Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak funguje školský systém...?
Toto mě zaujalo…
http://www.svobodauceni.cz/clanek/desatero-skolskeho-systemu
Lien, bohužel ale pravdivý – aspoň podle toho co vidím kolem sebe :-(. Jedu pro děti :-).
ksando-clanek prectu 🙂 (delam zapek.palacinky s tvarohem)
Co pises,s tim souhlasim!
(a hezky obrazek..to je levandule?mam ji u domu..zboznuji ji 🙂 )
kšando zajímavý článek a smutný 🙁
Možná je to trošku mimo téma, ale mě zaujalo toto: http://www.novinky.cz/domaci/298701-z-druzin-se-stava-celodenni-odkladiste-deti.html. V podstatě to vystihuje můj pohled na dnešní rodiče. Zrovna v úterý mi kamarádka říkala, že nechápe, proč nedávám malého do školky i na spaní a proč dcera jezdí domu už v poledne (kromě teda pondělí a středy, kdy má kroužky a to ji vyzvedávám ve 14:30). Tak jsem se jí ptala, proč bych měla malého do školky dávat na celý den, když jsem doma? Ani nevím, co odpověděla protože by to můj názor stejně nezměnilo. Malý chodí do školky na 4 hod. – je mezi dětmi, naučí ho tam, to co já ne, považuju to za průpravu až půjdu do práce…, já si doma udělám co potřebuji a pak mám celé odpoledne volné, kdy se můžu věnovat JEN dětem.
Bami to je zvláštní, já právě někdy dle tvého psaní pochopila, že to používáš běžně, jak doma, tak v práci. Nutno ještě dodat, že mezi motivaci odměnou patří i pochvaly. Což mi nesedí ani do pedagogiky před dvaceti lety, protože jsem jí měla ve škole a pochvala tam byla vždy uváděna jako žádoucí, motivující.
jarm pro mě to taky není objevné, ale vidím to dnes a denně, hlavně tedy u babičkovské generace
Tak jsem si uvědomila, že dceru taky uplácím, ale ne bonbonama, o které nestojí. Jen to uplácení nazývám motivace a budu v tom pokračovat i nadále, protože nám to oběma vyhovuje 🙂
A jestli se pak bude chovat jako vycvičený pejsek, to mi nevadí – až si se mnou odplave svých středečních 16 bazénů (nutné kvůli zádům), klidně jí pak langoše znovu koupím…tak, jako doteď.
tak jsem to přelouskala…hezky napsané…souhlasím…přesto rodiče i některé učitelky to používají….stačí pozorně poslouchat kdekoliv….
dnes tam byla maminka se zlobivým chlapečkem…nejprve byly sliby že něco koupí když bude hodný a sedne si a skončilo to vyhrůžkami zavoláním čertů a dostal na zadek…..
Lien, v článku pro mě nic objevného.
Mě to v pedagogice učili už někdy před dvaceti lety.
😯
lien přiznám nejsem schopná dočíst článek celý, nestíhám, nakoukla jsem zhruba letem světem….
nejdřív k čůrání ….. také jsem i psala že ta úplata cukrátkem za čůrání je pro mě nepedagogické a není správná cesta kterou nevedu, ale v tu chvíli jsem neviděla jinou cestou s našima ledvinama tohle prostě bylo lepší zlo….
k pochvalám ve školce to razím také trochu jinou cestou ale bohužel musím připsat, že druhé učitelky to tak nemají…třeba rostu když děti z druhé třídy přinesou lístek a čekají že za vyřízení vzkazu dostanou bombon, takže já jsem za trapku nedávám… s úsměvem poděkuju a řeknu at jdou opatrně zpátky…a musím přiznat, že všichni jsou dost zaražení….
k bombonům také dávám, ale spíš jdeme si mlsnout a dáme si všichni před nějakou činností, nebo že měl někdo oslavičku…
za obrázky poděkuju povídáme si co tam je namalované a že se jim to povedlo, usměju se pohladím …..mám radost že to jde z nich a né že za to něco očekávají….
jak bude víc času pročtu pozorněji, fakt jsem z toho vytáhla že to je jen o odměnování a uplácení….
a také musím připsat, že některé děti jsou tak trošku vyčůrané a očekávají …
jinak i doma kupuju dětem věci atd když chci a né dnes jsi byl hodnej tady máš….bych tááááák ušetřila kdybych to tak dělala…. 😀