Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
O škole a tak kolem
Abysme neustále nazahlcovaly reakce na článek svýma debatama, založila jsem tento zápisníček.
Tady můžem debatovat o alternativách, SPUCH, metodách, ponadávat na rodiče, na vedení:o)
Samozřejmě se můžou vložit do debat i ti rodiče a občas nám osvětlit problém z druhé strany.
Docela se minule rozvedla debata na tím, jestli je škola výchovný nebo vzdělávací ústav nebo jestli je lepší klasická nebo alternativní škola.
Máme tu mezi sebou nějakou učitelku z alternativní školy?
Pavlinkav, přesně toto mi říkala i PhDr., jenže 2 kamarádky mají děti v přípravném ročníku a tam si zvykají na školu a školní režim, ještě to není škola, ale už to není školka, je to něco mezi tím. Prostě to vychvalují do nebes, jak udělali dobře, jak se tam dětičkám líbí, atd. atd. Já jsem se jen ptala ještě třetí strany, názor maminek a psychologa znám a je vidět, že přípravnou třídu vidí psycholog a pedagog stejně. Zas na druhou stranu maminky budou moci skutečně soudit, jak moc dobře udělali, až dítě bude mít přípravku za sebou a přejde do 1. třídy. Takže myšlenku na přípravku vyhazuju z hlavy. Proč mu zkracovat dětství, když má možnost si ho o rok prodloužit?
Brmbulko, školu bych samozřejmě vybrala takovou, aby tam chodil jak do přípravky, a pak tam nastoupil i do 1. třídy. Ale zda učitelka pak vede dětičky v přípravce a posléze i v 1. třídě, tak to asi dost záleží na škole, jak si to tam vymyslí.
Jak říkám, jen jsem chtěla znát ještě názor třetí strany, nejen maminky a PhDr., ale i učitele.
Holky, díky.
Želvíčku a z jakého důvodu bys ho chtěla do té přípravky dát?
Já jsem přípravku viděla na vlastní oči jen jednou v životě, byla víceméně pro romské děti a p.uč. s nima doháněla co se dalo – od nejprimitivnějších návyků až po počítání do pěti. Proto mi není jasné, jakou přípravku máš na mysli ty. Přípravný ročník podle mě není zrovna běžná věc.
přípravnou třídu jako před první třídou ZŠ? Je to v té škole , kamu bude chodit? Povede ho tam budoucí učitelka?
Holky, moc uvažuju o tom, že bych syna dala příští šk. rok do přípravky, ale naše psycholžka mě od toho odrazuje, že prý bysme syna dostali zpět, tam kde už byl. Ale znám spoustu mamin, které mají děti v přípravce a moc si jí vychvalují. Nechci synovi nijak ublížit, on je velmi inteligentní (dle PhDr. lepší nadprůměr). Proto jsem se vás, pedagogů, chtěla zeptat, jak vy vidíte přípravnou třídu? Zajímal by mě pohled z vaší strany.
jj…vsak si pak vazili vseho co delame:)
Reny, věřím, že jeden den to byla sranda, ale když si vzpomenu, že jsme tak opravdu museli sedávat, tak si nedovedu představit některé dnešní žáčky:o))))))
a spartakiada?…muj nejlepsi zivotni zazitek…v 85 co by dorostenka 17 leta ….tri tydny v Praze bez dozoru….a nejhezci skladba se stuhami..na tu ja nedam nikdy dopustit:)
Pavlinko…..delala jsem s detmi projekt…jak zazili nasi rodice skolu…jeden den byla jen frontalni vyuka…ruce za zady….o prestavce se svacinkou koovat v kruhu….i na ty trenyrky a tricka doslo….byla to decna sranda..musely mne oslovovat i soudruzko ucitelko….:)
Dáši máš pravdu, že spousta lidí to vidí pořád zkostnatěle. Taky jsem ještě socialistické školství zažila, vč. rukou za židlí a modrých a červených trenýrek, spartakiád (o kterých teď ale prohlašuju, že měly něco do sebe, co se týče cvičení a týmové spolupráce:o))) Ale snažím se učit fakt jinak a hlavně je ot po nás vyžadováno! A to dost striktně, několikrát do roka míváme hospitace apod.
Dost taky záleží na kolektivu dětí a na rodičích, co se sejdou.
Jak už jsem psala pod jedním příspěvkem, nejsem zastánce alternatívních škol, spíš používám prvky z těch, co se mi zamlouvají a jako správná učitelka si skládám materiály i co jsem na mateřské:o) Jak něco pěkného vidím, nebo objevím na netu, hned šup do adresáře nebo do šuplíku, manžel šílí a já tvrdím, že se to bude zase jednou hodit:o)))
Nejsem učitelka ani nemám zkušenosti s alternativní školou.
Jen jsem chtěla napsat, že je vcelku jedno, jestli je škola alternativní, nebo „klasická“, protože o náplni hodin rozhoduje z velké části učitel (pokud k tomu má aspoň minimální prostor).
Musím říct, že jsem si o našem školství nikdy nic moc nemyslela, jako většina z nás jsem prošla komunistickým školstvím-víme jak to vypadalo.
Ale musím říct, že máme u dětí prozatím štěstí na učitele.
Učitel staršího synka (5.tř.) má asi svatozář, jinak si to neumím vysvětlit, je prostě supr.
Mladší synek (3.tř.)dostal novou učitelku, všichni o ní prohlašují, jak je přísná a hlavně zlá.
Přísná je, ale ne ve známkování. A zlá není ani náhodou, pouze si dělá respekt, a to je při dnešních dětech víc než nutné. Co dělá pro ty děti, to obdivuji. Je to ženská před důchodem-doučí tuhle třídu do 5. třídy a končí-ale obdivuji jakou má energii a nápady.
Teď se učí vyjmenovaná slova. Hrají si se slovy, to nám se před 30-ti lety o škole hrou mohlo jen zdát.
Já vím, Brmbulko, je to pro Tebe asi „normální“. Pro mně je to stále jako zázrak. :o)