Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Prvňáčci 2012/2013
Včera už proběhly první zápisy do prvních tříd pro příští školní rok. Dnes na VD vyšly hned dva články, které se zápisy také souvisí (Jaká je nejlepší škola pro vaše dítě? a Rozhodujeme o první třídě nebo o odkladu povinné školní docházky), tak si říkám, že možná už i nazrál čas k založení další prvňáčkovské diskuze…
Máte doma budoucího prvňáčka? Chystáte se letos k zápisu?
Neváhejte a pište, jsem zvědavá, kolik se nás tu sejde (ano, i nás to letos čeká) a taky jak probíhají přípravy, rozhodování o případném odkladu nebo zápisy u vás 🙂
Kšando, jestli ti tam nic neporadí, tak já bych tam už nejela, 30 km je dost. Asi bych to dost zvažovala i kdyby to bylo v místě, jestli má smysl tam vůbec chodit.
Jinak Majdu přestala bolet hlava v momentě, kdy se tatínek zeptal na večerní lyžování. Když jsem ji hnala večer do postele, tak už to zase začínalo, tak fakt nevím, co si o tom myslet. Jinak jí nic není, na nic si nestěžuje, tak snad to bylo jen únavou. Nechci ji za každou cenu hnát do školy, ale ani nechávat doma při každém fňuknutí. Říkám si, že kdyby jí něco bylo, tak by se na ty lyže tak nehrnula, zase tak vzácný jí to není, naposledy jsme byli v neděli.
Petro, to schválně zítra zkusím – co by si dala. Nadšení dlouho netrvalo – dnes jsme šli na kontrolu k logopedce (logopedku jsme v září vyměnili, ale tato trvala na tom, že si nás chce zkontrolovat, jestli to nezanedbáváme) – povídali jsme si o tom, že je to otrava tam jezdit (máme to 30km a navíc malá logopedku moc nemusí) no a že nechci vidět, že se předvádí a že bude mluvit hezky, abychom tam už nemuseli. A naše slečna? No, domu jsem šla úplně zdrcená – v sykavkách si je nejistá (se sykavkami neměla problém ani ve třech letech), r celkem jde, ale ř jí dělá potíže na konci slova……a asi 10 dalších výtek – tak máme přijet v březnu. Malé jsem teda doma vyhubovala – fakt mě naštvala – přišla jsem si jak neschopná matka… No, když jsem se trošku uklidnila, tak jsem si přišla opravdu jak neschopná matka, že jsem ji tak vynadala… No, a teď si říkám, jestli mám vůbec povinnost tam jezdit – neb by se nám taky mohlo stát, že bychom tam jezdili ještě v 10 a to úplně zbytečně neb si ji poslechnou, rady nedají, zaplatíme a s dalším termínem odjíždíme – je to ztráta času, zbytečné vyhazování peněz, steres pro malou, mě i malého neb tam musí “čumákovat“… Zrovna dnes jsem si říkala, že jsme mohli jít radši bobovat. Jeli byste tam? Kšanda
Kšando, tak to gratuluju!
U nás mají v žákovské speciální stránku na sebehodnocení, tam si děti píšou samy, jak asi bude vypadat jejich vysvědčení. Učitelka tam pak dopíše slovně, co si o tom myslí. Anička si tam před prvním vysvědčením napsala samé jedničky s hvězdičkou 😀 Když jsem četla, co jí tam pak připsala uč, měla jsem slzy v očích, jak jsem byla dojatá.
Jinak u nás teď řádí jakýsi bacil, před chvilkou mi volali z družinky, že Majdu bolí hlava, tak už mi tu leží na gauči a poslouchá Boba a Bobka. Teplotu nemá a kromě té hlavy ji nic netrápí, tak doufám, že je to jen z únavy – včera večer obě řádily a ne a ne usnout a ráno bylo pak krutý vstávání.
