Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Škola z pohledu rodičů
Brmbulka nadhodila, že by se rodiče mohli zapojit do debaty, co je o škole zajímá? Co se jim na škole líbí, co ne, co by se mělo zlepšit…..
Takže tady je prostor:o)
Učitelek je nás tu dost, rodičů ještě víc;o), takže očekávám, že tato debata bude občas asi ostrá, občas velmi inspirující, ale hlavně doufám, že se každý dozví to, co by vědět chtěl nebo potřeboval.
Třeba to nedopadne tak, jak má napsáno na svém CD pan Donutil: „Ptejte se mě, na co chcete, já na co chci odpovím.“ ;o)
Ajik…ale vybarvovala celou hodinu a netahala kamaradky za copy ne?…a o to jde….nekdo ma nadhernej vykres za 5 minut a pak zlobi a otravuje a nechce dalsi praci ani pomahat ostatnim…a je druha skupina ktera je zamatlana az za usima a ma z obrazku slunicka nakonec fousatou babicku….ale snazi se…a maka…do zivota je druha varianta mnohem lepsi nez prvni
Brmbulko, dělá – nedělá 🙂 Co bys dala mé spolužačce asi ve 4.třídě: malovali jsme povolání našich rodičů, její taťka byl horník, tak vybarvila celý výkres načerno, jen doprostřed nakreslila malé žluté kolečko (jako hornickou baterku) 🙂 A co teď – pravda, nenadřela se, ale pobavila všechny včetně učitelky 🙂 ???
pavlinko….ve VV a PV ja zase davam jen 1 a 5:)….dela …nedela:)…..bys videla jak makaj:)
Já jsem s tím známkováním tak napůl – já bych spojila známky se slovním, jak píše Brmbulka. Ona totiž známka nevypovídá o všem…je to teda hodně práce na víc, ale i učitel se tímpádem musí nad žákem víc pozastavit, popřemýšlet…atd.
Výchovy já osobně známkuju všem jedničkou, jenom notorickým flákačům a zapomínačům barev a pomůcek na výchovy někdy hrozí dvojka. Přece nidko nemůže za to, že nemá výtvarné nadání. Já jsem tím trpěla celou školní docházkou, mé komplexy z vodovek a tužky částečně smazal až můj skvělý profesor výtvarky na vysoké, za což jsem mu dodnes vděčná. Už jsem je aspoň vzala na milost, do té doby jsem je opravdu nenáviděla. Takže bych nerada ten samý pocit vyvolala u svých žáčků. Někdo umí zpívat, jiný metat kotrmelce a jiný matiku….
Ve slohu taky opravuju chyby, ale neznámkuju. Někdy dokonce předem hlásím, že ten den chyby ve slohu neopravuju, aby se soustředili opravdu jen na obsah. Ale to spíš vyjímečně a pak to tam i pod sloh píšu spolu se známkou.
Majulko….no pokud to je literatura nebo sloh…..tak asi hodnotili neco jineho.,…to je ale neomlouva…..ja treba taky v pisemce z prirodovedy opravim gramaticke chyby ,ale v zadnem, pripade je nepocitam do klasifikace:)
vis ono to je hlavne o tom ze spousty ucitelu zapomina ze take kdysi chodili do skoly a jake to bylo:)…ma zasada je nezjistovat co dite neumi…ale dostat z nej co umi
Ano souhlasím, to psaní by měly brát tak jak píšeš. Ale měli jsme jednu učitelku,která to přeháněla. To byla jen malá odchylka a už mu to opravovala a snižovala známku.Opravdu to musel mít jak natištěné.A to už v první třídě.Když jsem se koukla synovcům,neteřím či staršímu klukovi do písanky,tak ti měli jedničku za to, za co tahle učitelka dala třeba i trojku. On se kolikrát tak snažil, měl to pěkné a těšil se,že dostane dobrou známku, ale ona si tam vždycky nějakou čárku našla. A ještě mu to opravovala tak, že to bylo mnohem horší,než to napsal on. To potom bylo, „podívej mami, učitelka mi to opravuje a sama to napsala tak ošklivě“. No co mám pak na to říct. Horší bylo,že začal na to dlabat. Že to nemá cenu aby se snažil,protože mu to stejně bude přepisovat.Takže přísná známka měla nakonec opačný efekt.A víš co mě zarazilo zas u staršího kluka, když přinesl domu písemku z literatury(asi osmá třída) a měl tam nějakou hrubku a učitelka mu to vůbec neopravila a nechala bez povšimnutí.To samé u psaní poznámek do sešitů. Soustředili se jen na obsah. Teď na střední na to doplácí,tam už se to nepromijí.
Mně by známkování taky nescházelo, nikdy jsem netrpěla srovnávací mánií :-)) A na dítěti stejně poznám, co mu jde, protože o tom pořád mluví a vrtá se v tom…nebo naopak, nechce o tom ani mluvit :-))
Písemné hodnocení by mi vyhovovalo, ale jak jsem někde četla, problém byl, že takto hodnocené děti byly pro člověka zvyklého polarizovat 1-5 skoro všechny stejné. Prý se to nelíbilo ani pedagogům dál používajícím známky (asi měli trn v oku?).
Majulko…co se tyce psani..jde hlavne o spravne tvary pismen…a to aby decka neskrtaly..umely si nejdriv precist co budou psat…od trtiho rocniku uz ma kazdy svuj pravopis…tam uz se na to tolik nehledi….ale ja treba upravu hodnotim ve vsech predmetech a bezne deti maji 1/5:)
Mně by třeba vůbec jako rodiči nevadilo, hlavně na 1. stupni,kdyby se neznámkovalo,ale jen slovně hodnotilo. Především některé předměty jako je výtvarka,tělocvik,hudebka a psaní. Vždyť to jsou takové předměty, na které má dítě buď nadání, nebo ne. Když dítě neumí kreslit tak se to těžko učí.Stejně jako psaní. Některé učitelky se mi zdá vedou děti k tomu, aby to měly napsané stejně jako je to v té písance natištěno,jinak hned špatná známka.Stejně když už psaní nemají tak si píše každý podle toho jak mu to je dáno. A po nějakém krasopise není vidu.
Virenko….ja to delam bezne….ale musim k tomu davat i to normalni vysvedceni…..a dokazes si predstavit jak jsem trnem v oku ostatnim kolegynim:)