Může si dítě na internetu odřít koleno?

Rubrika: Volnočasové aktivity

Mnozí strašáci správně straší, že internet může být pro děti hrozbou. Ano může, ale stejnou hrozbou může být pro dítě cesta do školy či ze školy, pokud nebude vědět, jak se při ní má chovat, a jinak tomu není ani při pobytu na hřišti. I tam si dítě může nejen rozbít koleno, ale také se vážně poranit. Jak najít na internetu dětské hřiště plné kamarádů?

Internet se stal novým místem pro získávání zkušeností, znalostí, poznávání nových přátel pro nás, dospělé, i pro děti. Malé dítě je třeba naučit bezpečnému chování v každém prostředí, ve kterém se pohybuje. Stejně jako musíme ty nejmenší děti venku doprovázet, musíme jim pomoci zorientovat se ve světě internetu. Můžeme dětem internet zakazovat, tím sice usnadníme práci sami sobě, ale sebereme jim další možnost rozvíjet se. Nehledě na to, že většina kamarádů na internet smí a mnohé se tam dozví, naučí, což je velmi pozitivně ovlivňuje.
Pokud necháme malé dítě na internetu samotné, je velká pravděpodobnost, že se ocitne někde, kde nechceme, aby bylo. Pokud ale dítěti ukážeme, kde a jak může smysluplně trávit čas, přijme to, vzhledem k neustále vzrůstající oblibě počítačů, s nadšením.

Kostíkov - ÁjaKostíkov - knihovna

Dětská hřiště na internetu

Najít na internetu to pravé právě pro Vaše dítě není vůbec jednoduché. Pokud nemáte veliké zkušenosti s vyhledáváním informací, často strávíte hodiny a hodiny usilovným hledáním vhodné hry či jiné aktivity a mnohdy bez úspěchu. Na co se tedy můžeme spolehnout?
Výrobci dětských produktů našli řešení. Jogurty s tolik potřebným vápníkem, různé ovocné nápoje bez konzervačních látek s dostatkem vitaminu nebo například „zdravé“ bonbóny, to jsou produkty, které se chtějí zalíbit nejen Vašim dětem, ale i Vám, rodičům. Někteří výrobci už vědí, že televizní reklama není jediná cesta, jak se dítěti představit. Uvědomují si, že reklamní sdělení v televizi jsou jednorázová a kromě toho, že dítě přesvědčují, nic moc jiného nepřinášejí. Zaměřili se tedy na internet. Chtějí dětem i rodičům ukázat, že jim na správném vývoji dětí opravdu záleží. Vytvořili proto vlastní internetové stránky, kde chtějí nejen představit nabízený produkt, ale kde chtějí dát dětem i rodičům mnohem víc. Takové internetové stránky se často podobají dětským hřištím. Někdy dokonce nabízejí dětský svět plný nových kamarádů, kteří Vašim dětem ukazují pozitivní hodnoty, učí se s nimi, pomáhají jim ve složitých situacích, nikdy nenechají Vaše děti nudit se, když zrovna venku prší, nejlepší kamarád je nemocný a Vy vaříte večeři.

Kostíkov

Jistota jistoty

Aby se výrobcům dětských produktů doopravdy podařilo citlivě vybrat správné aktivity pro děti, velmi často při vývoji počítačových her spolupracují s pedagogickými a psychologickými odborníky. Ti jim radí, co je v daném věku pro děti přínosné, co pomocí dané aktivity mohou rozvíjet, jakým způsobem postavit hru tak, aby děti bavila a zároveň učila. Další skupina odborníků pak doporučuje, jak sdělit rodičům, že takové webové stránky jsou doopravdy bezpečné a mají pro jejich děti obrovský přínos. A tak tomu skutečně je.
Jedním z důkazů jsou například stránky, které společnost Danone vytvořila pro značku Kostíci. Na www.kostici.cz děti najdou město plné kamarádů Kostíků, ti mají pro ně připraveny nejrůznější hry a soutěže rozvíjející paměť, bystrost, kreativitu, fantazii… Vzhled Kostíků je pro děti atraktivní, jejich řeč odpovídá dětskému vnímání, jejich charakter dětem odhaluje pozitivní hodnoty, jejich město žije a neustále se mění. Své místo si zde najdete i Vy, a to v „Knihovně pro dospěláky“, kde se dozvíte vše, co je třeba vědět o jogurtech a ještě více. Kostíci chtějí nejen, aby si je děti kupovaly, ale také je chtějí učit, bavit a vyrůstat s nimi. Vzhledem ke svému postavení na trhu si totiž nemůžou dovolit cokoliv zanedbat, a to je právě ta jistota pro Vás a Vaše děti.

