Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Škola z pohledu rodičů
Brmbulka nadhodila, že by se rodiče mohli zapojit do debaty, co je o škole zajímá? Co se jim na škole líbí, co ne, co by se mělo zlepšit…..
Takže tady je prostor:o)
Učitelek je nás tu dost, rodičů ještě víc;o), takže očekávám, že tato debata bude občas asi ostrá, občas velmi inspirující, ale hlavně doufám, že se každý dozví to, co by vědět chtěl nebo potřeboval.
Třeba to nedopadne tak, jak má napsáno na svém CD pan Donutil: „Ptejte se mě, na co chcete, já na co chci odpovím.“ ;o)
Asi tak. Já si troufám tvrdit, že na naší škole se na 1. stupni změnilo jen to, že se sepsal nový papír. Jsme tam myslím dobrý kolektiv a všichni se snažili už dávno učit tak, jak si někteří nahoře uvědomili, že by to mohlo být. Takže nic nového pod sluncem jen minulé dva roky sepisovali učitelé zbytečně nějaký dokument. Ale to je jedno. Kantor dědinsky to napsal krásně ve svém blogu, že Reny;o)
A některé věci se prostě jinak než drilem naučit nedají…jen se ten dril musí umět zpříjemnit.
lenousi..no hlavne ten kdo uci spatne..tak ani ten papir ho nedonuti….
Díky za vysvětlení, taky doufám, že ten papír není až tak důležitý a že se bude učit dobře, metoda nemetoda.
nasobilka a vyjmenovana slova jsou zaklad:)
novy system vymysleli ti nahore…u nas to funguje tak ze se sepsalo 650 stran SVP a je to v supliku…nejaky papir nedonuti spoatne ucitele ucit jinak…a ten kdo pri uceni mysli na deti tak uci uz davno…nevyhoda se ukaze pri stehovani deti na jinou skolu…protoze kazda skola si sve SVP dela sama a dle uvazeni vypusti co si mysli ze je nevyhovujici
Já jsem to nijak nezkoumala, protože jsme skočili do nového systému a jiný jsme neznali, ale v čem by se měl ten nový systém hlavně lišit od stávajícího?
Já jsem o tom slyšela na tř. schůzkách, ale myslím, že to v praxi moc nefunguje (a troufnu si říct,že na tom nezáleží, protože je to jen jeden z mnoha možných systémů výuky).
Paní učitelka Jirky (3.tř.) se hodně snaží to dělat zajímavé, děti se učí často hraním a soutěžemi. Ale známkuje normálně, a docela drsně.Žádné ohledy na cokoliv. Děti se prostě musí naučit násobilku a vyjmenovaná slova, ať se děje cokoliv. Na tom se nic nemění. A musím říct, že má nakonec pravdu.
Mám syna v první třídě. Jsem spokojená, určitě už toho hodně zvládl, paní učitelka nás pravidelně informuje, synovi se ve škole líbí. Jen nedokážu porovnat, jak výuka probíhala před touto novinkou. Jestli to mám srovnat se svými zážitky, to je dávno, ale já mám na základní školu dobré vzpomínky. Snad bude všechno i dál v pohodě. Jinak se určitě spoustu věcí změnilo, je přístup k více materiálům, rodiče jsou víc v kontaktu se školou, s dětmi se víc povídá. Určitě jsou vidět změny, jen tak dál.
A hned bych měla jeden dotaz. Změnilo se něco v systému výuky zavedením ŠVP? (ŠVP=školní vzdělávací plán)
Měl by teď už fungovat v 1. a 6. třídách. Rodiče, máte pocit, že se škola mění k lepšímu?
Brmbulka nadhodila, že by se rodiče mohli zapojit do debaty, co je o škole zajímá? Co se jim na škole líbí, co ne, co by se mělo zlepšit…..
Takže tady je prostor:o)
Učitelek je nás tu dost, rodičů ještě víc;o), takže očekávám, že tato debata bude občas asi ostrá, občas velmi inspirující, ale hlavně doufám, že se každý dozví to, co by vědět chtěl nebo potřeboval.
Třeba to nedopadne tak, jak má napsáno na svém CD pan Donutil: „Ptejte se mě, na co chcete, já na co chci odpovím.“ ;o)