Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Školka tresty
Holky, tak si běžím zase postěžovat, nějak potřebuju náhled nezávislé osoby, protože vůbec nevím, jak se zachovat 🙁
Jedná se o školku, kde ke šťouchačce na jídlo přibylo zavírání do kumbálu, alespoň mi to včera Maruška řekla, když jsme probíraly její “zlobení“ ve školce. Na otázku, proč to dělá mi odpověděla, že jí paní učitelka zavírá do kumbálu. NO a já nevím, co teď dělat, protože je pravda, že když doma už přehání, taky jí odvedu (většinou z postele, když už všichni chceme spát a ona řve nebo skáče atd.) a dám jí do kuchyně samotnou. Většinou brečí a potom přijde, že už teda bude potichu, lehne si a spí.
Tak vlastně nevím, jestli jim mám říkat, že se mi to nelíbí (hlavně vůbec nevím, jak to probíhá, jestli jí tam nechají někde v nějaké tmě dlouho, nebo jí jen jakoby strčí za dveře, aby se uklidnila, prostě nevím a přiznají se vůbec, když se zeptám – těžko).
Já chápu, že když jim místo jídla běhá mezi židlemi a leze na parapety a při nějaké školkové činnosti totéž a ruší ostatní děti, že jí to nemůžou nechat dělat, ale trošku bych si to představovala jinak, paní učitelka si zrovna včera stěžovala, že s ní není žádná domluva, že vůbec neposlechne, nevnímá, že je to hrozné a že jí mám naučit poslouchat :-(.
NO ale přesto si myslím, že zavírání do kumbálu to nějak neřeší. Navíc mi Maruška ještě říkala, že jí paní učitelka říká, že je zlobivá a hloupá. Já jí to nechtěla věřit, ale už jsem to slyšela i v šatně od holčičky, tak někde to asi sebrala. “hele mami, to je ta zlobivá Maruška“ 🙁
Co byste dělaly vy? Určitě si chci o tom s puč promluvit, ale když mi řekne, co má s ní teda dělat, tak vlastně sama nevím.
Lien,
mě je špatně, jen to čtu.
Už jsem to tu určitě psala – mě jako dítě zavírali taky do kumbálu a na mojí psychice se to podepsalo hodně. Dřív byla jiná doba, já byla klidný, zakřiknutý dítě (úplně stejná je teď Lucinka ve školce),ale nechtěla jsem spát po obědě a místo toho jsem prstem škubala igelit pod prostěradlem.
Určitě to řeš, ale ze svý zkušenosti z naší školky- žádný okolky.
Lucinka nesmí kravské mléko. Mají to v těch přijímacích papírech, řekla jsem jim to. Pořád jí ho cpaly. Přinesla jsem papír z alergologie – pořád jí ho cpaly. Když jsem se zeptala, jestli jí dávají mlíko, tvrdili, že ne. Když jsem řekla, že Lucinka říká, že jo, tak řekli, že to není pravda.
Přitom to poznám jednoduše tím, že přestane kakat.
Nakonec jsem zašla rovnou za ředitelkou s tím, že Lucinka opravdu nesmí mlíko, že tam mají zprávu a že nevím co ještě udělat pro to, aby jí ho nedávali.
Okecávala to, ale nakonec řekla, že to učitelkám napíše na papír, aby to měli na očích a nezapomínali na to.
Od té doby mlíko nedostala, sice poslouchám řeči o tom, že nechápou co by jí udělala trocha mlíka, ale důležitý je, že jí do nedají.
Takže tě lituju, protože to, že přineseš nějaký papír, že Maruška je “jiná“ ještě vůbec nic neznamená a pokud s ní nebudou umět pracovat, tak to bude pořád stejný.
Že o ní říkají, že je zlobivá, to věřím.
U nás ve školce jsou všechny děti nějak pojmenovaný. Naše Lucy je Šípková Růženka, protože je pomalá, pak je tam zlobivý Kejmar (tomu prostě říkají jen příjmením), tlustý Ládík (ten má chudák v 5 letech 42 kilo), brýlatý Ríša, zrzavá Kristýnka atd.
vůbec se mi tohle škatulkování nelíbí, doma to lucy pořád vysvětluju.
Ona třeba přišla s tím, že ten zlobivý Kejmar u obědě hrozně plakal. Tak jsem se ptala proč. Prý nechtěl sníst oběd a paní učitelka ho zapsala do Pekelný knihy hříchů černou fixou a on se strašně bál.
Fakt tam mají na pianu velkou bibli, černě polepenou, uvnitř je namalovaný oheň a nad ním kotel s vařící vodou a vedle seznam jmen.
Já být jeho mámou, i kdyby to byl rošťák největšího kalibru, tak bych na ně vlítla. Ale evidentně to rozhodilo jenom mě a malýho Kejmara.
Lien, někdy mám pocit, ne že od našeho dětství nic nezlepšilo, ale spíš zhoršilo.
určitě si s nima promluv,ale chce to stát si za svým, že si nepřeješ žádný takový tresty, že si s ní musí přece poradit jinak.
Moc ti držím palce, já s tou školkou taky pořád bojuju.
Mě sice neříkají, že mám Lucy zklidnit, ale že jí mám zrychlit.
Omlovám se za hrubky, píšu v rychlosti a ještě jsem naštvaná za tebe.
