Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Prvňáčci 2012/2013
Včera už proběhly první zápisy do prvních tříd pro příští školní rok. Dnes na VD vyšly hned dva články, které se zápisy také souvisí (Jaká je nejlepší škola pro vaše dítě? a Rozhodujeme o první třídě nebo o odkladu povinné školní docházky), tak si říkám, že možná už i nazrál čas k založení další prvňáčkovské diskuze…
Máte doma budoucího prvňáčka? Chystáte se letos k zápisu?
Neváhejte a pište, jsem zvědavá, kolik se nás tu sejde (ano, i nás to letos čeká) a taky jak probíhají přípravy, rozhodování o případném odkladu nebo zápisy u vás 🙂
Já jsem taky koukala jako blázen. Nevím, jestli to udělala proto, aby mi udělala radost (doufám, že ne, ale i tak by to bylo hezké):-). Spíš doufám, že jí trošku došel ten systém ve škole a že se v ní probouzí trošku té cílevědomosti…:-). Posílám ti odkaz na “pracovní sešit“ http://www.kosmas.cz/knihy/168378/figurkova-skolicka-1/. Oni nehrají hry, ale řeší různé úlohy právě na té šachovnici… No, na netu je toho dost, ale mně se líbí, že vše vstřebávají všemi smysli – ohmatají si to, zpívají písničky, hýbají se u toho, vypráví pohádky…
kšando, teda k tiskátku za slabiky obrovská gratulace!!! evidentně jí to až tak moc šumák není 😉
Teda ta figurková školička zní zajímavě, i když moc nechápu, tak myslím, že Majdu by to taky chytlo – celý prázdniny chtěla hrát dámu 🙂 – nemáš nějaký jednoduchý příklad, co tam dělají? nějakou hru nebo tak něco?
…a teď už teda fakt mizím… dobrou noc!
Pavlinkav, co obnáší náboženství pro takto malé dítě?
Petro – Figurková školička je – pomocí šachovnice se učí logicky myslet… malá už chodila i ve školce – mají na to strašně super učitelku, která je fakt dokáže zaujmout… Ve školce to byl náš jediný kroužek neb nikam jinam chodit nechtěla – překvapivě, že?:-).
No, holky já bych úplně zapomněla… Malá měla tento týden VELKÝ DEN. Četli ve škole slabiky – no a malé se to poprvé moc prý nepovedlo (občas čte dlouze i krátké slabiky), no a pak se prý paní učitelka ptala, kdo to chce zkusit za razítko (jako na opravu) a ona se přihlásila a vítězoslavně donesla razítko v ŽK. No, tak tatínek dovezl novou hru za odměnu neb u nás toto je vítězství (kdo čte ví, že malé je vše co se týká školy“šumák“). Museli jsme to patřičně ocenit neb jí říkám, že nevadí, když něco nepůjde, že proto chodí do školy, aby se to naučila, ale že chci vidět, že se snaží a že uvidí, že i paní učitelka to ocení…
Teda než jsem sepsala ten svůj elaborát, tak tu mám náměty na další 😀
kšando – figurková školička to je ta keramika?
Maloměsta jsou v tomhle fajn 😉 u nás si do zušky na tanečák učitelka děti vyzvedává, vloni je i vodila zpátky, letos to kvůli další výuce nestíhá. Ale ono je to stejně hned naproti škole v takovým jakoby parčíku (to je teda hodně nadsazený pojmenování, ale pro ty, co to tu neznají, asi nejvýstižnější). U nás se takhle dá domluvit ledacos – kamarádka třeba měla při rodičáku v družině i syna, co ještě chodí do školky. Majda taky jednou byla v družince ještě jako školková (to měla teprve 4), protože jí tam Anička chtěla ukázat nějaký nový hračky od Ježíška 😉 – tak si ji tam asi na hoďku rovnou nechali. Možná i proto teď víc přilnula k třeťákovské vychovatelce…
No a s tím Venouškem by to teda chtělo něco udělat 😀
Pavlínko – u nás čtou teprve m – a – l (dnes byly za úkol lampionky v ŽA), nějak jste nás předběhli 😀 Jaký a jestli vůbec píšou čísla, nevím – v zajíčkách nic z druhé strany nemá, ale dnes se chlubila, že umí napsat pětku, tak fakt nevím… V žákajdě má sluníčko za porovnávání a za slovní úlohy, ale za úkol měli akorát vybarvovat obrázky…
Já se fakt dozvídám jen to, co je za úkol. Výjimka je jen angličtina – s tou se i chlubí sama od sebe. Tam umí pozdravit, představit se a základní barvy. Zdá se, že ji to baví.
S tou páťačkou se nedivím, že je z toho vyplašená. Ono se tak velké holce asi těžko říká, že s ní nebude kamarádit. V pondělí určitě napiš, jak to dopadlo.
Tohle máme obráceně – Majda se u baráku skamarádila se dvěma sedmačkama 🙂 (jedna je vnučka naší sousedky) a už jsou domluvené, že ji holky o přestávce občas přijdou navštívit (ona do horního patra nesmí). Už tam za ní párkrát byly a byla nadšená… takže místo aby Aniččiny třeťáky vyměnila za svoje prvňáky, přešla rovnou na sedmačky… 😀
…a mám další román… radši posílám a mizím do hajan, dobrou!
