Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak funguje školský systém...?
Toto mě zaujalo…
http://www.svobodauceni.cz/clanek/desatero-skolskeho-systemu
Ano, já souhlasím s tím, že mezery ve školském systému určitě jsou. Mě se třeba nelíbí nejednotnost. Když se dítě přestěhuje z města a do města b, přestoupí do jiné školy, většinou má problém.
Ve škole fungují nějakým způsobem daná pravidla. Pokud je žák nehodlá respektovat, pak tam opravdu chodit nemůže.
Je to dle mého stejné, jako pravidla silničního provozu.
Pokud by si řidič řekl, kašlu na pravidla a udělám si to dle svého, protože já zrovna chci jet na červenou, pak…..:-(
Na silnici máme silniční systém, ve škole školský, v divadle společenský, v zaměstnání vnitří firemní…..všude je nějaký systém. A stejně jako každý má své slabé a silné stránky, tak stejně školský systém své mouchy určitě má.
Lien, ono je docela možné, že hodně dětí odpoví, že by nejraději do školy nešlo. Už si ale neuvědomí zásadní věc, co by dělalo? Sedělo jen tak doma a čekalo, až kamarádi ze školy dorazí? A nestalo by se za x let to, že by přišlo a řeklo. No, já jsem si zvolil špatně,tak rád bych byl (doplň jakékoliv povolání), ale bohužel, nic neumím. Cílevědomé dítě (v té době už třeba dospělák) si řekne, no jo, tak já se do toho zakousnu a budu se vzdělávat při práci (pokud na to bude mít finance) a třeba jednou toho vysněného povolání dosáhne.
Určitě děti chtějí “lenošit“ a určitě by si neplánované prázdniny užily, ale jen na určitý čas.
Já se doma zeptala a dostala jsem právě tuto odpověď, když budou doma všichni, pak fajn, klidně do školy na nějakou dobu nepůjdu. Když ostatní budou ve škole, bude mi to líto a byla bych smutná, kdybych taky nemohla chodit. Takže tak anketa a zkrácená odpověď od nás.
Ještě mě napadlo, jak psala Peťka, zeptat se na to dětí, že je to vlastně úžasný nápad, kdo tu možnost má, tedy dítě, které chodí do školy, zeptat se nějak nemanipulativně, jestli kdyby bylo na něm tak do školy chodí, či nikoli. To by mohla být super anketa a zajímavé, možná i překvapivé výsledky. Počítám, že by se odpovědi lišily i podle věku. Jestli se někdo najde, kdo se zeptá a zveřejní odpověď, tak to by bylo moc fajn.
Marinado to je zajímavé, můžu říci, že kdyby šla Maruška až od 4 let, už by to určitě bylo o mnoho jiné. Jenže teď už jsem prostě znechucená a jak jsou školy už teď super se mi moc nechce věřit, abych zase nebyla zklamaná. No ale to ukáže čas, možná.
Lien, my měly se školkou taky špatnou zkušenost, protože dcera jim nezapadala do škatulky, ale ve škole to kupodivu prošlo.
V tom se právě asi neshodneme. Vzdělání bez systému je pro mě nelogický protimluv. I ty používáš nějaký systém, i když to možná nazýváš jinak.
Ale abych tedy neodbočovala, mně to desatero přišlo taky trochu úsměvné, velmi subjektivní a málo promyšlené.
A myslím si, že problém, pokud nastane, je v lidech, ne v systému.
Marinado takhle jsem uvažovala, než nastoupila malá do školky, že ted už je to všechno úplně na jiné úrovni než za mého dětství.
Ale narazila jsem na totéž, možná je to jen ojedinělá zkušenost, kéž by, uvidíme.
aha danielo, tohle ale není diskuse o potřebnosti vzdělání, ale o školském systému, což spolu může souviset, ale vzdělání se bez systému celkem dobře objede
Lien, většina lidí uznává, že vzdělání má dost zásadní smysl. A taky se většina lidí víc naučí s něčí pomocí než bez ní.
Bydlela jsem dost dlouho v lokalitě, kde jistá skupina do školy skoro nechodila, a ne že by se chovali nějak uvědoměleji. Spíš naopak.
A taky je nás moc na malém prostoru, takže se prostě musíme chovat podle nějakých pravidel.
Většinu věcí už někdo stokrát promýšlel a měnil, věci se nějak vyvíjely, a ne všechny špatným směrem. Já nemám aspoň pocit, že by bylo všechno špatně. A proto si myslím, že není nutno vše promýšlet znovu, když spousta věcí funguje dobře. A co je vyloženě proti mému svědomí nebo chápání světa, dělám to prostě jinak a nemám potřebu na tom předvádět, jak jsou všichni ostatní mimo.
no já právě moc nevím co znamená problémoví a co začlenit,