Kostíci

Napsal/a: Komerční sdělení

Toto taky stojí za přečtení!

Kam s dětmi za lyžováním? V italském středisku Passo Tonale děti milují!

Italové děti milují, to je obecně známo. A udělají pro ně první poslední. Lyžařské středisko Passo Tonale vás o

Čtu dál →
Jak dětem ulevit od ucpaného nosu

Jak dětem jednoduše ulevíte od ucpaného nosu

Milé maminky, jsou Vaše děti často nachlazené? Teče jim z nosu, v noci mají ucpaný nos a těžce se jim dýchá? Pomozte

Čtu dál →

Môžem dať dieťatku jesť hocičo?

Môžem dať dieťatku pribináčika? Alebo zákusok? Alebo kupovanú nočnú kašu? V mamičkovských internetových skupinách sa pravidelne objavujú otázky, či to alebo

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (23 vyjádření)

  • Souhlasím s vámi holky, já Kostíky taky nemusím a tahle reklama je VŠUDE…. navíc vážně nejde o nijak úchvatný výrobek… taky mi lezlo krkem, když nálepky z Kostíků měli kluci všude….

  • Lussy

    Nedá mi to a musím reagovat.
    Juliano, nevím kam si se dívala ale v každé místnosti, je jogurt, mě přijde dost velký na to,aby bylo poznat, jaká je to značka. Navíc, když na něj najedeš myší, objeví se bublina s informací o jogurtu.
    Jinak se podepisuju pod Matildu, taky se mi to nelíbí.

  • Stará vojna

    Máme doma 15-letého gymnazistu, alergika. Z reklam jsme vyrostli, zbytečně obtěžují při studiu. Nenávidím hry s násilnostmi fantasmagorových výtvorů. Bohužel je jich moc a odvádějí od práce – dají se hrát i s někým na druhém konci zeměkoule a mluvit s protějškem anglicky se sluchátky na uších; děti ani nevnímají volání k jídlu. Někde jsem četl, že jim může vadi vysoká frekvence, např. od myši, mohou si také kazit oči. PC také svádí k opisování referátů, aj. I k úrazu může dojít při houpání na židli či náklonu a ujetí křesla na kolečkách. Všeho se má užívat s mírou a pod dozorem, aby čas byl účelně využit, včetně etické zábavy.

  • Matilda

    Juliano, nevím, proč na mě hned jdete takovým útokem, snad se vás mé vyjádření k nechuti k reklamám nemohlo až takto dotknout. Stejně tak já bych vás mohla vinit z toho, že jste jako rodiče nedokázali zabránit automatu ve škole, protože i takové možnosti dnes rada rodičů má, záleží jen na spolupráci.
    Já prostě nesouhlasím s masáží dětí reklamami, ať jsou v televizi nebo na internetu nebo kdekoliv jinde. Obhajujte klidně kostíky, když se vám zdají vhodnější než jiné reklamy, já to vidím možná černobíle, ale stejně dětská hlava v tu chvíli funguje pak na základě toho, že kostíci mají super stránky, tak ten jogurt musí být taky super. A tím pádem je to reklama jako každá jiná.

