehání, taky jí odvedu (většinou z postele, když už všichni chceme spát a ona řve nebo skáče atd.) a dám jí do kuchyně samotnou. Většinou brečí a potom přijde, že už teda bude potichu, lehne si a spí.
Tak vlastně nevím, jestli jim mám říkat, že se mi to nelíbí (hlavně vůbec nevím, jak to probíhá, jestli jí tam nechají někde v nějaké tmě dlouho, nebo jí jen jakoby strčí za dveře, aby se uklidnila, prostě nevím a přiznají se vůbec, když se zeptám – těžko).
Já chápu, že když jim místo jídla běhá mezi židlemi a leze na parapety a při nějaké školkové činnosti totéž a ruší ostatní děti, že jí to nemůžou nechat dělat, ale trošku bych si to představovala jinak, paní učitelka si zrovna včera stěžovala, že s ní není žádná domluva, že vůbec neposlechne, nevnímá, že je to hrozné a že jí mám naučit poslouchat :-(.
NO ale přesto si myslím, že zavírání do kumbálu to nějak neřeší. Navíc mi Maruška ještě říkala, že jí paní učitelka říká, že je zlobivá a hloupá. Já jí to nechtěla věřit, ale už jsem to slyšela i v šatně od holčičky, tak někde to asi sebrala. “hele mami, to je ta zlobivá Maruška“ 🙁
Co byste dělaly vy? Určitě si chci o tom s puč promluvit, ale když mi řekne, co má s ní teda dělat, tak vlastně sama nevím.
to už mi ale přijde opravdu jako slovíčkaření
Když se vzpouzí, nechám jí jít, pokud to není u silnice, jinak jí držím
u jídla mi nevadí když běhá, pokud už dojedla, nebo jíst nechce, což ve školce vadí, tam musí sedět i když nejí a čekat, až se nají ostatní, to i mě teda přijde k nevydržení a taky nesedím a nečekám, až se nají někdo jiný
Případné další rozpory jsou na tom stejně.
Vicikovko díky za reakci, potěšila mě.
a úplně jsem zapoměla poděkovat Padmé, díky tobě alespoň vím, na čem jsem. I když možná by bylo lepší strčit hlavu do písku a čekat jakou dg nám stanoví a pak se utěšit tím, že jsem vlastně chudák s nemocným dítětem. Tím se nechci nikoho dotknout, pokud to tak vypadá, i když je pravda, že je v poslední době poněkud přediagnozováno ;-).
Ještě k té školce..malý má značku šneka.No a než vychytal převlékání,jídlo atd tak býval často poslední a nenapadlo ho nic jiného,než p.uč. říct…,,však jsem šnek,ne?“ věřím,že p.uč. se odpověď moc nelíbila,nicméně pohotový asi je 😀
/nebo mu to puboška poradila a on to použil/Značku mu za raketu neměnily 🙂
někde jsi psala že maruška za ruku se vzpouzí a raději ji necháš jít a ted tu píšeš že když chceš tak jde
stejně tak s jídlem atd, přijde mi že jsi si tu během té diskuze sama odporuješ….a v ppp bych jim také nechala volný prostor at ti řeknou oni co a jak vidí
virenko pamatuješ se dobře,dcera je náctiletá puberťačka..
já si s dětství pamatuju,že mamka se nás snažila inspirovat na úklid taky odměnama.Když jsme plnili to co jsme měli/ustalané než odejdeme do školy,vysypaný koš atd/,ale záhy přestala,protože nejspíš nevychytala ten správný čas,kdy to na nás fungovalo.Museli jsme přijít na to sami,že co uděláme hned se pak nenakupí na odpoledne :-)Doma toto nezavádím.zatím fungujeme s dcerou na domluvě,pokud si udrží prospěch,nebudou průšvihy,pomoc doma,vycházíme jí vstříct zase my s manželem,pokud chce jít tam a tam,věci nad rámec řekněme zvyklostí :-)ale to je věkem.U prcka fungujeme asi taky na pricipu odměn,chceš si pustit pohádku?tak ukliď hračky,když měl ten problém ve školce,tak byl potom sám na sebe pyšný,když mi hlásil,že neplakal a odměnou mu byla pusa,ale tu pusu dostal i když plakal,jen asi tak nějak vycítil,že sladší je ta s pochvalou 🙂
Lien, nepročítala jsem reakce ostatních – na to čas nemám, ale tvůj příspěvek mě zaujal.
I kdybys při výchově pochybila – což se klidně mohlo stát – holt nikdo nemáme patent na to, jak všechno udělat správně a každé dítko je jiné – pak učitelka, která částečný petent má – už jen tím, že je to tedy kvalifikovaná osoba, má si s dítkem poradit, ale rozhodně né zavírat někam do jiné místnosti – co kdyby si v afektu dítko ublížilo – to je podle mě nepřípustné. To samé, aby učitelka titulovala děti “nadávkami“ a ještě před ostatními dětmi, může v dítěti vyvolat jen pocit méněcennosti a pokud se mu děti začnou smát, že je zlobivé, hloupé,….začne se tak chovat.
