Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Prvňáčci 2012/2013
Včera už proběhly první zápisy do prvních tříd pro příští školní rok. Dnes na VD vyšly hned dva články, které se zápisy také souvisí (Jaká je nejlepší škola pro vaše dítě? a Rozhodujeme o první třídě nebo o odkladu povinné školní docházky), tak si říkám, že možná už i nazrál čas k založení další prvňáčkovské diskuze…
Máte doma budoucího prvňáčka? Chystáte se letos k zápisu?
Neváhejte a pište, jsem zvědavá, kolik se nás tu sejde (ano, i nás to letos čeká) a taky jak probíhají přípravy, rozhodování o případném odkladu nebo zápisy u vás 🙂
Petro
no malotřídka se nám moc líbí, jak dětem, tak rodičům. Jsou spojené se druháky – 8 prvňáků, 8 druháků. Některé předměty mají oddělené. Učivo se jim různě prolíná – druháci si opakují spolu s prvňáčky a učivo si rozšiřují, nebo prvňáčci dostanou samostatnou práci a p.učitelka se věnuje druháčkům a naopak. Tady jsem se bála, jak se bude dcera soustředit, ale zbytečně, vůbec jí to nevadí. Naopak. A když je dřív hotová, tak se ráda učí s druháky – třeba mi hlásí, že zná větu oznamovovací, tázací…. Líbí se mi i přístup p. učitelky, že když se např. učily stromy, tak prostě děti vzala, oblékly se a šly do parku poznávat stromy. Žádné obrázky, ale reálné v přírodě….
Takže i ostatní dvě naše děti půjdou na malotřídku, zdá se mi to lepší, než-li je dovážet 10km do města, kde je ve třídě 29 dětí.
dituv, na zkušenosti z malotřídky jsem teda taky zvědavá 🙂 Kolik jich je ve třídě? A jak moc jsou namíchaní?
Taky se snažím, aby se úkoly dělaly po příchodu z družiny – říkám si, že v družce si od učení trochu odpočne, cestou domů se provětrá a mohlo by to jít 😉 Je fakt, že takhle rovnu to jde celkem rychle (i když mi přijde, že to spíš chce mít rychle za sebou). Ale jak jdeme ještě nejdřív nakoupit, nebo se jede k babičce apod, tak se to pak s těma úkolama strašně táhne, pořád od toho odbíhá a je to hrozně na dlouho.
Mankaš, tu angličtinu mají jen hodinu týdně (5. vyučovací), spíš si tam hrají a kreslí, ale už umí počítat do 10, nějaké barvy, představit se a pár dalších slovíček.
S těma nástrojema jste teda dobří. Je super, že to děti tak baví, u nás počáteční nadšení z různých kroužků tak nějak postupně opadá. Asi jsme ještě nenarazili na ten pravý…?
bejbinko, držím palce, ať malá vydrží fit 😉 snad se s jarem vzduch trochu pročistí i od toho smogu 😉 Odkud jste?
puntiku, starší dcera taky počítala na prstech, tak jsem se ptala tenkrát uč, jestli ji to mám nějak odnaučovat a prý to nevadí, že až nebudou prsty stačit, tak je přestane používat (jak psala dituv). No, používá je i teď ve třetí třídě 🙂 má na ty přechody přes desítku svůj systém 🙂 a když se dobere ke správnému výsledku… přijde mi, že je to pro ni už spíš berlička – pro jistotu.
Magdo, Filípek je teda borec, ty zbývající čtyři měsíce půjdou jako po másle 😉 jak to čtu, tka mohl jít málem rovnou do druhé třídy, co?
Jak zvládáš koordinovat úkoly a mladšího brášku?
Pavli, užijte si ty lyže! A pak napiš, jak bylo 😉
MankoŠ to jsem ráda, že konečně od někoho taky slyším (čtu 🙂 ), že dítko začalo v pololetí na nástroj. Už jsem si připadala jako exot, když se mě každý ptá “a jaktože od pololetí“?