Tak dnes přišla naše slečna s lístečkem v notýsku – hodnocení prvního pololetí a ze všech předmětů má jedničku, tak radost veliká:-). Kšanda
Mourečko to je mi líto. Tohle jsme řešili ve školce,ale u nás se to naopak zlepšilo tím, že ty holky, které ji pořád rozkazovaly a bavily se s ní jen když měly náladu, jsou v A a my jsme v B, malá se úplně jinak chová, neřeší každý den, jestli se s ní někdo baví nebo ne. Má prostě teď dobré kamarádky všechny. Moc přeji, aby se všechno dalo do pořádku. Ke škole, už jsme dostali také pero, po Novém roce, takže u spousty z vás to bylo dřív, jinak paní učitelka s námi komunikuje hodně přes net, což se mi líbí. Hodně malou chválí za čtení, no jde jí to dobře, hlavně ji to hrozně baví, od vánoc už přečetla druhou knížku. Psaní se jí také daří, někdy se mě zdá, že si nemůže vzpomenout, jak to či ono písmeno vypadá v psací podobě 🙂 jinak už máme i první dvojku a to z matematiky. Tak snad ji to všechno bude bavit i dál.
Mourecko, my tohle měli ve školce – naše slečna, také šla jedinná do jiné třídy… Také se hůře kamarádí – z dovolených si “nepřiváží“ kupu kamarádů… No, ale tuším, že kolem prosince tam začala být spokojená, i když nemůžu říct, že by si tam nějakou kamarádku našla – pro ni je rok krátká doba:-). Teď ve škole už to brala lépe, navíc chodí i s nějakými holčičkami, s kterými chodila ty tři roky ve školce… Myslím, že je teď opravdu spokojená – má už ve třídě své postavení, své místo… Co poradit? Probírala bych to s malou – někdy může být i problém v tom, že si třeba určité chování může malá vysvětlovat jinak než to děti myslí (protože jí to chování není vlastní), takže popř. vysvětlit, že to nemusí myslet zle… Uč. už by taky mohla děti poznat, takže by třeba malou mohla posadit do lavice s někým, o kom si myslí, že by se s ním malá mohla bavit…
mourečko, tak jak jsi dnes dopadla? Celý den o tom přemýšlím a asi těžko poradit něco jiného než spolupráci s učitelkou a vychovatelkou.
Nejsou aspoň v té družině spojení s tou vedlejší třídou?
Holky,máme první větší problém.Malá chodí domů nešťastná,že si s ní holky nechtějí povídat,v družině hrát apod.Zítra si jdu promluvit s učitelkou i vychovatelkou,jak to vidí ony,ale mám obavy,že na tom nic nezmění.Nela má všechny kamarádky ze školky v A,sama jediná z holek je v B,kde se sešlo ještě deset dalších holčiček,které se všechny už znaly ze své školky.Krom toho je ve třídě nejmladší,v létě jí bylo šest,všem ostatním dětem je sedm a víc.Vůbec nevím,jak malou uklidnit,povzbudit,aby zase chtěla být v družině a ve škole.
Díky za rady,moureckaMD
Ksando, hezky jsi to vyjádřila. Vidím v tom i vklad do budoucna, kdy to učení bude opravdu nutné. Zvyknou si plnit nějaké povinnosti a časem je to úplně v klidu, bez přesvědčování.
A když je kolem toho dobrá atmosféra, tak je to většinou i docela baví.
Petro, my máme úkolů pořád stejně – spíš méně. Takže díky tomu, že se schopnosti naší slečny výrazně od září změnily, tak máme úkoly už za 10 min. hotové. Čtení a podobné netrénujeme – trénuje si sama – už nám přečetla i pohádku… Dnes je omluvená ze školy – jela s našima na hory, takže dostala úkoly už včera i na víkend a v pohodě to zvládla za 20min. s tím, že jsme si nechali řádek osmiček na neděli (aby se jí to oživilo) a zopakujeme čtení – chci, aby si ty hory užila. Čte prý nejlépe ze třídy, psaní jí také jde – vůbec není nutno ji opravovat – občas zapomene nějakou čárku či tečku. Doufám, že nám ta pohoda dlouho vydrží:-). A jinak – ještě k těm úkolům – opravdu jsem byla tenkrát rozlazená, že jich mají tolik…, ale teď v tom vidím opravdu plus – prostě si zvykla, že mají každý den matiku, psaní, čtení + občas prvouku a teď jí na tom nepřijde nic zvláštního – spíš se shání, když z něčeho úkol nemají a musím jí ho vymyslet já. Také jí to přimělo (díky tomu, že nám ty úkoly ze začátku zabraly spoustu času) nedělat zbytečné kraviny, naschvály… Neb ví, že pokud píše úkoly v klidu, má je mnohem rychleji a pak máme více volného času na nějakou hru…