Taky nemám děti podle brožurky, člověk se snaží jak umí, ale geny se také změnit nedají 🙂 a holt to někdy neklapne, tak jak jsme si představovali. Jsou to jen děti a nedělají nám takové věci naschvál. Toť jen můj názor.
Lien, pokud se ti chování učitelek nelíbí, určitě se ozvi. Asi bych se snažila to řešit v klidu, také záleží jak s učitelkami vycháízíš ty :-).
Hodně štěstí.
Mankaš, ty puntíky, jako kdysi jsme je praktikovali a bez odezvy, co bych taky chtěla po 3-letém dítěti a kor od naší Natálky, je to osobnost každým coulem, takže na ní si s puntíky nepříjdem…………….ale s tímhle přišel tatínek, což jsme se úplně podivila, protože on se moc ve výchově neangažuje, musím já………………a tady mi to zrovna přišlo jako dobrý nápad, jedná se o věc, po které dcera opravdu touží, tak proč toho nevyužít a zkusit dělat puntíky, než jí tábor naservírovat na zlatém podnosu, třeba se chytne za nos a začšne v 7-letech sekat latinu 😀
Tak jsem i já přečetla spoustu názorů a přikláním se k Radce, že rozhodně bych doma holky nenechala hrát na parapetu, myslím, že prostoru je všude hodně a bezpečnějšího…Marika81 má pravdu s puntíčky, u nás totiž také fungují 🙂 už asi rok, máme je na papíře na ledničce, někdy je nezapisujeme, ale z toho si holky vzpomenou a večer se zeptají, jestli byly hodné nebo nedobré a puntíček nebo sluníčko si domalují…
Všeobecně si myslím, že jim doma všechno prochází velmi snadno, ale také to pak jde poznat na chování…Holky jsou obě dvě také hodně živé a když ty Lien píšeš, že s tím problém nemáš, že doma je to v podstatě jinší, tak mě naopak zase třeba někdy hodně mrzí, pokud se chovají špatně a hledám řešení a doufám, že nebudou tak divoké až budou větší :-). Ale prostě mám ty holčičky, které se mnou při procházce nejdou za ručičku, ale hned za dvě minuty co jsme venku, jsou špinavé jak prasátka, prolezou kdeco, předvádí se…Ve školce to máme asi také lepší z hlediska toho zabevení, podobně jako Marika81…Se zastrašováním a zavíráním v kumbále bych také nesouhlasila…
Lien, já jsem to tak nějak chápala, jak to teď píšeš.
Pozoruhodný je, že píšeš, že problém má jen jedna učitelka, to bych zkusila promluvit s oběma, abych zjistila, co je nejblíž pravdě o čase Marušky ve školce. Protože když už jste rozhodnutí nějaký další postup hledat, vstupní informace jsou asi to nejdůležitější ze všeho.
Zuzino, já jsem myslela, že máš dceru už starší (náctiletou)? To se tedy spíš já divím reakci pedagoga, že čeká výprask 😯 To u takového typu poznámky snad nic neřeší ani u malošků, natož u těch s rozumem? Člověk jen kouká, co se vlastně od rodičů v rámci výchovy očekává 😯
Jo, kdo z nás s výchovou nebojuje, ať se cítí uspokojen. Já tváří v tvář desetileté předpubertě a s redukcí kontaktu kluků s tátou taky lámu šíšu, jak může ženská klukům prospět. Moc nemůže, chlap je to, co potřebujou. Bohužel chlap v Jižní Americe jim nestačí…
No dyk říkám, můj laický názor, já to jinak napsat neumím 🙂
20. minut pedagogického dozoru je hodně, ale hodně málo, u nás je to hned od rána, posezení v kroužku, vyprávění o dění z předešlého dne, pak nastujpuje tvořivá činnost nebo něco jiného, pak menší hraní, svačinka, vycházka, oběd, vyspinkání, svačinka, hraní 🙂
Nevím, mě ta vaše školka příjde, jak z pravěké doby 🙁
Doufám, že jsme tě svým názorem nějak neurazila, ale tak všechno jsme měla na jazyku, že jsme to musela vypustit 🙂
Nee Zuzi, jsme to asi špatně napsala, ona pojede i tak, ale přece to na ní nevyhrknu hned, že pojede a ona mě neposlechne, tak spojíme v užitečné věci, tábor bude prostě za odměnu a záleží na ní, jak se k tomu postaví, rozum na to má a platí se to, až těsně před tím, takže to je obr výhoda 🙂