Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak funguje školský systém...?
Toto mě zaujalo…
http://www.svobodauceni.cz/clanek/desatero-skolskeho-systemu
Hodně úsměvný článek. Tohle může napsat jen někdo, kdo už v realitě hodně dlouho nebyl.
Připadá mi to stejné jako návrhy toho pána z ministerstva, co podal asi před 14 dny.
Prostě někdo od stolu, který sotva tuší, jak škola vypadá, se rozhodl něco napsat.
Lien, ty nemáš co na práci, tak sedíš celé dny u PC, viď? 🙂
Desatero mi přijde přehnané. I z dob svých školních let. Ale povím ti příští rok, jak jsme na tom se školským systémem u syna nyní…
A nějak nerozumím myšlence, proč by docházka (rozhodnu-li pro běžný způsob vzdělávání, tedy školu), neměla být povinná a pravidelná? Já si taky nemůžu zvolit, zda se mi chce jít do práce nebo ne. A nevidím na tom nic špatného. Navíc děti mají těch volných prázdninových dnů během roku vcelku dost (porovnávám-li s mými možnostmi dnů dovolené za rok).
Dál – učivo navazuje a pro děti je obtížné dohnat zameškané učivo za dobu jejich nemoci. Ještě kdyby mohly jen tak nejít, co by se naučily?
Dál – pokud je učitel dobrý, dokáže děti zaujmout a naučit hrou. Získat si je pro svůj předmět.
Já měla raději ve škole výklad učitele, než se samovzdělávat z učebnic a skript. Víc mi v hlavě uvízlo z výkladů než z prosté četby.
Takhle bych mohla pokračovat, ale chápu, že každý z nás může mít jiný názor i zkušenosti.
Danniello, já to chápu jak to Lien myslí – v této diskuzi je systém míněn jako školská instituce… Mně to nepřijde nemožné, ale dobrá pozn. od tebe je, že nás prostě žije hodně na malém prostoru… Navíc, alternativy jsou vhodné pro lidi, kteří netouží a ani se nechtějí tak nějak “začlenit“… Já si prostě myslím, že o některých věcech prostě děti nemůžou rozhodovat… navíc, jsem ráda, že je škola povinná – je to šance pro děti ze “sociálně slabších rodin“ na lepší život – prostě né všichni rodiče můžou či chtějí poskytnout dětem dostatek podnětů a škola je tak pro ně šance – a vlastně – i když se nepočítám do sociálně slabších, tak ani já nedokážu dceři poskytnout tolik podnětů jako tomu je ve škole. A myslím, že pokud se chce dítě lišit a rodiče ho v tom podporují, tak ho ani dnešní systém “neporazí“ – děti jsou prostě dnes větší osobnosti a učitelky jsou pro mě (jak jsem nedávno slyšela) skoro národní hrdinky:-).
Tak jsem se fakt snažila tu otázku položit zcela neutrálně. Samotnou mě to zajímalo, je to dobrý nápad.
Syn se zeptal, jestli by si mohl vybrat chvíli být doma a pak zase nějakou dobu chodit do školy. Na to jsem řekla, že kdyby si musel opravdu vybrat, buď tak,, jak je to teď, nebo do školy vůbec nechodit.
Na to se zamyslel a pak řekl, že tak, jak je to teď.
lien souhlasím s tím že dítě se naučí nejvíc tím že si to osahá a vyzkouší…ale to hle je u manulálních věcí..z mého pohledu líp se naučí oblékat, když si to bude zkoušet než když mu budu pořád dokola něco opakovat. přijde žijí lépe než kdyžto jak stavět komín od největšího po nejmenší a že to obráceně nejde protože mu to bude padat…. určité věci ano…ale kolik je dva a dva a co vůbec slovo dva znamená svým objevováním asi nezjistí, a to že jazyk se píše s tvrdým y to si nijak neosahá…
takže si myslím že i právě proto se ve škole na určité věci dělají projektové dny, ve školce s dětma děláme experimenty(roztávají sníh, klíčí obilí, přírodními materiály barví vajíčka a spoustu jiných věcí) zkouší si to a zažijí si to…
podle mě to nejde aplikovat na vše…dopravní výchovu ho také učíš aby nevlezlo do silnice a nemuselo srážkou s autem zjistit že takhle teda né…
tím myslím, že když jim řekneme, budeš se tu sama nudit, nebo budeme spolu pořádat výlety a zajímavé akce, bude se odpověď určitě lišit
a taky bych neřekla, že většina dětí by do školy nechtěla, proto mě zajímalo, co na to vlastně odpoví, ale hodně samozřejmě záleží na tom položení otázky, to je víc než jasné
No jo, to ale bohužel nejde, to by pro nás bylo taky nejvíc vyhovující chodit i nechodit, bohužel je to ale nastavené buď a nebo, i tak díky za odpověď.
Jinak ještě pro mě je nepředstavitelné, že by dítě, které je doma jen sedělo, koukalo a nudilo se, nevěřím tomu, že je to jediná náplň dne, které je schopno. Navíc aby se to nestalo, má přeci rodiče, ale i bez nich nevěřím, že by se takto nějaké dítě chovalo.
to je zřejmě to, co nás odlišuje, já věřím, že dítě by si našlo lepší zábavu (učení) samo, někdo jiný, že samo se bude bezcílně nudit, bloumat.
Nfěkdo tu zase psal, že se většina dětí víc naučí s někým, než samo. Můj názor je opět opačný, dítě se nejvíc naučí samo, když si samo přijde na to co a jak, ne když mu někdo “pomáhá“.
desatero se mi nějak nelíbí je vidět, že ho psal někdo s naprosto odlišnými názory….neříkám že je vše tak jak má nebo nemá chyby myslím o reálu…
jen jsem postřehla zeptat se dětí…no jednak jsem přesvědčená že většina by nechtěla do školy….ale po určité době by je to doma neba…bez pc a tv
jinak kluci jsou naštvaní i když marodí a do školy se těší, ale kvůli učení to rozhodně není je to kolektivem, tedy to předpokládám …
vzhledem k tomu, že malej se po prázdninách i po víkendech do školy těší, předpokládám, že se mu tam líbí a že ho škola baví:-)