Recenze: Traktůrek Zetůrek

Nakladatelství CPRESS vydalo v dubnu 2016 krásnou knihu pro malé chlapečky Traktůrek Zetůrek. Její autorkou je Zuzana Neubauerová, ilustrace doplnila Petra Šolcová.

Přiznám se, že když se objevila možnost testovat knížku Traktůrek Zetůrek , kterou napsala Zuzana Neubauerová, nemyslela jsem až tak na svá vnoučátka, jako na Mariánka, jednoho chlapečka z naší Sluníčkové školky. Mariánek je velký fanda traktorů a všech přídavných strojů, zapojujících se za traktor a před traktor. Ve svých pěti letech má přehled o malých zahradních traktorech, které sečou, rozmetají, kypří, shrabují, ale i o těch velkých, které pracují na poli nebo v lese.

IMG_7185 IMG_7187

Knížku jsem přinesla nejprve do školky a četla ji dětem před spaním. Přečetli jsme ji naráz, a i když bylo tentokrát čtení delší než jindy, kdy dělíme knížky na pokračování, děti poslouchaly se zaujetím a pozorně. Moc se těšily, že si odpoledne po odpočinku prohlédneme ilustrace. Kouzelné kresbičky Petry Šolcové je doslova nadchly, jsou na každé stránce.

tz2 tz1 tz

Děti pak už vyprávěly samy, co si z příběhu traktůrka Zetůrka a jeho kamaráda Honzíka pamatovaly. Jak se malý Zetůrek bál velkého traktora Crystala, že měl strach a taky trochu žárlil. Bál se, že všechnu práci obstará velký a silný traktor a on nebude moci vykonat žádný hrdinský čin. Jednou však divoká bouře přivede do nebezpečí kocourka Mourka i Honzíkova tatínka a jediná šance na záchranu je ve spolupráci malého i velkého stroje. traktůrek Zetůrek se stane hrdinou a pochopí, že i malí někdy dokážou velké věci, ba, že být malým je někdy velká výhoda. Četba pak navodila hru s traktory v naší třídě.

IMG_7199IMG_7205

Doma jsem knížku převyprávěla Vojtovi zjednodušeně, podle obrázků a ten si pak v knize dlouze listoval a obrázky komentoval pro svého plyšáka Méďu.tzh
Až přijedou dvojčátka Mirdýsek a Nelinka, knížečku ještě přečtu jim, ale už teď vím, že nejlepší místečko pro ni bude v naší třídě, pro Mariánka a ostatní děti.