Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Škola z pohledu rodičů
Brmbulka nadhodila, že by se rodiče mohli zapojit do debaty, co je o škole zajímá? Co se jim na škole líbí, co ne, co by se mělo zlepšit…..
Takže tady je prostor:o)
Učitelek je nás tu dost, rodičů ještě víc;o), takže očekávám, že tato debata bude občas asi ostrá, občas velmi inspirující, ale hlavně doufám, že se každý dozví to, co by vědět chtěl nebo potřeboval.
Třeba to nedopadne tak, jak má napsáno na svém CD pan Donutil: „Ptejte se mě, na co chcete, já na co chci odpovím.“ ;o)
No, mně teda taky vadí volna – prázdniny, ale především z toho důvodu, že “normální“ rodič nemá tolik dovolené… No, já bych měla příští rok jít do práce, ale fakt nevím jak? Manžel si v létě může vzít 2 týdny dovolené, 2 týdny možná nějaký tábor, mně dovolenou nedají a moje mamka pohlídá max. týden. Druhá babička nefunguje. Takže my chybí 4 týdny jen o letních prázdninách a to nepočítám prázdniny a volna během roku. Jinak já naopak různé exkurze, projekty… vítám. Pokud učitel ovládá “projektové vyučování“ myslím, že to dá dětem mnohem víc než šrocení ve školní lavici. Naše děti byly teď na exkurzi na ekofarmě, ale fakt jsem zírala co se během toho dne malá naučila. Z vlastní zkušenosti taky vím, že informace, které jsem získala při realizaci projektu, byly mnohem trvalejší, podrobnější a hlavně smysluplnější.
bami, nezlob se, ale ty tvrdíš jak DŘÍV to učitelé zvládli, zlomky a tak jsme uměli….ale ty taky s vysokou školou děláš hrubky že by je můj páťák neudělal:-) to není dobou. kdo umí, může mít volno 5 měsíců, kdo ne, tak tu školu potřebu v tom rozsahu jak je a ne okrájenou o tolik “volna“. je fakt, že prázdniny, ředitelský volna, divadla, u nás třeba včera helouín(tak mi to synek napsal), už jen čekám, kdy budou bez učení na valentýna:-(
Mám taky pocit, že těch dní mimo školu je nějak moc.
Na druhou stranu musím říct, že dcery škola (jedná se tedy o SŠ) je zapojená do EU projektu, děti se podívají v průběhu 2 let do Belgie, Polska, Španělska….celkem tuším 6 zemí. Budou i zde hostit zahraniční studenty, zůčastní se výuky v různých školách po EU, podívají se, jak jejich vrstevníci žijí, budou komunikovat přes Skype a pak se potkají osobně. Vše hradí EU, včetně letadla, stravování, ubytování. To mi přijde bezvadné, i když je mi jasné, že to na každé škole není.
Líbí se mi propojení školy s rodiči, nejen na schůzkách, tak celkově mám pocit, že škola stojí o to, aby se rodiče přišli podívat na výuku, ptali se, zajímali se. Nyní tedy mluvím o ZŠ.
jé peti vytáhla jsi hezkou diskuzi….
no co se mi až tak nelíbí jsou každou chvíli nějaké prázdniny, nějaká kina, nebo besedy v divadlech, projektové dny, exkurze….přijde mi a jsem tak nějak přesvědčená že to je na úkor vědomostí a učení…nehledě na to že se pořád otvírá peněženka…
výlet do nějakého rodiště spisovatele mě nijak nenadchne protože mi přijde že to až tak dětem teda těm mým nedalo…jen ubralo den školy…ale chápu že děti právě tohle milují
nelíbí se mi že nejsou sjednocené osnovy a v případě přechodu na jinou školu je to v dnešní době problém….
no a nejvíc se mi nelíbí že úroveň učení klesla…nejsem schopná říct čím to je, ale co takhle sleduju kolem tak to děti nemají tak zažité jak to bylo za nás…všechno chvilku a šup na další..myslela jsem že s nástupem 9 třídy se to natáhne a bude na vše víc času, ale co vidím u kluka nevím jestli to bylo školou tak ta devítka byla dost zabitá ….
docela by mě zajímalo jak je možné že do nás učitelé ty vyjmenovaná slova dostali a některé básničky jsou tam pořád… počítání zlomků mi pořád nedělá problém atd…
no a dál psát nebudu 😀 byl by to román….
