Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak funguje školský systém...?
Toto mě zaujalo…
http://www.svobodauceni.cz/clanek/desatero-skolskeho-systemu
Vždycky jsem skřípala zubama, když někdo na Aničku zazpívá “šikulkaaaa!!“, tak tenhle článek mi to vysvětlil. Našla jsem se v tom “cítění se po pochvale poníženě“ – to zažívám doteď. S tím, co se tam píše, naprosto souhlasím a musím říct, že i praktikuji. A možná právě ta osobní “zkušenost“ člověka vede trochu jiným směrem u vlastních dětí. Když rodič tak nějak cítí, co je a co není “správné“. Jen si říkám, co s tímhle vším pak nadělá škola – nebude mi svým přístupem házet klacky pod nohy?
Lien ;nevim zda tobe se to libo..ale me ano..a jak uz jsem v jedne,myslim,ze tve,diskuzy,psala,s malou “od jeji radosti tancim“ a “chvalin“ji podobnyma otazkama..a myslim,ze co se pise v tomhle clanku,praktikuji i zde ve skolach
Meggii
UF, to je nějaké složité. Já teda dám radši i nadále na svůj vlastní instinkt, kdy pochválit, kdy povzbudit a kdy zprdnout, nijak extra o tom nepřemýšlím a přemýšlet nebudu.
Ale pravda je, že když mi někdo maže med kolem huby, tak to taky nemám ráda.
A další kousek do sbírky, hlavně bamisky názor bych si ráda přečetla 🙂
No, to je o tom (jak psala Bamiska) – kdo si co z toho vezme – záleží strašně na potenciálu dítěte, na okolnostech… škola je jen jedním z vlivů, které působí na dítě.
Ale přeci jen ještě jeden postřeh, někdo tu psal, jak se děti učí nebezpečí interntu atd., ale asi se to neučí moc dobře, mám na soc. síti v přátelích pár dětí cca 11 až 17 let (z různých koutů ne stejná Zš) a opravdu čtu velmi soukromé informace, také dost hrubý jazyk a také koukám na víc než odvážné fotky, takže pokud je někdo něco o tom opravdu učí, pak hodně blbě.
No to je fakt, kdyby mi bylo ve škole skvěle, vůbec bych se nepídila 🙂
Přečíst ten “článek“ mi dalo zabrat.
Já mám z autora pocit, že jemu nešlo nic, nevynikal v ničem a do života si odnesl všeobecnou zapšklost.
😯
Lien, proto jsem psala, že mě ta reakce od tebe udivuje – kdybych si myslela, že jsi podprůměrná, tak se divit nebudu :-). Ale stejně tomu tvému postoji nerozumím – myslím, že jedno bez druhého nefunguje… Jak už jsem někde psala – myslím, že škola dává možnosti… a jak psala Bamiska – jistě se učí spoustu “blbostí“ a nepotřebných věcí, ale podle mě i ty “nepotřebné“ věci jsou důležité pro další rozvoj a “normální“ člověk dokáže nepotřebné věci vytěsnit… Ve škole se “podává“ prostě takový přehled a myslím, že spoustu věcí by tě třeba ani osobně nenapadlo, že jsou, kdyby ti o nich škola neřekla. A vidíš – i to tvé “studium“ proč školu ne, je vlastně důsledek toho, co tě škola “naučila“ – bez tvé zkušenosti se školou by si o tento tvůj “koníček“ přišla :-).
Kšando tak možná jsem podprůměrná :-), třeba ve školních znalostech zřejmě ano, když si nepamatuju pravidlo pravé ruky. Už jsem to někde psala, ale opravdu si nepamatuji na nic, co bych bez školy dělala hůř, nebo vůbec neuměla a to můžu říci, že naši nepatřili k rodičům, se kterými by nebyla o podněty nouze, naštěstí jsme ale bydleli hned vedle prarodičů a měla jsem dost volnost v pohybu mimo domov.