Naše malá začla před měsícem na klavír. Je hrozně nadšená, p.uč. ji chválí, tak snad jí to půjde a elán jí vydrží 🙂
V pěti taky chtěla hrát na housle, případně na cimbál 😉 Naštěstí ji to přešlo 🙂 Na cimbál nemáme prostor a na housle já nemám nervy 😉
Jinak ve škole extra netuším, kde jsou. Máme jarňáky 🙂 V písance jsem naposled viděla tuším velké R, počítají do devíti. Ve slabikáři netuším, matně mi něco říká, že Š, malá čte jiné knížky. O pololetí dostala knížku o ponících, nadšeně ji prolistovala a hned zjistila, že rodinka má stejné příjmení jako my 🙂 Tak se jí asi o to líp četla (já jsem si toho ani nevšimla, když jsem tím listovala ;-))
Zítra vyrážíme na hory, tak si náš lyžař naposled letos užije pořádné sjezdovky, tady už snad začne jaro a zbývá jim jen dojezdit permice na zdejší menší sjezdovce. Pak už hurá na kolo 🙂
Tak my se také přidáváme. Filip chodí do 1. třídy a je opravdu spokojený, snad to vydrží. Měl v prosinci 7 let. Ve třídě je 25 žáků, více kluků a mají moc fajn, zkušenou a příjemnou paní učitelku, která třídu zvládá ve všech směrech. Jde z velké části o kolektiv z MŠ, který spolu byl od 3 let. Přibylo 5 nových dětí, které zapadly bez problémů. Filip znal i některé z nich. Ve třídě má hodně kamarádů, i toho největšího, jak už to bývá, s ním to táhnou už dlouho z MŠ. Děti jsou ve třídě různé, ale jako celek to klape. V učení problémy nemá, všecko stíhá v pohodě, je fakt, že když šel do školy četl, psal, sčítal a odčítal do 100 atd. Je to zvídavé dítě. Taky jsem ho to neučila, prostě jako hodně jiných dětí kolem se to naučil. Je rovněž pravda, že má velkou pohodu. Jsem doma s jeho dvouletým bráškou, takže po obědě chodí domů a má spoustu volného času. Věnuje se hodně sportu, chodí do ZUŠ – má se prostě dobře. Myslím, že 1. třída je pro něj skvělá a máme z něj velkou radost. Jinak ve slabikáři začínají písmeno H, budou začínat 3. díl matematiky, v písance ani nevím, má teď prázdniny a má ji ve škole, perem psal už před vánocema, píše pěkně a baví ho to… Tak jsem zvědavá na ty další 4 měsíce do konce školního roku.
Ahoj Puntiku,
Anežka také používala prstíky, pak jí to začalo při počítání přes 10 dělat problémy – nebyla si jistá, jestli např. 13+4 je 7 nebo 17, prostě jí tam ta desítka “navíc“ mátla a na prstech ji neměla. Tak jsem začali každou chvilku trénovat počítání – třeba jen minutku z hlavy 3+7 …. jen do desíti, aby se jí to vžilo a pak už bylo po problému. No a psaní – doma se mi zdá, že píše líp, ve škole víc “škrábe“. Taky ji dělaly problémy velká písmena – jejich výška, když tam neměla linku, ale to se snad usadí samo časem.
Ahoj,
též se přidávám do klubu prvňáčků. Verunku škola zatím baví, nejraději má matematiku. Ale pořád počítá na prstíčkách. Teď začali počítat do 20 tak uvidíme, jak to půjde. Psaní jí šlo dobře, byla první kdo začal psát perem, ale poslední dobou to nějak už flinká. Bojujeme, ale s čtením, vůbec jí to nebaví a je nadlidský úkol jí přimět, aby mi něco přečetla. Zatím čteme ze slabikáře, z knížek jí to jde ještě hůř. Začali se učit písmenko Ž, v psaní ani už nevím u kterého jsou písmenka, berou to napřeskáčku a písanku přinese domů jen když mají nějaký úkol z psaní. Ve škole píšou i diktáty, někdy má problém si na písmenko vzpomenout nebo zapomene jak se napojují (zvlášť “o“, jí dělalo problém). Na vysvědčení měla samé jedničky, tak uvidíme, jak jí to půjde dál.
Mankoš: Naše Anežka také chodí na flétnu – od 4 let a pořád jí to baví, tak jsme rádi. Další nástroj přidá asi až později, aby toho na ni moc. Líbí se mi, když někdo umí hrát na hudební nástroj, je to hezký koníček 🙂
Ahojky,
naše prvnáčka je celkem zvídavá, baví jí spíše čtení ,psaní jí jde hůř-píšou velké K,J a B a čtou C.Začínají s počítáním do 20…Máme u nás špatné počasí,smog,tak doufám,že neonemocníme…Radka
Petro na housle už chtěla chodit v pěti letech, protože chodila do folklorního kroužku, ale pan učitel řekl, že to i když tam takové děti chodí, že je to lepší až od té první třídy. Takže od pěti začala chodit na flétnu, housle jsou podstatně těžší, pan učitel hodně přísný, ale jí jakoby to vyhovovalo, z flétny někdy přijde naštvaná, že málo hráli, že si povídali, no to tady s panem učitelem nehrozí 🙂 Vy už máte i angličtinu? To je u nás od třetí třídy, ale asi už pak poviná. Teda Vašík bude mít asi co dohánět, tak snad už bude zrdavý.U nás máme také 19 dětí, z toho jsou jen čtyři kluci, jeden nám odešel.
Tak i já se poprvé přidávám do diskuze 🙂
Mám prvňačku, která chodí do malotřídky, jsme moc spokojení -hlavně díky individuálnímu přístupu. Anežka je spíš neprůbojná, ale na svůj věk velmi empatická a také bohužel dost lítostivá – z čehož jak doufáme snad vyroste.
Ve škole začínají číst písmeno ž a učí se psát velké psací R. Anežka má ráda knížky, takže zbytek písmenek se sama doučila a už si čte sama. V matematice sčítají a odčítají do 20ti (ale ne s přechodem přes desítku). V prvouce se učí hodiny, ale jen základ – čtvrt, půl, třičtvrtě…..
Jak už tu někdo psal, Anežka také bývá unavená, úkoly děláme hned po družině, večer už se hůř soustředí.