Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Prvňáčci 2012/2013
Včera už proběhly první zápisy do prvních tříd pro příští školní rok. Dnes na VD vyšly hned dva články, které se zápisy také souvisí (Jaká je nejlepší škola pro vaše dítě? a Rozhodujeme o první třídě nebo o odkladu povinné školní docházky), tak si říkám, že možná už i nazrál čas k založení další prvňáčkovské diskuze…
Máte doma budoucího prvňáčka? Chystáte se letos k zápisu?
Neváhejte a pište, jsem zvědavá, kolik se nás tu sejde (ano, i nás to letos čeká) a taky jak probíhají přípravy, rozhodování o případném odkladu nebo zápisy u vás 🙂
U nás se píší na známky opisy, přepisy i diktáty…(mají na to zvláštní sešit). Stejně tak píší i “písemky“ z matematiky… Nepřijde mi na tom nic divného… Kšanda
Holky a diktáty na známky se v vás píšou? BB
MankoŠ, ozvi se, určitě to pomůže. Já jsem tohle řešila někdy v pololetí, tuším jsem to i sem psala. P.uč. je rozesadila a je fakt klid. Sedí už teda s druhou holčičkou od té doby, ale minulý týden na rodičáku p.uč. říkala, že všechno je OK, tak jsem byla ráda 🙂
U nás se na rodičáku jednalo spíš o školních akcích do konce roku, co se ještě budou učit, kam na výlet apod.
Jo a vlastně i známkování – někteří už bohužel začínají sklouzávat na stupnici z jedniček dolů, prý už padly i trojky a čtverky! Tak nám p.uč. vysvětlovala, jak známkuje a co si z toho můžem vzít.
Byl tu dotaz, od kdy děti píšou perem – u nás cca od třetí písanky, bylo to někdy po pololetí. Ale dodnes píšou první řádek v písance tužkou, až pak perem a p.uč. říkala, že je jí vesele jedno, jestli někdo napíše celou stránku tužkou, nebo perem. Do matematiky píšou tužkou pořád. (Ono se to líp gumuje ;-))
Jinak všeobecně pořád chodí do školy ráda, těší se, všechno zvládá tam, takže doma se nic neučíme, jen píšeme úkoly.
Od Velikonoc se nám teda tahly nemoce, nemůže se z toho vyhrabat, byla 14 dní doma, tak jsme doháněly i nové učivo, ale stejně ještě pokašlává, už je to dost otravné.
I v hudebce jí to jde, v úterý si dovezli bronzové pásmo ze soutěže dětských sborů, tak byla radost veliká 🙂
Mankaš, tak to bych určitě řešila, musí to být pro malou hrozné. Doufejme, že to dobře dopadne a holčička dá pokoj. Pak dej určitě vědět.
U syna ve třídě to taky pěkně jede. Bohužel někteří kluci jsou z dost drsných rodin, kde nějaké to k… p… není nic neobvyklého. Prostředníček byl před pár týdny a s komentářem, že to znamená do p…, to jsem teda fakt koukala.
Ale řeším to tím, že vysvětlím a syna to pak brzy přejde, protože u nás se tak nemluví a nedělá se z toho ani patřičné haló, takže ho to moc dlouho nebaví. Jen si potřebuje vyzkoušet, co to udělá.
O tom, že některým klukům se líbí kluci a holkám holky, jsme mluvili už hodně dávno, takže ví, co je teplouš, ale ví taky, že to není slušné označení.
U nás se o takových věcech mluvilo nějak divně tajnůstkářsky a dvojsmyslně, nesnášela jsem to, bylo mi z toho strašně trapně, takže se snažím to řešit úplně jinak.
Holky, a říká vám paní uč., která teď letí slova ve třídě? U nás prý tento týden “teplouš“ – když se jich zeptá, tak nikdo neví co to je… Docela mě pobavila, když říkala, že přišel chlapeček do třídy a ukazoval vztyčený prostředníček… tak mu řekla, že když neví co to znamená, že to má doma ukázat rodičům a zeptat se co to znamená… Prý se snaží o tom s dětmi mluvit – jako, že všichni ví, že taková slova existují, ale že ve slušné společnosti… No, ale prý to nemůže moc ovlivnit, když přijde do školy pro dítě tatínek se slovy: co jsem to zase na tebe slyšel ty debile… Je to smutné…
Musím se přiznat, že já brzo budu muset sdělit paní učitelce, že mojí slečně spolužačka neustále nadává…a to díky ní bysme snad na to ani nepřišli…ale při spaní s Andersenem, nebyla úplně tak ve své kůži… Paní učitelka mi říkala, že je poslední dobou až moc hodná, když jsem se doma pídila jestli se něco neděje, tak mi začala vyprávět, jak jí dotyčná nadává nejen ve třídě, ale i na obědách…bohužel je to dcerka od maminky s kterou se ani nepozdravíme(psala jsem zrovna do dotazu o zdravení)ale protože vím, že pro ni je takové chování zrovna normální, tak budu muset zakročit.