Reakci na králíky jsem musela poslat hned 🙂 ale ať ostatní taky nezanedbávám ;-)…
mourečko, jak “pokrokáváte“? (nemůžu si pomoct, tohle slovo z pana Kaplana miluju – znáte tu knížku?)
Dančo, klobouk dolů, jak to zvládáte! Jak se vlastně malej naučil číst? Kdysi jsi myslím psala o nějaké studentce, která by docházela na psaní úkolů – nakonec jste se úplně obešli bez ní?
Legrační barvy bych taky neřešila. Majda zrovna dnes donesla z družinky nakreslenýho růžovofialovýho slona a byl kráááásnej 😀
Nějakou větší rozumnost a samostatnost teda nepozoruju… ale ono to bude asi taky tím, že Majda je mladší, takže ještě před nástupem do školy byla podstatně samostatnější než Anička v téže době (a to šla A do školy věkově o nějakých 7m starší).
kšando, s těmi návštěvami jsi to vyřešila bravurně. Až příště zavolá, tak jí to určitě dovol, pokud nebudeš teda mít pádný důvod, proč by to nešlo. Ona pak zase někdy jindy snáz přistoupí na to, že tentokrát ne.
K tomu přijímání návštěv – taky mi to bývalo blbý, říct dítěti, že ho tady na návštěvu nechci. Pokud ale mám důvod, proč nechci návštěvu (třeba má přijít nějaká jiná návštěva, máme někam jít nebo mě třeba bolí hlava), tak už jsem si zvykla to dětem říkat – “dnes to nejde, ale domluvte se na čtvrtek apod.“ – i předškoláci to celkem dobře chápou a nemají s tím problém. to jen my dospěláci řešíme, jestli nám někdo něčím nechtěl něco dalšího naznačit…
My bydlíme v bytovce, kde je dost dětí podobného věku, takže přes zimu je běžný, že se navzájem navštěvujou. Někdy je to fajn (ať už jsou u nás nebo jinde), jindy je to akorát strašnej kravál a tahanice. Když si hrajou v klidu, tak je mi jedno, jestli jsou tu jen ty dvě naše nebo ještě další 4 od sousedů. Když se začnou hádat, žalovat na sebe, moc řádit apod., posílám po varování návštěvy domů. Tím, že se navštěvují docela často, to fakt nejde dělat tak, že povolím návštěvě a/nebo s návštěvou víc než normálně.
Tak u nás i nadále vyučování i jídelna v pohodě. Dokonce jsem mile překvapená, že skrz tu naši dietu ani moc často neodhlašuju obědy, to se stalo zatím asi 3x.
Kroužky se taky ustálily, nakonec v PO hudebka, ve středu nábožko, to taky chodí na chvíli do družiny (taky máme domluvený jen ten jeden den, dokonce i indiv.platby,když je tam jen tak málo) a chodí i sama domů. A v pátek navečer soubor, to už je taková třešnička na konci týdne.
Měla jsem z toho náboženství obavy, že je až 13.30-14.15, ale únavu zatím žádnou nepozoruju, tak snad to vydrží (od února na středu totiž přibude ještě klavír…)
Zatím ji vše moc baví, chodí nadšená, začali dělat písmenko S, v MA začínají sčítání odčítání, píšou 1-2-3. Je “asistentka p.uč. pro čtení“, takže machruje, že dětem předčítá 😉
Jediné, co teď řešíme, že se na ni pověsila nějaká páťačka, že na ni čeká před školou (ráno ji jen převádím přes silnici, zbytek už jde sama) a chytá ji za ruku a vede do šatny. Jáji se to nelíbí a neví, jak se bránit (bojí se “velké“ holce něco říct, že se jí to nelíbí, protože ta holka se jí ptala, jestli s ní chce kamarádit a ta naše šiša samo všechno odkývala…).
Tak dnes skoro byly slzičky, že ona s ní už kamarádit nechce (připadá mi, že se jí bojí), tak s ní v PO půjdu až ke škole (musela jsem jí to slíbit 😉 ), aby mi ukázala, kdo to je a nějak to zkusíme vyřešit (chci, aby se sama ohradila, že se jí to nelíbí, že to nechce).
No jsem z toho jelen, tak tak uvidím, co to udělá…
Petro, to jí manžel taky říkal, ale Venoušek ještě neví, že ho miluje :-).
Petro, jak se říká – nic není tak horké jak se to uvaří:-). Já jsem z toho “maloměsta“ taky nadšená. Malá má např. keramiku mít ve středu – tento den může i do družiny (ostatní ne neb jsem doma na RD), ale tento týden ji měla až v pátek, tak jsem měla starosti jak to udělat (školu má do 11:40, keramiku od 12:45 do 14:15 – což je doba, kdy malý spí a navíc bychom se museli “poflakovat“ po městě). No a paní družinářka malou bezevšeho vzala a i nám ještě ráno přihlásili obědy. No, v jídelně malé teda vůbec nechutná, tak dokud to jde, chodí pouze v po a ve st – to má již zmiňované kroužky.