Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
O škole a tak kolem
Abysme neustále nazahlcovaly reakce na článek svýma debatama, založila jsem tento zápisníček.
Tady můžem debatovat o alternativách, SPUCH, metodách, ponadávat na rodiče, na vedení:o)
Samozřejmě se můžou vložit do debat i ti rodiče a občas nám osvětlit problém z druhé strany.
Docela se minule rozvedla debata na tím, jestli je škola výchovný nebo vzdělávací ústav nebo jestli je lepší klasická nebo alternativní škola.
Máme tu mezi sebou nějakou učitelku z alternativní školy?
me bavi ucit deti:))))jen nerada po nekom prebiram tridu…my jedeme v CJ podle nove skoly ..v matice a prvouce podle alteru….k obema nakladatelstvim mam sve vyhrady…v CJ mi vadi ze tam jsou na podzim skladebni dvojice i kdyz decka jeste neznaji pady…(podmet v prvnim pade je pro ty slabsi nad jejich sily)..proto musim prehazovat ucivo…matika je zase takova nadita ze na pracovnbi sesity neni cas a maji je jen ti rychlici..prvouka od alteru je desna….mas prima pokud si muzes sama vybrat podle ceho chces ucit….asi mate dost penez na ucebnice…ja musim ucit podle toho co mi daji z poredeslych trid..ale je fakt ze pracovni sesity si muzu urcit sama…jenze v kazdem nakladetelstvi je ucivo jinak..proto si delam pracovni listy sama….skladam ruzna cviceni z ruznych pracovních sesitu…
Reny, tak to tak vypadá, že příští rok „chytnu“ třeťáky. Mám tuto třídu ráda, je sice náročná, ale mě prostě baví učit třeťáky:o)
Prosím tě, jaké používáš pracovní sešity, jestli teda používáš nějaké? Nevím, jaká je momentální situace ve skladě učebnic, snažili se dost nakoupit Novou školu Brno, ale na matiku ještě co vím zůstávaly Altery….no, mě se moc altery nelíbí, ale budiž. Měla jsem k nim koupené pracovní sešity Studia 1+1 a Já počítám do tisíce od Nové školy Brno.
Můžeš mi poradit ohledně těch prac.sešitů, co a jak používáš, co se ti líbí, jakou máš zkušenost? Jen krátce, už mě zas začínají chytat učební manýry;o)
vis..ja se rodim jednim heslem..teda dvema…jedno mam od komenskeho…druhe od sve stare pani ucitelky
1. kdo rpospiva ve vedach a vazne v mravech…spise vazne nez prospiva..(komensky)
2. Pepicek dnes nezvladl probiranou latku….nevadi..pochopi ji zitra….nebo pozitri….nebo za mesic….nebo za rok….nebo vubec…no a co? (moje inspirace…byvala pani ucitelka…kazde dite je jinaci a ma jiny strop…tak nac ho trpapit….ja taky delala dekanat z matiky a pojmy jako pologrupa grupiod a monoid…dodnes netusim co znamenaji a nikdy je nebudu potrebovat)
Mladší hyperaktivní klučík ve 3. třídě má starší paní učitelku (prý dokončí tuhle třídu do 5. ročníku a jde do důchodu).
Nějak nebere v úvahu specifické poruchy učení, jež naši hoši mají…nicméně je to sice stará škola, ale pořád přece jen celkem fajn ženská.
Ona neodepisuje děti, co nejsou prémianti… Jiříka diblíka velmi chválí, ikdyž má skoro trojky (zatím mu je nedala, ač výsledky odpovídají, a prý si je šetří na konec roku). Řekla, že sice má jeho papíry z PPP, ale prostě musí uměta ta vyjm. slova a násobilku, jak jsem na VD už někde psala.
Má pravdu. Navíc se netají tím, že má ráda děti s dobrou dušičkou (nikoli jen s vysokým intelektem)a Jiříka mi nekriticky chválí…:-) a má fakt ráda i děti, co nemají samé jedničky! To mě prostě potěšilo, protože můj mladší synek je jedno velké srdíčko, jen trochu divoké. Má svou (vcelku dosti přísnou) učitelku moc rád, nebudu mu to kazit.
Jsem fakt ráda, že jsou i učitelé, co za celé roky neztratili lodskost. Musí to být silné povahy…
Klučík je spíš průměrný, netvrdím, že je intelektuální zázrak (jako mnohé ctižádostivé maminky). Je průměrný, až podprůměrný. Někdy bych ho ráda nazvala dementem a debilem (:-( ), ale to je můj osobní problém.
Kluk je celkem průměrný, jen trochu tvrdohlavý…
Jinak sluníčko, zlatíčko, moje zlaté děťátko… :o)))
a pavlinko….zkousela jsi s detmi plest bez jehlic?:)…jen prstama?…jde to a je to desna sranda:)
..organizaci…pevne nervy, odvahu a vyborne pojisteni:)
joooooooooooooooo..chce to organizaci:)…ja dokonce pouzivam v PV bezne takove ty stavebni noze na linolea:)
Ájíku, ještěže jen ke kalhotám;o) moje tchýně má necitlivé nohy a přišila si kalhoty ke stehnu…..
ale to jen tak mimo mísu:o)
Já se jen přidám coby „neprofesionál“ 🙂 Děti na prvním stupni a jehlice, to bych asi taky neriskovala. Stačí, když si vzpomenu na spolužáka, jak si ve 3.tř. v PV přišil jehelníček (který jsme zrovna vyráběli) ke kalhotům… 🙂
No a kolik dětí teda mají ve třídách? Dovedou si myslíš představit frontální práci s 27-30 dětmi bez jakékoliv pomoci rodičů?
To se to totiž pracuje alternativně, pokud mají třeba 15 dětí…(myslím tím ty pracovní činnosti). To pletení si fakt netroufám, jehla, háček, provázky, vlnky….jo, ale dvě jehlice – s takovýma sestavama, co jsem učila, by moje jediné myslenky byly, aby žáka XY nenapadlo je vytáhnout na spolužáka….běžně na ně šel perem, takže ještě mu povolit jehlice….ó hrůzo….
Ale uznávám, že je to moje chyba, měla bych si to umět zorganizovat…ale asi na to zatím nemám…
Reny na stránky kuknu.