Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Školka tresty
Holky, tak si běžím zase postěžovat, nějak potřebuju náhled nezávislé osoby, protože vůbec nevím, jak se zachovat 🙁
Jedná se o školku, kde ke šťouchačce na jídlo přibylo zavírání do kumbálu, alespoň mi to včera Maruška řekla, když jsme probíraly její “zlobení“ ve školce. Na otázku, proč to dělá mi odpověděla, že jí paní učitelka zavírá do kumbálu. NO a já nevím, co teď dělat, protože je pravda, že když doma už přehání, taky jí odvedu (většinou z postele, když už všichni chceme spát a ona řve nebo skáče atd.) a dám jí do kuchyně samotnou. Většinou brečí a potom přijde, že už teda bude potichu, lehne si a spí.
Tak vlastně nevím, jestli jim mám říkat, že se mi to nelíbí (hlavně vůbec nevím, jak to probíhá, jestli jí tam nechají někde v nějaké tmě dlouho, nebo jí jen jakoby strčí za dveře, aby se uklidnila, prostě nevím a přiznají se vůbec, když se zeptám – těžko).
Já chápu, že když jim místo jídla běhá mezi židlemi a leze na parapety a při nějaké školkové činnosti totéž a ruší ostatní děti, že jí to nemůžou nechat dělat, ale trošku bych si to představovala jinak, paní učitelka si zrovna včera stěžovala, že s ní není žádná domluva, že vůbec neposlechne, nevnímá, že je to hrozné a že jí mám naučit poslouchat :-(.
NO ale přesto si myslím, že zavírání do kumbálu to nějak neřeší. Navíc mi Maruška ještě říkala, že jí paní učitelka říká, že je zlobivá a hloupá. Já jí to nechtěla věřit, ale už jsem to slyšela i v šatně od holčičky, tak někde to asi sebrala. “hele mami, to je ta zlobivá Maruška“ 🙁
Co byste dělaly vy? Určitě si chci o tom s puč promluvit, ale když mi řekne, co má s ní teda dělat, tak vlastně sama nevím.
lien s tím bombonem jsem to nemyslela jako že to zakazuješ učitelkám, já vím že razíš trochu jinou cestu a tak jsem to myslela jako nápad motivačku jak si trochu pomoct…samozřejmě jestli to na ní má opačné účinky a je pak živější tak to je něco jiného…
pořád na tebe myslím a ničeho se neboj spíš tě trochu eventuelně nasměrujou a ty si pak sama najdeš cestu jak na ní
jukni jen pro zajímavost
ale sama jsi v jiné diskuzi popisovala že je její chování zvláštní a v uvozovkách neposlouchá a třeba když už nic jiného tak když zjistíš že “něco“ je tak si nebudeš klást za vinu že jsi něco pokazila ve výchově…nikdo nejsme dokonalý a chyby děláme, ale mě to třeba pomohlo v tom že jsem musela přistupovat k Vašíkovi jinak já nevím jak ti to písnout snad to nevyznívá jinak než to chci ….
maruška je malá a všechno se může časem nějak srovnat…
nevím jak to napsat, píšeš že ty s ní problémy nemáš a všichni ostatní, ale už i to je zarážející..
Lien,
tohle je zapeklitý. Náš Vítek říkal o některých dětech taky: hele mami, ten a ten je zlobivý. Vyptáváním z toho vyplynulo, že dotyčné dítě běhá, strká děti, bere jim věci, nebo s nimi nekomunikuje a není s ním domluva, tak to sám označoval, že zlobí. On je povaha, která se zastává druhých a chodí je ochraňovat, takže dva chlapečci s hyperaktivními rysy to byli pravidelně. Někdy dokonce brečel, že je tam pořád někdo ruší a strká stolkem při obědě nebo při spaní na něj pořád mluví (on spal hodně a snadno). Tohle asi moc neříkaly učitelky, protože když jsem to s nimi probírala, tak se teprve na tohle chování vůči konkrétně Vítkovi zaměřovaly. Tím chci říct, že co řekne dítě, nemusí ještě slyšet od učitelky, aspoň ne v tom vyloženě pejorativním smyslu.