    Luci, taky je mám na mejlu, musím říct, že za ty roky, co jsem zde registrovaná, je to první věc, co mi opravdu už trochu vadí. Ale na druhou stranu, Petra by nám určitě vysvětlila, že vést VD bez reklamy je nemožné. Ale proč zrovna „kostíci“ jsou tak vlezlí?:-))))

  • Anonymní

    Matildo, televizni reklama je jedna z mala, ktere muzete zamezit tim, ze televizi vypnete. Jestlize Vase deti touzi po hloupych hrackach z TV, pak je Vase chyba, ze je nechate na lacine reklamy divat. Internetova stranka se nikomu pod kuzi vevryva, take ji muzete vypnout nebo jednoduse nemusite zapnout. Jsou formy reklamnich sdeleni, kterym se ale deti nemuzou branit, a to automaty a reklamni sdeleni ve skolach. Reditel dostane penize za to, ze necha umistit automat na „zdravou“ coca-colu a jeste reklamu ve skole – to je velmi chybne sdeleni. Kostici na webu rozhodne chybne sdeleni nejsou. Navic si vsimnete, ze pouziti log je minimalni. V nekterych pokojickach vubec nejsou. Je tam jen maly jogurt, na kterem lze jen tezko cokoliv precist. Stranky vybizeji deti k cinnostem, ktere nemaji s jogurtama nic spolecneho. Souteze nenuti deti kupovat jogurty a toho si velice cennim. Neni to zadne vydirani deti typu poslete 10 obalu a pak dostanete. Zde souteze vyzyvaji deti ke kresleni a dalsim cinnostem. Hezky vecer
    Juliana

  • Lien

    Tak mi kostíkov začíná lézt krkem, přišel mi i na mail a ještě když koukám třeba na TAM TAM, tak mi tam pořád bliká KOSTÍKOV. dosť bolo kostíkova

  • Anonymní

    Je to skvělé

  • Matilda

    Pavle, je fajn číst i názor chlapa, potažmo učitele:-) Váš pohled na věc beru, ale souhlasit s vámi nemůžu, stojím si za svým, protože reklama v této podobě masáže dětí mi vadí,a nezlobte se na mě, ale mě oblečené kostřičky přišly od začátku jako vrchol nevkusu, takže je shrnu hezky na hromádku s nevkusnými zvířaty a marťany:-)

    P.S. děti milují bonbony i bez reklamy, nikdo je to učit nemusí:-) Já se naopak snažím citlivě dětem vysvětlit, že reklama v té míře, v jaké nás obklopuje, je nesmírná zátěž pro náš mozek, vstupuje do podvědomí, protože je vyráběná na základě podprahového vnímání, aby nás potom jakési nutkání koupit to či ono nenechalo na pokoji…

    Stačí si vzpomenout na předvánoční dobu, – taky vaše děti před televizí vykřikují – to chci! to taky! Já to taky chci! Jééé to bych mami chtěla… apod. A když pak pod stromečkem není nic z toho, co vaše děti považují za pořádný dárek vlivem reklamy, jsou zklamané…
    Dá se najít samozřejmě kladná reklama, některé věci prostě reklamu potřebují – úžasné výstavy v muzeích, divadelní představení pro děti, nová dětská hřiště…

    Ach jo, to jsem se rozepsala…:-))) Teď zas nechám prostor někomu dalšímu, přeji hezký večer:-)

  • Anonymní

    Tak se také připojím, nedá mi to. Byly doby, kdy jsem se snažil své 3 syny a děti, které vyučuji před reklamou bránit a vysvětlovat jim, že je to nátlak. Ale reklama je všude a děti se neubrání nikdy. Můžeme je ale učit reklamě rozumět a budovat v nich vkus. Pokud reklama učí děti jíst jogurt a ještě ke všemu jim vyrobí pěkné stránky, vtipné, tak je to lepší než „super stránka“ třeba Jojo, která učí děti milovat bonbony. Kostici jsou konečně něco jiného než odporné disneyovské kresby. Alespoň kulturně je to obohacující. Copak nikdo nedokážete ocenit ty super ilustrace? Jsem tedy radši, když se mým klukům líbí tohle než, i když je to komerčí, protože komerční je všechno. A chuť jogurtu? klukům to chutná a bonbony nekupujeme, jen ty křupínky, které beztak jí každé dítě. Tak ať se nám Kostíci na vkusný stránky nevykašlou a nevyhrajou zase nevkusná zvířata či marťani. Navíc je pravda, že obsah musí být 100% bezpečný, což se o jiných nekomerčních webech říct určitě nedá! Trochu to oceňme 🙂 Pavel učitel 1 st. ZŠ

