Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Škola z pohledu rodičů
Brmbulka nadhodila, že by se rodiče mohli zapojit do debaty, co je o škole zajímá? Co se jim na škole líbí, co ne, co by se mělo zlepšit…..
Takže tady je prostor:o)
Učitelek je nás tu dost, rodičů ještě víc;o), takže očekávám, že tato debata bude občas asi ostrá, občas velmi inspirující, ale hlavně doufám, že se každý dozví to, co by vědět chtěl nebo potřeboval.
Třeba to nedopadne tak, jak má napsáno na svém CD pan Donutil: „Ptejte se mě, na co chcete, já na co chci odpovím.“ ;o)
vladko…..je to mozne…ale pro ucitele je to totalni zahul…a kombinace 1. a 5. trida je primo vrazedna….ucila jsem na malotridce svuj prvni rok praxe a kdo timhle projde vydrzi uz vse….chce to dobrou organizaci…kdyz maji prvnaci sam. praci dela se nahlas a patakama……ti pak maji sam. praci a dela se nahlas s prvnakama…kdyz si na to vzpomenu jeste mi nakakkuji vyrazky…ale ja mela jen 2. a 4…to jeste slo(ale 22 romu:)….no jak rikam…..sadlo maso…..vsak jsem taky po roce zazadala o preklad s tim ze jinak opoustim skolstvi:)….
a co se tyce toho hodnoceni v 1, tride to je fakt sila….to je i na mne…velmi prisnou ucitelku moc
Je vůbec možné, aby děti ve sloučených třídách pozadu nebyly? Vždyť jim ten čas musí chybět, ne?
Tak. Už jsem zjistila jak to vlastně je. Prvňáčci chuďátka jsou celkem 4 ve třídě a jsou sloučení s páťákama, těch je tam 11… Nevím jak to tedy funguje, ale dnes jsem se ptala jedné páťandy, jestli nejsou pozadu a prý oni ne, ale prvňáčci hodně… A paní učitelka prý už rozdává prvňáčkům dvojky, trojky, čtyřky – jeden prvňáček už dostal dvojku na vysvědčení…
Jé, tak tohle bych asi s Terezkou nepřežila :-)) Protože motivace v podobě čtyřek za psaní – už v pololetí první třídy, to mi přijde docela síla.
Omlouvám se, do tohoto zápisníčku dotaz nepatří. Už jsem ho vložila do poradny. Děkuji.
Mamky, učitelky…
Prosím o radu. Dcera – budou jí 4 roky chce neustále psát čísla a písmenka. Prostě jak vidí starší dceru dělat si doma úkoly, hned chce taky. Řešila jsem to tak, že jsem nakoupila takové ty pracovní knížky, sešity, pro děti od tří let a výše…Děti tam mají za úkol třeba spojit zvířátko – dospělé s mládětem, najít co je nejmenší a co největší,hledat rozdíly, co nepatří do řady – je tam např. talíř, lžíce, hrnek, boty, dej do červeného kroužku zeleninu a do modrého ovoce, spoj čarou předmět s geometrickým tvarem, zatrhni jen jehličnaté stromy…atd. Prostě takové podobné úkoly.
Toto vše ji hrozně baví, nebo třeba kreslení.
Jenže pořád chce diktovat písmenka. Základní slova napíše sama, ani nevím, jak se to naučila. Napíše všechna písmenka i je pojmenuje.
Vím, že učitelky tvrdí, že by se děti neměly učit číst ještě před začátkem školní docházky. Naopak rodiče prvňáčků říkají, že v první třídě už umělo číst hodně dětí a jejich učitelka to naopak uvítala. Že snad z 25 dětí umělo 20. Tak zase na druhou stranu si říkám, proč malou brzdit, pokud má sama takový zájem. Třeba i ráda skládá magnetická písmenka do slov apod.
Jaký je tedy důvod učitelek, proč neučit dřív?
no divila by ses..jsou ucitelky ktere ani nevi co to dvoji cteni je:)…(at si zepredu zakryva papirem co uz precetla…pokud se mala bude s papirem vracet jedna se o dvoji cteni)
Díky moc, vyřídím mamince… Ale dvojí čtení – to by snad měla upozornit maminku učitelka, ona to určitě doma nepozná. Neví si s tím rady a objednala se někam na foniatrii (ale teď plácám, ona říkala, že to není foniatrie, ale že právě pomáhají „učit číst“).. Musím říct, že jsem šťastná, že Terezka jde jinam :-))
chyba je jednoznacne v ucitelce….i pokud ma ve tride deti ktere uz ctou musi jet podle tematickeho planu a tem lepsim davat praci navic…co se tyka zapamatovani textu napamet…otocte ji text vzhuru nohama…a at cte takhle…v prvni tride by veskera priprava na vyucovani …vcetne ukolu ,cteni a nachystani aktovky mela zabrat tak maximalne pul hodky…nejlepe rozdeleno na dve…pokud je to vic uz neni neco v poradku….bud v zadavani ukolu(je jich moc) a nebo „hodnony“…uz u me ukazuje na dvoji(tiche cteni)….to znamena spatna technika cteni a je treba co nerychleji naucit cist spravne
No Vlaďko, teď jsi mě dostala. Nechcu nikoho soudit, ale to je podle mě chyba učitelky. Prváček se 2 hodiny učit????? Proboha, to je absolutně šílené. To nezvládne ani deváťák!
Prváček tak 2*po čtvrthodince. Jaký význam to má, když se to nakonec chuďátko naučí nazpaměť. To je normálně týrání dětí.
Fuj, to jsem se rozčílila.
Já ještě z jiného soudku.
Už od dvou maminek dětí, kteří navštěvují spádovou školu ve střediskové obci, jsem slyšela (Terezka ale bude chodit jinam, do Tábora), že udělaly chybu, když své dítě neučily číst před nástupem do školy. Jijich děti jsou pozadu za ostatními (učitelky jim to dávají najevo) a obě se s dětmi musí doma denně dlouho učit. Jedna dokonce hodinu až dvě hodiny čte s holčičkou, která je teď v první třídě. Podle tvrzení její maminky, si holčička neumí dát dohromady slovo, které slyší.. Třeba čte místo hodný „hodnoný“. Takže to čtou tak dlouho, až si vlastně holčička celý text jakoby zapamatuje… Holčička uměla při nástupu jen několik písmenek.
Tedy – já kdybych měla udržet Terezku u čtení 2 hod denně, tak bych asi skončila v blázinci.