My chodili do školky speciální, mladší kvůli řeči, starší nejen kvůli řeči. Moje děti nebyly nikdy hyperaktivní, ale ostatních dětí s některými rysy tohoto tam bylo víc (než dost). Přesto se sladkosti ve třídě používaly a byla jsem jediná, kdo se vyjádřil, že mu to vadí. Učitelky z toho byly zaskočené, naopak děkovaly rodičům, že jim sladkosti nosí a motivaci sladkostí používaly i u těchto dětí, kde je to fakt dvousečná zbraň. Nezbylo mi než říkat si: kdo chce kam…
Ale taky mi říkaly opakovaně, že děti s těmito rysy potřebují výraznou spolupráci rodiny při utváření režimu, ono to velkou aktivitu příznivě ovlivňuje, a to že bývá problém, že nepravidelně chodí spát i vstávají, nepravidelně jedí i chodí na vycházky. Takže potom ve školce dítě nejen s nějakým specifikem, ale i rozhozené absencí pevnějších hranic režimu, je vlastně zoufalé. Jestli máš pocit, že Maruška může mít opravdu nějaký takový rys, tak tohle je to nejmenší, čím se jí dá možná trochu pomoci, přivykat ji režimu (samozřejmě jí přátelskému, ale prostě jasné pravidelnosti). Díky tomuto mají děti taky potíže, když byly předtím nemocné a mimo školku a zlepšuje se to, když zase dva tři týdny pravidelně chodí, tak třeba se to zase brzy upraví…
A jestli máš pocit, že to není problém Marušky, ale okolí, které se s tím chováním špatně rovná, tak radu nemám, jedině vzít ji tam odsud a nechat v klidu doma, než se najde možnost dát ji jinam. Protože můžeš mít pravdu a potom je pro ni přínos školky tristní. Uvidíš, jaký dojem budeš mít po rozhovoru ve školce, protože rozhovor s dítětem ještě i v první třídě moc představu o skutečnosti a faktech neumožní. Aspoň tedy u těch mých.
A jen ten kumbál, u nás tak říkají učitelky místu, kam ukládají lehátka a druhému místu, kde jsou regály na papíry a pomůcky a k tomu trošku místa na otočení. Běžně tam děti chodí a slovo znají, tak bych se zkusila Marušky zeptat, jestli do kumbálu jinak chodí a k čemu slouží. Možná používají ten kumbál jako pohrůžku? Já učitelka nejsem, ale tedy fakt nevím, co bych použila na dítě, které mě nevnímá, neposlouchá a lítá např. při obědě, kdy potřebují klid i ostatní děti… svoje dítě bych si srovnala, ale cizí nemůžeš, tak fakt nevím, možná někdo takovou pohrůžku použil? Ještě že já učitelka nejsem, tohle je mimo moje schopnosti i představivost a stačí mi moje děti bohatě 🙁
Tak jsem zpět, rozhovor mi nevyšel, prpotože zrovna dneska tam píuč. nebyla a byla tam jen ta druhá sama, takže frmol veliký. Ale odchytila jsem tedy v šatně jednu maminku s předškolákem a zeptala se.
Odpověď:
Ne, paní učitelka to Marušce jenom říká a Lukášovi, ale zavírat jí tam prý nezavírají. A ostatní taky ne, protože pro ty větší mají černou díru s pavoukama a hadama.
Maruška ale trvá na tom, že tam byla a kumbál mi ukázala /malá místnost s hračkama, ve které je tma/.
Takže to prostě za rozhovor stojí.
Jarmuschko, ano, vím, že sladké je pro hyperakt. děti nevhodné a je to na ní i vidět po návštěvě u babiček je opravdu nezvladatelná (tím se tedy vracím i k bamisce – já jsem nikdy učitelkám nezakazovala jí dávat bonbony, postěžovala jsem si tady, ale u nich ne, prostě to překousnu), takže pokud jí dají 3 bonbonky za dopoledne je jasné, že se to na chování nějak podepíše.
Doma se snažíme rychlým cukrum vyhnout, všechno jídlo je slazené medem,pití nesladíme, z kupovaných dostává po dávkách, ale dostává.
Homeopatické čištění jsme prodělali při těhotenství s Laurou, zejména při některých potencích to bylo dost děsné, třeba i vrážela do zdi, dostávala záchvaty vzteku atd.. Jestli to pomohlo moc posoudit nedokážu, nejspíš ano, protože ještě nejsem v blázinci :-). Pokud bude mít nějakou “diagnozu“ z ppp, tak se určitě opět na homeopata obrátím.