Lien já to četla už v plkárně a stále mám názor,že jen návštěva a zhodnocení ppp ti v řešení moc nepomůže pokud uč. nezmění postoj.Pochybuju,že i když bys měla papír,že je ADHD nebo cokoliv jiného,tak bys jí tlumila léky,to za prvé a za druhé komunikace s uč. je někdy opravdu tenký led,takže za promluvu to opravdu stojí,konkrétní situaci řešit,domluvit se na ,,trestech“ namotivovat k činnostem.Např. jestli ráda maluje,když bude divoká nemůže si s dětma malovat.Někde se tu i probírala motivace dětí,tuším,že jsi měla jiný postoj k odměňování dětí,ale oni podle mě nejsou schopny fungovat jen tak z lásky…
Teď už musím jít,snad jsi pochopila jak to myslím,dyštak ještě objasním myšlenku 🙂
Bamisko myslím,že jsi se s ,,divokými dětmi“ setkala,ale tím,že kdo si hraje nezlobí jsi to neměla důvod řešit 🙂
bami, děkuju, určitě to při rozhovoru zmíním, že navštívíme psychologa. S tím kumbálem jí věřím z jednoduchého důvodu, my doma takové slovo nepoužíváme, nikdo, říkáme takovým místnostem jinak, takže proto mě to zarazilo, když z ní tohle vypadlo, ke by to vzala, víš. Promluvím s učitelkou, uvidíme co k tomu řekne ona.
Bami a ještě mě zajímá, kdyby teda měla papír, že má nějakou tu poruchu, tak co se stane, bude muset do jiné školky, nebo to potom najednou půjde k ní přistupovat jinak, nebo nebude moci vůbec chodit do školky, nebo jak se to řeší? Děkuju
A s tím vylítáním je to fakt, včera nešly na procházku (kde jim vždycky uteče) a už byl problém. Já jí ještě nechávám běhat i cestou do školky, aby chvilku vydržela, no objednáme se a uvidíme.
sluníčko moje já bych vydržela co ti poradí v té poradně, pokud prostě je hyperaktivní pak k tomu i ty učitelky budou přistupovat jinak
já abych se přiznala tak jsem s extrémním chování dětí neměla nikdy problémy, jo zlobí atd, ale při práci a tvorbě se mi je vždy podaří stáhnout a spolupracují ….tím chci říct, že nemám zkušenosti s hyperaktivními nebo dětmi s jinými problémy
rochu mě zaráží ten věk protože tihle malí diblíci jsou přesný opak jsou hodné a spíš plačící pak ti velcí se většinou rozjedou
lien jsem moc zvědavá jak dopadnete v té ppp
je zvláštní že doma spolupracuje a hraje si nebo ji dokážeš stáhnout na nějaké tvoření nebo pomoc tobě a ve školce to nejde
víš ono to co platí v jedné školce nemusí platit v druhé a učitelky jsou různé, kolegyně je také potvora a pokud ji někdo nesedne tak jim to dává tak nějak sežrat ….takže nedokážu posoudit jestli holčičky v šatně to prostě vnímají sami že maruška je číslo a nebo učitelka má nějaké blbé poznámky
k zavírání do kumbálu jednou mě tím nařkla cikánka že ji syna zavírám také do kumbálu a musím přiznat že by se ve mě krve nedořezal…já jsem zavolala všechny děti a i toho kluka a před maminkou jsem se ho i dětí ptala jestli někam někoho zavíráme když zlobí atd…no a pak vyplynulo že ho doma zavírají do sklepa ….tím neříkám že ji zavíráte, ale že děti mají fantazii
hele zkus nějakou maminku jestli se znáte si s ní promluvit jestli by nezsjistila něco od svého dítěte, jak maruška a jestli ji učitelka zavírá nebo jestli o ní mluví třeba špatně….zjistit to i z jiné strany a řeš to s učitelkou tohle si prostě nesmí dovolit také by z toho mohla mít pěkné problémy a pokud to tak je tak bojuj…také bych jí i řekla že podstoupíte ppp
víš jestli je to jak jsi říkala třeba v tom autobuse, jestli se tak chová i ve školce tak to musí být náročné, ale vše se musí řešit…kolegyně měla ještě než jsem tam nastoupila také papírového hyperaktivního a říkala že se nechal zvládnout a i měla vykoukané že když šlo do tuhého tak ho nechala na chodbě vylítat a pak se zase s ním nechalo domluvit….
takže je potřeba vědět o co se můžeš ty i učitelky opřít
A marinado děkuju moc, žes tu byla.
taky na ní čekám, určitě má zkušenosti, co s takovými dětmi. Je to něco jiného poradit si s ní doma a ve školce, kde mají x dalších dětí a nemůžou se věnovat jenom jí, ale snad bamiska něco poradí, co bych mohla navrhnout, pokud otázka “a co s ní teda máme podle vás dělat“ padne.
Snad se ozve Bamiska. Každopádně držím palce.
No řekla bych, že děti mají dost času volný program a tam pak vznikají ty problémy – někdo si začne v klidu hrát a někdo k tomu holt ještě nedozrál a potřebuje konkrétní úkol, co má udělat…A když ho nedostane, tak neví, co má dělat a tak lítá a dělá blbiny…
já s ní v tomto ohledu (běhání, když se má tvořit cokoli)doma problém nemám, naopak běhá když se jí nevěnuju, tvoří a pomáhá při práci moc ráda, takže moc nechápu, co tam teda vyvádí.
A jinak – já mám hodně divoké synovce. A když je chci zklidnit, dám jim nějaký veledůležitý úkol – třeba něco namalovat nebo postavit, smontovat, slepit. A rázem je na hodinu pokoj. Myslím, že to by mohlo platit i na Tvojí Marušku ve školce – ať jí učitelky něčím zaměstnaj a nebudou o ní vědět…