Teda to je vážně vylovený poklad 🙂
V době, kdy byla tahle diskuze založená, se mě škola nijak netýkala, teď ráda připíšu pár postřehů, u nás teda kladných… ale asi až večer, teď tu mám ještě nějaké resty 😉
Hledala jsem diskusi o splývavém čtení pro prvňáčky a lovím tady samé lepší poklady 😉
Tak jak vidíte školu jako rodiče teď, v r. 2012? 😉
ja dnes ve vytvarce delala neco co tady na stranyk vlozila chmjorka…..delala jsem to ve dvou tridach…v jedne kde ucim jen VV a ve sve….jednalo se o vajickovou pyramidu…..v te tride kde mam jen vv to byl des…nemohli se dohodnout na barvacjh.,…v podstate jen nabarvili vajicka a ostatni jsem delala ja…skladani atd…vysla jim z toho jedna pyramida…byli to ctvrtaci…v me tride jsem nemusela delat vubec nic deti vse udelali samotne a mame pyramid plnou tridu:)))na stranky me tridy na porovnani vlozim oboji fotky…a posudte sami
Pokud děti mají trauma z výchov, tak by daný učitel asi fakt měl vrátit diplom…
Poněvadž jsem takovou výtvarkou prošla, dodnes nenávidím štětec i jakýkoliv jiný prostředek k výtvarnému vyjadřování, tak se snažím, abych u dětí způsobila opak…a nezbývá mi než doufat, že se mi to daří a komplexy z výchov nikdo nemá…
Je to hrozná představa, že by se „moje“ děti měly bát těláku, výtvarky, hudebky nebo pracovek. Vždyť to mají být předměty odpočinkové, kreativní, praktické. Snažila jsem se i dost naslouchat dětem a zařazovat věci, o které měly zájem, techniky, které se jim líbily, velké projekty jsem s nima konzultovala (batiky, těsta, velké skupinové plakáty). Nebo i písničky si vybírali, když něco dobrého někdy slyšeli, tak přinesli, řekli…v těláku jsme mezi pohybové hry zařazovali nářadí, děti měli velký úspěch na akademii se cvičením se švihadlem….jak prosté, ale dost jich to neumělo….
Prostě je to v učiteli a je smutné, když se děti bojí školy obecně. Tráví tam spoustu času, tak by tam měli mít příjemné prostředí i atmosféru.
Klamerkova sutěž(překlad..kolíčková soutez):)
Dněska zas bylo veselo. PastelKura přihlasila ustav do jakesi sutěže, kdě se musi poslať fotografija co jak největšiho obrazca z klamerek. Tak s děckama dva tydny stavjala Ajfelovku pět krat osum metru.
Děcka už chodily ve starych pozašivanych galatach, bo jejich mamy něměly čim připnuť pradlo na šňuru, tak ani něpraly. Aji kury, včetně Tych dvuch, každy děň přinašaly jakusi tu klamerku, keru bezteho kděsi šlohly. No a dněska, jak byl koněčně ten vytvor vyfoceny a děcka ho rozburaly, chtěla PastelKura tu fotografiju uložiť do komputera a misto teho ju definitivně z foťaka smazala. Tuž chodila cela ubečena, že znova už se to něstihně, bo uzavěrka je zitra a co včil ma praviť děckum, kere se těšily na zajezd za vitězstvi. Ja, ja, o těchnicke zdatnosti našich kur by se dalo pisať doněkonečna.
Daso…osnovy uz neexistuji….ted jsou prurezovan temata a kompetence a ver ze tomuhle nerozumime ani my kantori….ja treba na limity vubec nejedu….kdyz vidim ze kluk celou dobu maka tece z neho pot….proc bych nedala jednicku…je to naucit je dovednostem…ukazat jake maji ve sportu moznosti…
dasi ja teda koukam…ty si vazne myslis ze deti maji traumata z techto predmetu?…pak jste meli spatne ucitele…..ani jedno dite ktere jsem ucila za celou mou karieru nebylo ze by se netesilo na tyto predmety…..u mne i snaha se ceni…..ale zase je fakt ze pokud je dite sikovne a zvlada limity…ale nedela co ma..klidne mu dam i dvojku…kazi totioz praci a atmosferu ve tride osoatnim…..co z toho ze umi kdyz nedela…to mu do zivota k nicemu nebude a dnesni skola by mela hlavne pripravovat na prakticky zivot….co z toho ze vyborne maluje kdyz sefovi rekne me se dnes malovat nechce….taky nedostane vyplatu