On je možná největší problém v tom, že můj problém s Maruškou není s Maruškou, ale se všemi ostatními, protože její chování přijde neadekvátní jim, ne mně. Podle mě je normální živější tříleťák a více než ona mě vyčerpává věčné poslouchání jak je nezvladatelná.
I když to na mě taky někdy padne, ale to asi na každou maminku.
Lussy, musím se až smát – moje dcera je opravdu snad dvojče té Tvojí – a to mi přitom ve školce tvrdily, že za 20let praxe se s takovým dítětem nikdy nesetkaly 🙂
Holky, přesně jak píšete, všechno je to o učitelkách…
Mě třeba drtí, že když naše Lucy nechce cvičit (bojí se, že když běhají, že jí někdo strčí), tak místo aby učitelka nějak zapracovala, tak jí nechají sedět, když se teda bojí. A já s ní pak cvičím doma…
Teď je jedna učitelka na operaci a je tam záskok, taková mladá tak 25, od pohledu úplně září, fakt sypmatická.
Já přijdu pro Lucy po spaní, ta tam jako tradičně sedí a pozoruje cvrkot. říkám jí: jé, vy máte novou paní učitelku,viď? A ona:Mami, přestav si, ona si s náma hraje!!!!
Protože tamty učitelky ať tam přijdu ráno nebo odpoledne, tak pijou kafe nebo píšou nějaký papíry. A tahle tam seděla na zemi a hrála si s dětma na zvířátka.
No, jsem ráda, že už jsou holky ze školky venku.
U nás sice žádný “horor“, ale jisté situace byly (možná spíš mezi mnou a jednou učitelkou – posléze jsem zjistila, že to má ostatních rodičů podobně).
Lien, tu PPP absolvujte.
Já nad tí taky kvůli holkám (hlavně kvůli Lu) uvažovala, ale při zápisu nám ji nikdo nedoporučil, tak jsem to zbytečně neřešila.
Teď nám říkala pančelka, že někdy v dubnu-květnu se přijde na děti do výuky podívat psycholožka a kde se jí to bude zdát vhodné, navrhne individuální schůzku.
Tak uvidíme, jestli to navrhne u Lu (ale zvažuju, jestli by obdobný pohovor neměla absolvovat i Any – obě jsou citlivé a těžko nesou, když zažívají něco jiného…)
Lien, neviděla jsi nějaký dokument o tom, že z nevhodného jídla mají děti nevhodné chování? To je třeba i ten vliv toho sladkého.
Nepomohla by nějaká homeopatika?
Mám pocit, že jedna kamarádka dávala snad lipové kapky…
😯
Lussy, moje dcera měla taky ve školce přezdívku Šípková Růženka 🙂
Bamisko, moje dcera je taková klasická vzorná holčička s jedničkama (ale rozjet to mezi dětma umí taky pořádně), ale když chci, aby udělala po sobě dvě věci, tak taky nemám šanci, maximálně udělá to první, když má zrovna dobrý den 🙂
Na to už mám vtip:
Babička prosí dědečka, ať dojde do sklepa pro brambory a cibuli: “Nezapomeň, dědo, dvě věci – brambory a cibule!“ Děda se vrátí a nese smetáček. Babička se rozčílí:“Teda dědo, vždyť jsem jasně říkala, přines dvě věci!!! Tak kde je lopatka?“ 🙂
Tak teď už dceři stačí říct:“Dvě věci, dědo – kde je lopatka?!“ a ona se zahihňá a rychle si vzpomene 🙂
lussy to je dost děsný to škatulkování nemluvě o černé knize je mi z toho tak smutno ach jo…no a omlíku nemluvím přijde mi to jak kdyby tam dělali sociálové kurnik já mám na zdi na čtvrtce vypsáno na co je kdo alergickej a i to co vysloveně nesní…a nikdy jídlo nenutím, proto třeba i polovinu chlabů nechávám suchých kdyby pomazánku nejedli, pokud nepijou kakao nabídnem čaj….no ale normálně jsem se i já nasrala…jak za komusnistů
zuzino díky za reakci, myslím že vím,co tím chtěl básník říci 😛
Do PPP si já osobně nejdu pro pomoc ve formě tlumících léků, dělám to nejvíc pro klid v rodině i u ostatních, buď teda budu mít na papíře že normální není, tak ať se nikdo nediví a nebo že normální JE (podle mého to bude tato varianta) a pak ať se tedy zamyslí nad svým přístupem, proč se s nimi (učitelky, manžel…) chová jak se chová. Osobně můžu říct, že vždycky za jejím zlobením byl a je prvotně MŮJ problém.
