Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Prvňáčci 2012/2013
Včera už proběhly první zápisy do prvních tříd pro příští školní rok. Dnes na VD vyšly hned dva články, které se zápisy také souvisí (Jaká je nejlepší škola pro vaše dítě? a Rozhodujeme o první třídě nebo o odkladu povinné školní docházky), tak si říkám, že možná už i nazrál čas k založení další prvňáčkovské diskuze…
Máte doma budoucího prvňáčka? Chystáte se letos k zápisu?
Neváhejte a pište, jsem zvědavá, kolik se nás tu sejde (ano, i nás to letos čeká) a taky jak probíhají přípravy, rozhodování o případném odkladu nebo zápisy u vás 🙂
Tak jak se těšíte na zítřejší vysvědčení? Máte už naplánovanou nějakou oslavu nebo koupený dáreček?
Já počítám s návštěvou v knihkupectví a nějakým zákuskem v cukrárně.
Včera Majda donesla v žákovské napsané to sebehodnocení, měla tam tak nějak na střídačku 1* a 1. (1. je něco mezi jedničkou a jedna mínus :-D). Všude má jedničky nebo jedničky s hvězdičkou, akorát v písance občas 1. nebo 1-, tak mě ty její 1. u některých předmětů dost překvapily. Ale říkala, že to měli hodnotit tak nějak celkově – jaký mají z toho předmětu pocit. Nejvíc mě zaujalo, že k psaní si napsala 1*, přitom v písance ani jednu nemá – ale prý ji to baví 😉
Dančo, za zeptání nic nedáš, budu držet palce. Taky mi přijde zbytečný tahat všechno s sebou. Otázka je, jestli u vás ve třídách ještě neprobíhají třeba nějaké kroužky – že by to tam nechtěli nechávat kvůli tomu, aby to třeba někdo nesebral.
Kšando, tak jak se malá oznámkovala?
Majda a bolení hlavy – jakoby nic nebylo, prostě je zase jak rybička. Docela by mě zajímalo, jestli ji ta hlava opravdu bolela, nebo ne. V to poledne, když jsem pro ni šla, bych tomu i věřila, ale jinak se mi to nějak nepozdává.
Holky, díky. Já mu dělám čaj s medem, takže to pití tam bude.
Ale asi to fakt zkusím probrat, je to úplně zbytečné denně nosit.
Plavčo v ruce – to už mi přijde lepší, když má vše na zádech, jak ho znám, někde by to ještě nechal. 🙂
Ale i penál, doma má tužky a vše, tak proč to pořád nosit. Stačilo by třeba na víkend kvůli kontrole, poskládání písmen atd. vzít všechno, ale přes týden to tam nechávat. Zkusím to fakt asi nějak domluvit.
A přeju všem, ať jsou dětičky zdravé. Syn si občas stěžuje na únavu, ale to je vždycky, když se mu nechce do školy, jakmile odvedu pozornost, je jako rybka.
Ale smrká teda taky.
Tak to je Petro fajn, že je malé dobře. Danielo – u nás je to jako u Petry – taky nosí domu jen to, v čem mají úkol, takže většinou slabikář + nakopírované listy v deskách a nějakou písanku…, penál, pití a svačina. A i tak (i když máme snad také kvalitní tašku) mi to přijde dost – na zádech to malá zmákne, ale když ji “vysazuji“ před školou – vezme tašku jen do ruky a má co dělat, aby ji do těch schodů utáhla. S tím pitím má Petra pravdu – nejsem si jistá, jestli by to malá naředila (né že by to nezvládla, ale jistě by se na to vykašlala), ale tak dávat mu jen tolik kolik vypije a když by došlo má vždy možnost si dotočit ve škole. A určitě bych se s uč. domluvila – nějak opatrně jí naznačila, jestli by nebylo možné, aby si děti braly domu jen ty věci, které potřebují a zbytek si nechávaly ve škole…
Tak hlásím, že Majdu jsem dnes vyexpedovala do školy – včera už byla dobrá, na hlavu si nestěžovala, večer zase řádila jak černá ruka. Odpoledne jsem ji odmítla pustit před barák na boby, když nebyla ve škole, tak bylo kolem toho trochu dohadování. Ráno ale vstávala na svoje poměry až neobvykle zvesela, takže snad dobrý. Večer si začala stěžovat, že se nemůže vysmrkat, tak možná fakt ta zadní rýma. Prostříkly jsme Vincentkou a dnes ráno zase, zatím teda rýma nic, v noci spala taky bez buzení, tak nevím, co si o tom myslet. Mít hlídání, tak ji nechám možná ještě dnes doma – pro jistotu, ale takhle musím dohánět, co jsem nestihla udělat včera, protože to s ní moc nešlo, jak se nudila. Znovu tu sedět do půl jedné, abych zvládla aspoň to, co musí být, se mi fakt nechce.
