Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Prvňáčci 2012/2013
Včera už proběhly první zápisy do prvních tříd pro příští školní rok. Dnes na VD vyšly hned dva články, které se zápisy také souvisí (Jaká je nejlepší škola pro vaše dítě? a Rozhodujeme o první třídě nebo o odkladu povinné školní docházky), tak si říkám, že možná už i nazrál čas k založení další prvňáčkovské diskuze…
Máte doma budoucího prvňáčka? Chystáte se letos k zápisu?
Neváhejte a pište, jsem zvědavá, kolik se nás tu sejde (ano, i nás to letos čeká) a taky jak probíhají přípravy, rozhodování o případném odkladu nebo zápisy u vás 🙂
Holky, taky už jsou u vás rodičáky?
My jsme měli schůzku včera a dopadlo to nad očekávání dobře. Učení je bez problémů, paní učitelka mu dává, aby se nenudil ve čtení, číst básničky, když mají úkol, čte zadání apod., takže ho to baví. Psaní taky docela jde, když si dává pozor, tak super, když nedává, tak dělá kaňky apod., ale i tak, čekala jsem, že psaní bude větší problém, když na to nemůžu nijak moc dohlížet.
Aby nebyla jen chvála, tak prý dost reaguje na různé pošťuchování. Neprovokuje, ale když si někdo jen trošku začne, tak ty reakce jsou prostě prudké. Ale to víme už od školky.
Přes vánoce měl myslím jeden úkol, možná dva, ale seděl u toho pár minut. Jinak jak píše Pavlinka, pořád si čte, začaly ho bavit křížovky, hrajeme slovní hry, takže vlastně taky pořád něco procvičuje.
My o prázdninách malinko procvičili psaní, čtení není potřeba, malá už čte sama a matematika jí jde. Jen musíme zopakovat slovíčka z angličtiny, ty možná pozapomínala. 🙂
Já jsem se chtěla zeptat kolik domácích úkolů a učení mají vaši prvnáčci? Syn má úkoly každý den, psaní, čtení a matematiku ale ta není každý den. Celkově mi ale příjde že to co píšeme doma, tak je toho víc než dělají ve škole třeba za 2 hodiny ČJ. Tak nevím je to tak i u vás?
Ladi, my jsme nedělali opravdu nic. Teda ne cíleně. Čte si pořád něco, píše pořád něco někomu. Právě teď počítá kuličky bindeez na skládání obrázku, takže si tak nějak pořád opakuje něco sama.
Jediné, co jsme zvládly do školy, bylo oprání a vyžehlení věcí do TV 😉
Tak koukám, že nám trošku zapadla diskuze…Jak moc jste se učili s dětmi o Vánocích????
U nás to zůstává pořád na hranici 🙁 Honzík neudrží pozornost 🙁 , špatně píše (písmo prý patří ale k těm lepším) a čte…některý den přečte obstojně a z toho nepřečte vůbec nic 🙁 Už u nás padlo i slovíčko o diagnóze dys…, ale závěry zatím říkat nechce, protože ještě neznají celou abecedu. A já závěry taky nedělám 🙂
Matematika mu problémy nedělá.
A začínáme písmeno J, zatím jen ve slabikáři…
Holky,
u nás vše v poho:-) Slečna čte všechno a všude,letáky v krámech, názvy ulic atd. Psaní se taky zlepšilo, začalo ji bavit, ale zatím píše tužkou, pera jim ještě paní učitelka nedovolila. Jinak ve slabikáři jsou u písmena N, počítají do desítky.
Tak jsem dneska po dlouhé době vylovila diskuzi pro třeťáky a říkám si, že bych měla taky připsat pár řádků sem… Jestli dobře koukám, tak jsem se už ani neozvala ohledně těch schůzek, ale ono ani nebylo moc co řešit 😉 uč. to shrnula slovy “čtení jde, psaní jde, počítání jde, co potřebuje, to si řekne“, takže dobrý 😉
Akorát tam byl dost velkej časovej skluz, takže jsme si poseděly na chodbě. Naštěstí jsme byly prvně u Aničky a až pak šly k Majdě, tak to nevadilo. Příště si to tak budu muset naplánovat taky.
Teď momentálně je Majda v kině na generálce na dnešní vánoční koncert se školním sborem (začínají dneska v 5), takže za chvíli mažu za kulturou 😉
V pátek budou mít besídku, tak jsem sháněla dáreček pro kamaráda – losovali si, kdo komu bude dávat dárek.
NO a s učením – jsou ve druhé písance asi na třetí nebo čtvrté stránce, čtou J. Momentálně přešla z fáze “všechno musím přečíst“ do fáze “všechno musím napsat“, což je teda dost psychicky náročný 🙂 – chce totiž psát úplně všechno a rovnou bez chyb, nechce předem poradit, ale pak se vzteká, když je to blbě (což si zase Anička vychutnává, takže jí vždycky čte přesně to, co napsala, já občas švidluju, abych měla klid). Užili jsme si takhle jeden hodně pernej večer, když chtěla napsat nějakou větu, ve které byly “děti“ – přišla se totiž ptát, jak se píše Ď a Ť, ale nechtěla říct, do jakýho slova to potřebuje. Zkuste prvňákovi vysvětlit, že na tom záleží… výsledek byl ĎEŤI- pro Aničku samozřejmě k popukání, takže asi půlhodinový řev…
ale jinak se máme fajn 😉
Ahojda, my slabikář už máme a jsme tuším u T, písanku a další matiku taky, perem už někteří píšou a světe div se, Vašíkovi bylo také dovoleno (mají všichni Pilota).
Výlety občas mají, teď ve čtvrtek měli Vánoční jarmark, tak zpívali písničky a před třídou měli malý stánek, tak se jim to moc líbilo.
Zatím ťukám, oproti očekávání ta škola zatím docela jde, uvidíme dál
Tak u nás už slabikář mají – dnes jsme četli 16 stranu a v písance měla úkol na str. 10. Teď mají nějaké akce a výlety, tak se toho do Vánoc už asi moc nenaučí, ale myslím, že to má paní učitelka promyšlené. Malou škola začala bavit, dokonce už nemusíme chodit ani na logopedii, tak máme zase víc času. Ve třídě už jich je jen 18, tak doufám, že už je to konečné číslo a že je nespojí s B. Teď pořád malá trénuje svíčku – že se ji učili ve škole… no asi v tomto bude po mně neb ten zadek fakt nezvedne:-)
Tak nám tu ta diskuse nějak zapadla 😉
Jak pokračujete v čase předvánočním?
U nás by měly prý děti tento týden dostat slabikář a druhou písanku, tak jsem zvědavá, malá se moc těší. Už by chtěla psát perem, ale zatím píšou všichni tužkou.
Taky začali chodit co 14 dní na bruslení, místo tělocviku. Je to fajn, většina dětí bruslí, je tam pár těch, co se učí. Chodím s nima na zimák, pomoct zavázat brusle a pobalit následně věci, takže mám teď o třídě docela přehled 🙂 A už se nedivím, že si p.uč. pochvaluje, že má hodnou třídu. Oni jsou fakt hodní 🙂
Máme teď období vánočních vystoupení a besídek, včera bylo koledování se souborem, v pátek je hudebkový koncert a další týden Vánoční akademie ve škole, tak jsem na všechny ty vystoupení moc zvědavá, včera už jsem čerpala nápady a nové koledy 🙂