Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Škola z pohledu rodičů
Brmbulka nadhodila, že by se rodiče mohli zapojit do debaty, co je o škole zajímá? Co se jim na škole líbí, co ne, co by se mělo zlepšit…..
Takže tady je prostor:o)
Učitelek je nás tu dost, rodičů ještě víc;o), takže očekávám, že tato debata bude občas asi ostrá, občas velmi inspirující, ale hlavně doufám, že se každý dozví to, co by vědět chtěl nebo potřeboval.
Třeba to nedopadne tak, jak má napsáno na svém CD pan Donutil: „Ptejte se mě, na co chcete, já na co chci odpovím.“ ;o)
Chtěla bych se zeptat na ten tělocvik, co se řešil v tématu „Co nedělat po třicítce“, nebo jak se to přesně jmenuje. :o)
Učitelé mají pevné osnovy, co děti v TV za ten rok naučit, že?
Pokud fakt musí uběhnout 1200m a přeskočit kozu, a udělat výmik, tak nedokážu si představit, jak to udělat „zábavnou formou“. A ještě to oznámkovat.
Tzv. „výchovy“ (TV, VV, HV, PČ) by měly být odpočinkovými hodinami! Ve skutečnosti často vím, že tomu tak není. Dítě sousedky má trauma z HV, hrají tam na flétnu, učí se do HV jako do jiných předmětů. Můj syn má trauma z pracovních činností, to jsem tedy nikdy nepochopila. Paní učitelka je moc přísná, ale v PČ? Nechápu.
Když starší syn letos přinesl vysvědčení, došlo na vysvědčení rodičů-manžel měl (z legrace)řeči: „To já jsem v páté třídě měl samé jedničky.“
Nebyla to pravda, to jsem věděla, ale když vysv. fakt vytáhl, kulila jsem oči.
Měl tam tři dvojky, a jednu trojku z TV!!!
Tělocvikář neváhal mu zkazit vysvědčení jedinou trojkou, a to byl kamarádem manželovy mámy…možná právě proto…nevím. A hlavně nechápu.
Manža byl možná méně pohyblivé dítě, neudělal výmik, kotrmelec problém, ale zato dnes je sport jeho hobby (naštěstí mu ho ve škole neotrávili) cvičí a posiluje tak, jak jemu je přirozené. A rozhodně je na tom v kondici líp, než já, která jsem s TV problém neměla (ale taky mě nebavil nijak zvlášť).
Měl by se v TV respektovat typ člověka a způsob pohybu, který mu vyhovuje. Třeba vytvořit skupinky podle dětí, kterým co vyhovuje…a zapomenout na tabulky a výkony.
Skončit se zbytečnými traumaty dětí. Vždyť i tak je těch problémů na světě dost. Tak proč si přidávat další.
To já jsem se vždycky flákala, dokud se nestal průšvih – v podobě kule, čtyřky, (no i ta trojka nic moc), pak jsem se naučila, nechala se vyzkoušet a tak pořád dokola :-)) Ale těch jedniček a dvojek byla vždycky převaha 🙂 Na základce jsem měla jedničky dvojky na vízo, na průmce to byl skok 🙂 Když mi pak učitel mechaniky řekl, že jako ženská nemůžu dostat lepší známku než čtyřku – a taky, že to dodržoval, tak jsem se okamžitě přestala snažit. Snejně jsem na tom byla v chemii, kde paní učitelka známkovala dle nálady a já neměla žádnou motivaci se učit. Na ostatní jsem se učila :-))
Sice nevím, jakou to má souvislost, ale na vysvědčení jsem měla svou první trojku až na střední, jinak jsem i tu fyziku vždycky nějak zkoulela na dvojku.
První pětku jsem dostala, pokud si dobře pamatuju, ve druhé třídě. Kupodivu jsem doma nedostala, ale stejně jsem to ořvala ;o) Jinak jsem patřila do bandy flákačů, protože šprtky mě i přes moje jedničky nebraly:o)
A dodnes mám jaksi „raděj“ ty lumpíky než uhlazené jedničkářky:o)) Takové ty zdravě zlobivé děti – ani extrém do lumpačení ani extrém k růžovým volánkům.
daso……barevne jsem mela na zakladce i ja:)…..
Brm,
oslavujete první pětku?
No to je krása!
To musím říct své kamarádce, jejíž děti ve druhé třídě ještě nedostaly ani jednu trojku, a dvojku jen výjimečně.
Hodně si na tom zakládá, a hodně se s dětmi učí. To já jsem proti ní naprostý salámista. :o)
Naši kluci měli barevno v žákajdě od první třídy, ale nakonec na vysvědčení to dopadlo vždy dobře.
co se tyce hodnoceni v1. tride….v zari davam jen razitka a jedincky podtrzene……od rijna do konce ledna 1.2 a „véčka“…pricemz rodice vi ze vecko je uz v podstate trojka….deti to nevi…..no a od unora uz cela skala znamek:)…..a kazdy spravny skolak musi dostat aspon jednu petku…..u kazdeho tu prvni petku oslavujeme…je to desna sranda:)
mimochodem Pavlinko…jake zna¨mky jsi mela na ZS?:)
no zvladli…..mne to vzalo 20 let zivota ale co se tyka praxe tak to mi dal rok vic jak 10 let v normalni skole
Určitě to musí mít učitelka hodně těžké. Ale – už vidím Terezku, jak se soustředí na svou práci, zatímco paní učitelka vykládá něco páťákům :-)) Jak to tam pak můžou dělat s ADHD dětma ? :-))
Brmulko, Pavlínko, máte můj obdiv, že jste tu malotřídku zvládly :-))
Motivačně podle mě nic nepřekoná tu velkou jedničku v pololetí 1. třídy:o)))
Ale to co Vladi píšeš, je teda fakt síla….
Já jsem na praxi učila měsíc na malotřídce spojené 2.a3. třídu a byl to teda zážitek na dlouho…je to hrozně náročné na učitelovu přípravu a taky musí být děti naučené bezvadné kázni, když se střídá přímá a nepřímá výuka.
Ale nebyli to romové, byla to klasická dědinská malotřídka a já musím za sebe říct, že takové školy mají něco do sebe …ten dědinský duch, učitel je tam fakt po farářovi a starostovi ten další v pořadí…když se nejde do kostela, jde se do „hasiča“ (oddíl mladých požárníků) nebo na třešně….když se trefí, tak je to fajn.
Já si teda vůbec nedokážu představit výuku ve sloučených třídách. Já myslela že už to ani není. No a ještě aby tam bylo 22 malých romečků, to už vůbec ne. Docela bych takovou výuku ráda viděla na vlastní oči, to musí být docela zábava se na to takhle nezávisle podívat.
No a to přísné hodnocení psaní v 1. třídě, o tom už jsem psala své. Opravdu to není motivující, dle mých zkušeností spíš naopak. To dítě se spíš přestane snažit úplně a škola se mu stane nenáviděná. Řekla bych že na tom vztahu žáka ke škole asi hodně záleží právě v té první třídě. Tam se zřejmě ten vztah tvoří.