Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
O škole a tak kolem
Abysme neustále nazahlcovaly reakce na článek svýma debatama, založila jsem tento zápisníček.
Tady můžem debatovat o alternativách, SPUCH, metodách, ponadávat na rodiče, na vedení:o)
Samozřejmě se můžou vložit do debat i ti rodiče a občas nám osvětlit problém z druhé strany.
Docela se minule rozvedla debata na tím, jestli je škola výchovný nebo vzdělávací ústav nebo jestli je lepší klasická nebo alternativní škola.
Máme tu mezi sebou nějakou učitelku z alternativní školy?
To napiš, jsem zvědavá. Já nijak velký příznivce alternativek nejsu, jak už jsem psala – raděj z každého vybrat to, co se mi líbí a skloubit dohromady….
Já su přímo alergická na takové ty paní učitelky v první třídě ťuťu ňuňu, p o m a l i n k u , aby všichni rozuměli, ještě začít šišlat na rodičáku a dílo je dokonáno:o)
Děti mají raděj přímý vztah, ve kterém ví, na čem jsou a co bude následovat, když to bude dobré nebo špatné…prostě na férovku…
oni deti „ocenuji“ bez jedineho projevu mimiky…usmevu…tak nejak divne…proste karani a chvaleni to nesmi…jdu jeste na jednu akci ted ve ctvrtek tak zase napisu jake to byloí
Brmbulko a co tam ty učitelky teda dělají? Já myslela, že nějaké hodnocení dětem dávat musí každá učitelka nebo učitel? Začínám mít pocit, že všechny hokus pokusy o něco neobvyklého jsou spíš na škodu. Nikdy jsem nebyla na žádné alternativní škole, mám syna v klasické první třídě. Paní učitelka má dlouholetou zkušenost i ze zvláštní školy a je výchovná poradkyně. Není to taková ta přehodnělá učitelka, která se s dětmi každým slovem mazlí, myslím si, že je spravedlivá a má u dětí potřebnou autoritu, aniž by se jí bály. Jsem zvědavá, jak se dále vyvrbí, ale zatím jsem dost spokojená i z dojmu na třídních schůzkách.
tak dnes nevim….byla jsem na ukazce montessori a reknu vam ze chladnejsi ucitelky jsem nikdy nevidela….deti se nesmi kárat…nesmi se chvalit a nesmi se jim pomahat kdyz maji problem s ucenim…to je tak vsude?
Brmbulko, znám takové rodiče. To je tragédie a na dlouhé povídání.
a to je hlavni…..(chudaci deti…nejhorsi jsou ambiciozni rodice….a nedej boze kdyz neni dite nej:()
U nás právě přípravky rostou jako houby po dešti. Začali je využívat i rodiče dětí, pro které původně určené nebyli. Přijde mi to, že se z nich stal takový hit mezi rodiči předškoláků. Ale vypustím tuto myšlenku z hlavy. Nechám syna ve školce ještě rok. Tam nemá takové povinnosti, moc se mu tam líbí a je tam spokojený.
Želvíčku u nás teda žádná přípravka na okrese není, ale ta co jsem zažila ještě při studiu, byla opravdu hlavně pro ty nepřizpůsobivé, neučili se tam nic dopředu, uč. byla ráda, že je naučila mýt si ruce a mluvit hezky česky…
Ve vašem případě bych přípravku asi ani nezvažovala, myslím, že to máš dobře promyšlené. Ty syna znáš a nenech se ovlivnit názorama jiných. Jejich děti jsou jiné než váš malý, ty víš nejlíp, co on potřebuje.
Brmbulko, ta řeč je u nás právě problém, ale naštěstí máme v Ústí školu, kde se na takové děti specializují – jedná se o jednu třídu, kam chodí děti s opožděným vývojem řeči, děti s ADHD, ve třídě je max.12 dětí. Syna nechám 100% jít do školy o rok déle.
Já si také myslím, že dítě z přípravky je tak připravené, že se bude nudit a už se to s ním potáhne celou dobu, co bude chodit do školy.
Jsem ráda, že jste mi potvrdily můj názor. Kamarádky do mě pořád hučí, ať to zvážím, že je to fakt výborná věc, že dítě si připadá starší atd. atd. To jak je to výborná věc zjistí skutečně, až v první třídě. Projdu se synem pár škol na dny otevřených dveří, ať prcek vidí jak škola vypadá (a já si udělám obrázek), ale nechám ho ještě jeden rok ve školce, tam je spokojený.
obávám se že deti budou z pripravky pripravene tak ze se zacnou nudit protoze ty deti co se to teprve budou vsechno ucit budou potrebovat veskerou peci od ucitelky….dulezite je aby dite pri vstupu do skoly umelo dobre mluvit…vyslovnost….umet se o sebe postarat..oblect se..umyt se….utrit se na zachode….najist se sam.. byt schopno udrzet pozornost tak 10 minut (v kuse)..vse ostatni ho nauci skola…samozrejme pokud kresli opravovat uchop psacich potreb….nejdulezitejsi je vazne rec…to je jedina deviza kterou si s sebou dite nese….a sluch a pokud spatne slysi a mluvi ma pak problemy s diktáty…syntezou a analyzou….ale to je asi vysvetlovani na dyl.)