Dančo, u nás tenhle problém u prvňáčků neřešíme – nosí si domů jen to, v čem mají úkol, ostatní si nechávají ve škole. V lavici má každý košíček (vel. asi A4) a v něm nebo pod ním si nechávají věci, co si neberou domů.
Z toho, co jsi psala, mě napadlo akorát dát mu to plavání do tašky do ruky, ať toho nemá na zádech tolik (takhle to řeším s Aničkou – ta už má ve 3. třídě tašku dost těžkou a když nese knížky na představování, tak je má zvlášť). Hodně taky dělá pití. Pokud pije šťávy, tak nalít do flašky jen ten sirup a ve škole si to sám doředí. Než půjde domů, tak to zase vypije (nebo vylije) a nebude to muset tahat.
Holky, potřebovala bych probrat takovou věc. Ono se o tom dost mluví, ale řešení – nevím.
Jde o hmotnost aktovky.
Syn má batůžek, je kvalitní a lehký, má to dobře vyřešeno na zádech, hezky mu sedí. Ale když mu do něj naskládám všechno, co potřebuje na den do školy, je to vždycky hrozně těžké.
Tak třeba dnes: písmena, číslice – to nechápu, proč si nenechávají pod lavicí, doma s tím nepracujeme nikdy.
Slabikář a ostatní učebnice v deskách, penál, kapsička na to, co se do penálu nevejde – lepidlo, větší ořezávátko, inkoust a tak.
Sváča, pití, pytlík na plavání – plavky, osuška. Takže se to tam tak akorát vejde a váží to fakt hodně, až se vrátí, schválně to zvážím.
Pořád přemýšlím, co s tím dělat, do školy je to u nás pěkný kousek, chodí se staršíma dětma, takže si věci nese sám.
Napadlo mě dát mu pod lavici desky, do kterých si dá číslice, písmena a slabikář – čtení mu učitelka nedává za úkol, to už jsem psala. Tím by aspoň něco ubylo.
Ale aby si tam pak nezapomínal i to, co potřebuje.
Holky, řešíte to nějak? Prosím, jestli máte nějaké nápady, budu vděčná za všechny rady.
Držíme:-). Právě ta “zadní rýma“ tam být může a ani to nemusí být patrné. ALe mně se teda malá budila i v noci. Pak jsem taky přišla na to, že jí dělalo dobře, že se furt zajímám jak jí je… a když měla pocit, že ji nevěnujeme tolik pozornosti “bolest“ hlavy se vrátila. Ale jen výmysl to nebyl neb říkám – budila se i v noci a nechala si odebrat i krev a to z toho má panickou hrůzu.
NO, nechala jsem ji doma, ale fakt nevím, co si o tom myslet. Ráno byla první slova – furt mě ta hlava bolí. Ale spala celou noc, nebudila se, ráno taky nezněla nijak zničeně. Dohodly jsme se, že dnes zůstane doma a zítra půjdeme buď k dr. (dnes ordinuje na vesnici, ve městě bude až zítra), nebo vyrazí do školy. Rýmu nemá, nekašle, teplotu taky nemá, prostě jinak nic. Teď skládá velký puzzle a prý je to mnohem lepší. Televizi jsem zatrhla, tak uvidíme, jestli to pomůže.
Držte palce.
I když to sem nepatří, tak naše prvňačka, si minulý týden také dvakrát stěžovala, že ji bolí hlava, ale zatím to vypadá, že to bylo od zadní rýmy, protože nesmrkala, ale měla nos zacpaný, máme si to hlídat, protože já i sestra máme migrénu a je to dědičné, bohužel se to můžu už od dětství projevovat, takže radši všem přeju, ať je to jen z únavy.
Petro, tak poslala si malou? My jsme s naší slečnou také řešili bolest hlavy, navíc ji bolívala noha (což jsem přiřazovala k růstu)… No, ale ta hlava mě osobně děsí – tam nikdo nevidí. Dr. nám vzal všechny možné i nemožné náběry a nic neobjevil, tak mi fakt spadl kámen ze srdce. Doporučil nám “hologram“ – prý to jsou nějaké minerály, kterých může mít nedostatek vzhledem k tomu, že rychle vyrostla. Od té doby si malá na nohu nestěžovala, takže jsme hologram ještě nenasadili (prý je to nějaká kúra) a hlava ji bolela jednou a to bylo patrné, že je unavená. Jo, ještě mi říkal, že může mít třeba zadní rýmu, takže prostříknout nosík, aby se jí ta rýma uvolnila. Taky je asi důležité, kde ji ta hlava bolí. Kšanda