Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
O škole a tak kolem
Abysme neustále nazahlcovaly reakce na článek svýma debatama, založila jsem tento zápisníček.
Tady můžem debatovat o alternativách, SPUCH, metodách, ponadávat na rodiče, na vedení:o)
Samozřejmě se můžou vložit do debat i ti rodiče a občas nám osvětlit problém z druhé strany.
Docela se minule rozvedla debata na tím, jestli je škola výchovný nebo vzdělávací ústav nebo jestli je lepší klasická nebo alternativní škola.
Máme tu mezi sebou nějakou učitelku z alternativní školy?
JJ, to já znám – zatím jsem vždy třídu přebírala, ale od třetí. Já mám výhodu (nevýhodu) v tom, že jsem přísnější a tvrdší než p.uč.,po které budu přebírat – takže to asi pro ně bude šok, ale oni si zvyknou, co jim taky jiného zbyde, že jo :o)))
tresty nefunguji…na ty zapomen…chce to pozitivni motivaci…a hlavne pokud po nekom prebiras tridu budes to mit hodne tezke…ale nenech se od deti vmanevrovat nekam kam ty sama nechces..ustanovte si hned hranice..pravidla…spolu s nimi…budou te zkouset….ctvrtaci si uz pripadaji dospeli a funguje u nich tzv „prepuberta“…bud dusledna ale spravedliva a vtipna…bud jim rovnocennym partnerem ale ve chvilich kdy je to potreba bud tim kdo vede…tim kdo se jich zastane….ver ze to oceni….taky je otazka po kom tridu prebiras….pokud po oblibenem ociteli nesnaz se jim zalibit kamaradskym pristupem..povolit muzes vzdy..ale jak se ti jednou rozjedou uz je do kupy nedas…tož tak:)
Právě čtvrťáky a prý je to třída jako řemen…
Tak už předem vymýšlím různé fígle a hodně snažím o pozitivní motivaci, nerada bych jela systémem trestů…
Pavlinko…kterou budes mit tridu?….je docela prima pokud uz jsou to treba 3. nebo4….stanovit si to bodovani a system spolu s zaky…oni to pak spis prijimaji nez kdyz je jim neco naservirovano primo a rovnou:)
neni zac….kdykoli se ozvi…na strankach jsou kontakty na mne
Renčo díky, něco takového, jako má ta paní učitelka, jsem měla namyšlené taky.
Ty už máš složitější propracovanější systém a na to já teď už asi nebudu mít ani čas, ani nervy, takže jen doladím to, co už mám na papíře. A uvidím, jak to bude šlapat…
Díky moc.
a podobny system si vymyslela pani ucitelka ktere jsem radila loni…tady je dokaz na jeji stranky a ten system
jonatanovkami platily i za zapomenuti…proste takova priprava na zodpovednost…zapomnel jsi?..nevadi zaplat ale tim padem nebudes mit na zoliky….atd…je toho vazne vic:))))…ale zakladni popis projektu a s poznamkami o upravach ti muzu poslat mejlem
no to by bylo na delsi psani….nejednalo se o typicke odmeny….meli jsme vyplatni terminy…deti ode mne dostavaly za znamky penize(sebestovky machovky a jonatanovky)…cely mesic je sbiraly a na vyplatni termin je mohli pouzit na nakup zoliku do zolikove karty..a nebo na nakup krystalu do souteze druzstev a naslednou vymenu za zoliky….pri vyplneni zolikove karty nastalo to ze deti z nemusely delat pisemne domaci ukoly(to predem nevedely)…je to trosku slozitejsi a clovek to pochopi az to vidi v akci….deti co byly nemocne dostavaly i nemocenskou a mohly se tema penizkama i vyplacet z DU..ale predem ne v den na ktery to mely…
Ještě mě napadá – nemohla bys mi Renčo trošku napovědět a pomoct? Ty jsi měla loni projekt, kde děti sbíraly body a mohly si je vyměňovat za různé odměny, ať už odpuštění úkolu nebo jiné výhody. Mě se to moc líbilo.
Chystám pro ty své rošťáky něco podobného, ale zarazila jsem se u hodnot „odměn“ – kolik za co? Neporadila bys, už máš zkušenost…třeba do OV, nebo ti případně pošlu můj mail…