Recenze: Kubík Šikulík

Na knížky Lenky Rožnovské se vždycky těšíme. Nejprve knížku čtu malému malému večer před spaním, a pak si ji vezme starší syn. A přestože jde o  čtení pro prvňáčky, s chutí se pustí do čtení. 🙂Kdyby se mě někdo zeptal na oblíbeného autora dětských knížek, určitě by to na prvním místě byla Lenka Rožnovská. Opět jsem se mohla přesvědčit o tom, že její publikace určené dětem jsou dokonalé. A dokazuje to i její nová kniha s názvem Kubík Šikulík. Barevné, veselé a atraktivní  ilustrace, které vás provázejí celou knihou jsou dílem Zdeňky Študlarové.

Každá kapitola začíná úplně stejně. Kubík Šikulík je malý šikovný kluk. Vymýšlí, vynalézá, kutí a vyrábí, to všechno on dovede. Zrovna nedávno si vyrobil…  Kubík Šikulík je malý šikula, který vyrábí věci, které ještě nikdy nikdo nevymyslel a užeje si s nimi spoustu legrace. Věřte, že při čtení se pobaví i dospělí. Těšit se můžete na 88 stran a 16 kapitol. To znamená, 16 různých vynálezů. Které to jsou? Snad toho neprozradím moc, ale nenechte si ujít:

Kubík Šikulík a aktovka samochodka
Kubík Šikulík a robopes Edison
Kubík Šikulík a spravedlivá pomlázka
Kubík Šikulík a parádivý dort
Kubík Šikulík a medvěd z talíře
Kubík Šikulík a samopsací pero
Kubík Šikulík a klíč poletucha
Kubík Šikulík a boty superboty
Kubík Šikulík a koloběžka umělkyně
Kubík Šikulík a mlsné autíčko
Kubík Šikulík a bázlivý mobil
Kubík Šikulík a jablkohrušeň
Kubík Šikulík a automat na jídlo
Kubík Šikulík a čepice hopsahlavka
Kubík Šikulík a sáňky přemlouvánky
Kubík Šikulík a prasátko pořádníček

únor 034 únor 033 únor 032 únor 030

Ano, ano, Kubík je opravdu šikulík, příběhy jsou tak čtivé, že vám nebude stačit přečíst si jenom jednu kapitolu. Text je napsán velkým písmem, což je vhodné pro začínající čtenáře. Úvodní odstavec je zvýrazněn tučně a pokaždé začíná stejně. Kapitoly nejsou dlouhé a v každé najdete pěknou básničku nebo písničku.  Kdybych měla napsat, který vynález byl nejlepší, tak  všechny. 🙂  Všechny příběhy jsou úsměvné, vtipné, hezké. 743486Prostě, pěkné čtení od začátku do konce.

Knížku Kubík Šikulík vydalo v edici Čtení pro prvňáčky nakladatelství Grada a objednat si ji můžete zde.

Jak zařídit, aby mu to ve škole šlo

Kdo z vás si nepřeje, aby se jeho dětem ve škole dařilo? Přihlaste se! A kdo si naopak přeje,