Takže proto já tam s ní už teď i chci, i když věřím, že Maruška je prostě jen živější.
Navíc určitě nějaká rada ve výchově přijde, stopro děláme chyby, které ani nevidíme, takže na škodu to snad být nemůže.
A o zlobivých dětech a Bamisce jsi napsala přesně, co si myslím i já.
Ono je pohodlnější sedět a hrát pexeso s těmi, které to baví, než se pohnout a zabavit ty, které to nebaví.
Ale uvidíme, jak to nakonec všechno dopadne.
lien ze školky ti ji nevyloučí…pokud byla v září přijtá a do tří měsíců jako by zvykací doby nenastaly nějaké problémy které by odporovaly pravidlům školky tak ted ti ji vyřadit nemůžou – my jsme jednou takhle mamince vrátili dítko rptože se počůrávalo pokakávalo, bylo malinké nastoupil za rok
adhd není důvod k vyloučení ze školky
a také nemusí pokaždé brát léky, mám adhd Vašíka a prášky nebere, jen přístup ve škole byl jiný…a upřímně záleží na učitelce první tři roky jsme bojovali pak se změnila škola a je to bez problému a od 4 třídy poslouchám jaký je to bezvadný kluk
jinak na druhou stranu ona je ještě malá tak jsem zvědavá jak si s tím poradí v té poradně….takže dopředu vyřknout soudy je dost zavádějící
tak tu přemýšlím také nad tím co a jak učitelka zvládnout chce….pokud bude něco mít třeba tu hyperaktivitu tak jednak ty se trochu ujistíš v tom že to zlobení prostě není naschvál že to je dané…mě třeba u kluků také neskutečně točí že všehno říkám 5X ale věkem se to rovná…..
přidám příklad od kluka udělat tři věci najednou problém vyndat svačinu, připravit učení převléknout se fiasko…učil se nejprve vyndat svačinu, když to zvládnul přidal připravit tašku a pak další ted to zvládá v poho a nemusím se rozčilovat….ale ono je opravdu těžké ted cokoliv říkat
víš když ty uč budou mít něco tak si k tomu musí najít informace a tomu dítěti se přizpůsobit a najít si spíš svijí cestu a zaměstnat to dítě, zlobí na posteli neskutečně tak ho nebudou dávat spát daj si stoleček a malou k sobě a daj ji stavebnici nebo cokoliv co ji na tu dobu zaměstná…není schopná udělat obrázek v té době jako ostatní a soustředit se na něj tak si oděhne a za chvilku ji na něj nalákaj zpátky aby také mohla si ho dát na nástěnku….a s tím že nejí máš problémy i doma jsi psala vid, ale tak jim povol at ji třeba jak píše zuzina uplatí bombonem že to sní nebo že se bude snažit po tudo bud aspon nelítat po místnosti…a chce to chválit chválit za jakýkoliv malý pokrok….je to na učitelce ale i ty třeba budeš muset trochu změnit postoj třba i v té odměně účel světé prostředky hlavně jestli by to malinko pomohlo
zkus pokud to trochu jde promluvit s učitelkou a najít společnou cestu, a způsoby jak by jste ji společnými silami uklidnili, ale já bych si i promluvila s nějakou jinou maminkou nejdřív
kolegyně má vedle kluky už tři roky dvojčata a je vidět že jsou také velmi živí co přijdou tak lítaj, domluva s rodiči není a někteří si to ani nechtějí připustit a nic neřeší…ale ona má mnohaletou praxi a umí si je zkrotit, ale nechá jim i trochu víc prostoru a povolí jim v uvozovkách trochu víc v tom lítání jak některým jiným….
slovo kumbál já používám běžně ve školce také máme tam malířské věci a pomůcky, takže se to asi používá i jinde, tím nesnižuju to že ji tam nezavírají, je to možné….