Tak se hlásím s novinkami. Včera jsme měli “rodičák“. Bylo to spíše info o druhé třídě… Nicméně paní uč. říkala, že můžeme mít z malé radost, že je moc šikovná. No, ale že je někdy trošku drzá a dokonce se jí už taky “sekla“, že nebude něco dělat – paní uč. byla překvapená, tak jsem jí řekla, že jsem spíš překvapená, že to přišlo až teď:-). Pak tedy povídala, že si všimla, že má problém s holčičkou se kterou sedí, takže pokud bych měla pocit, že už je to přes čáru, tak se mám ozvat a že je rozsadí. Tak mi to přišlo trošku paradoxní, protože s ní malá měla problém hlavně na začátku roku – holčička na ni čekala mezi dveřmi, aby jí mohla říkat kam si má dát boty… dokonce jsem s ní musela chvilku chodit do šatny… Párkrát jsem holčičku upozornila, že to naše slečna zvládne sama… I jsem chvilku přemýšlela, kde je ta hranice mezi “buzerací“ a “pomocí“ a i jsem byla kousek od toho to paní uč. říct. Ale pak se to nějak urovnalo – spíš myslím, že holčička pochopila, že dcera není ten typ, který by si nechal diktovat. No, teď je paní uč. posadila vedle sebe a minulý týden dcera říkala, že jsou kamarádky… Včera si teda stěžovala, že ji holčička leze na její půlku lavice – holčička je dost silná, takže jí to moc práce asi nedá, ale dělá to prý schválně. Tak jsem malé říkala ať na ní nevyrukuje a hezky ji poprosí, že ji to obtěžuje… No, vyřešila si to po svém – prý se jí roztáhla na její půlku ona a když se to holčičce nelíbilo, tak jí řekla, že až se ona nebude roztahovat… Tak pak byl prý celý den klid. Jsem ráda, že se malá umí bránit a taky to byl trošku i důvod, proč jsem za uč. hned neběžela… Povídali jsme si o tom, že né vždy bude potkávat samé milé lidi… No a pak nám dnes dorazila knížka na otestování – tak jsem malé předala balíček – a řekla jsem jí, že byla vybraná, aby knížku přečetla a zhodnotila a že si to pak budou moct maminky na internetu přečíst a podle toho se taky budou možná rozhodovat, jestli knížku koupit. No holky, kdybyste ji viděly – byla šťastná, důležitá, pyšná, v šoku… vše dohromady. Pak to vyprávěla jedné mé kamarádce a ta jí řekla, že má teda velkou zodpovědnost… No, tak už jsem měla strach, že mi uletí :-).
Mám dotaz, nevím jestli už se to tady nepsalo ale od kdy píšou vaše děti perem ve škole. U nás vlastně jen v září psala tužkou a v říjnu se hned přešlo na pero. Ještě diktát na známky píšou od prosince, je to u vás také tak? BB
Už jsem zase dlouho nenapsala jak u nás…trochu mě nakopla JanaK s těma prověrkama ;-)… U nás se teď taky psaly kontrolní práce z matematiky a češtiny, obě Anežka zvládla dobře, má “jedna hvězda“ – tak mi to aspoň vždycky hlásí.
Jinak, na začátku jsem tady psala, že se budou učit číst geneticku metodou a protože starší syn se učil číst po slabikách, tak mám možnost srovnání a musím říct, že malá umí číst mnohem rychleji a hlavně tak nějak lehce a snadno. Z velkých tiskacích písmen přešly děti ve škole plynule na čtení malých tiskacích písmen.
Spoustu slov si malá ani nehláskuje, jen se na ně “zadívá“ a řekne je rovnou celé.
Zatím to musím zaťukat, ale do školy se vždycky těší (kromě čtvrteční matiky – to píšou příklady na matematického krále a ona nerada počítá pod tlakem ;-), přesto už párkrát korunu na hlavě měla ;-).
V půlce června jedou na školu v přírodě a mají slíbeno, že když stihnou probrat učivo, tak si nebudou muset brát ani tašky a učením …
Takže sumasumárum, ta první třída je nějak rychle u konce 😉