  • Peťka

    Přidávám se k Matildě. Opravdu skvělý mediální tah. 🙁
    Jinak si myslím, že na trhu je hafo pěkně, vkusně a zajímavě dělaných, výukových her pro dětičky.

  • Lien

    Matildo, zcela vyjímečně s tebou souhlasím.

  • Matilda

    Holky, byly jste na těch stránkách vůbec? Já jo, než jsem napsala, že je to jen prachsprostá reklama. Vlezete do „Kina“ a mluví na vás kostík s jogurtem v ruce. Vlezete do obchodu a prodavačka vás seznamuje s výběrem kostíků. Vlezete do knihovny a dozvíte se, jaký je to úžasný jogurt, který předchází osteoporóze u dětí… Já nevím, ale mě se taková tlačenka do hlavy nelíbí. Kromě toho, že jsou hezky a srozumitelně graficky provedené, tak je to jen reklamní tah. Radši děti pošlu na „Alíka“ a podobné stránky, ne jen ty „úzce zaměřené“, aby mi pak v obchodě neopakovaly, jak je kostík úžasný jogurt. To už jim pak rovnou můžu do hlavy hustit reklamy z televize, které pokud je to jen trochu možné, tak vypínám.

  • Lien

    to je dost divné, že by nějaké firmě vyrábějící jogurty víc záleželo na rozvoji dětí než na tom,aby je prodala. Ale zase jestli to dítě baví, tak určitě lepší, než aby si psalo třeba s nějakým úchylem.

  • Anonymní

    No u nás je to celkem opačně, máme 3 kluky (6,4 a 1.5 roku) a kluci hrozně rádi chodí na web kostíků. A občas na nákupech nedají jinak, než že Kostíky jako jogurt musíme koupit a dokonce ho i snědí, přestože předtím na všechny jogurty měli jen jedno slovo: „Blé“. Neříkám, že by jako jogurt byli Kostíci nějak skvělí, to opravdu ne, ale z pohledu rodiče jsem za tenhle webík a internetové aktivity celkem rád…

  • Mno, jako jogurty nic moc, kluci jej sice občas dostanou od babičky, ale láká je hlavně „to“ pod víčkem (kuličky, bonbonky) a nálepka. Mně osobně příliš nechutnají a že by se po nich děti utloukly… to ne 🙂

  • My kupujeme jen občas..dcera mrkne pod víčko, sní bonbonky a náš pes dojí „jogurt“ 🙂 nic úchvatnýho na něm nevidím,ale jejich www jsou docela pěkný. M.

  • My tyhle „jogurty“ tedy taky nekupujeme, ale na ty jejich stránky kouknu, jestli stojí za to, třeba budou lepší než rádoby jogurty. M.

  • Matilda

    Já si dovolím nesouhlasit, to celé je jen reklama na jogurt, který ještě ke všemu nemá s jogurtem nic společného. Děti ho chtějí jen kvůli dobrůtkám a obrázkům pod víčkem, ale jinak jde jen o želatinovou břečku. Ale to je jen můj názor, my ho prostě nekupujeme a nevidím důvod, proč bych měla své děti navádět na tyto stránky, které jsou jen pro „vymývání mozku“ – „jedině kostíci jsou to pravé pro naše děti!“

  • Anonymní

    Skvělý článek

  • zurafa

    Kostíky znám, moje dcera ráda brouzdá na jejich stránkách

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist