V době finanční krize přišlo jedno pražské nakladatelství se zajímavou nabídkou pro své čtenáře.Nabízí „knihu třeba i zdarma“.
O co jde?Každý, kdo pošle na email jizveni@seznam.cz svoji korespondenční adresu, obdrží bezplatně poštou knihu Jana Pavla Jizvení*. Poté se bude moci každý dle svého uvážení rozhodnout, je-li ochoten za knihu zaplatit.
Pokud se obeslaný čtenář rozhodne že ano, může si sám určit částku. V opačném případě mu kniha zůstane zdarma.
Nakladatelství se tak rozhodlo umožnit čtenářům, kteří nejsou ochotni platit za knihy přemrštěné částky, dostat se naprosto „bezbolestně“ ke svým knihám.
Celá akce by se dala také nazvat „sázka na čtenářovo svědomí“, a doufejme, že bude inspirací dalším nakladatelům, aby přišli s novými neotřelými nápady, jak přilákat čtenáře k tištěným řádkům.
Pár slov ke knize:
Kniha začíná zdánlivě jednoduše – muž je pozván na zámek na ples a potká zde krásnou a záhadnou zámeckou paní (dívku), které dělají společnost pouze dva sluhové, dva chrti a plyšový medvídek. Postupně odhalujeme, že se vlastně jedná o zajímavý milostný trojúhelník. Autor ve složitě komponovaném příběhu proplétá minulost a přítomnost, sen a realitu a hlavně osudy jednotlivých hrdinů, do jejichž života významně zasáhne právě postava plyšového medvídka. Tento tajemný příběh nechává mnoho otázek nezodpovězených. Jak to všechno vlastně bylo musí čtenář odhalit sám…
128 stran, 18x12cm, vázaná vazba
vydalo nakladatelství Arieta, 2005
Napsal/a: Jan Pavel
Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (10 vyjádření)
1 muž, 1 zámecká paní (dívka?), 2 sluhové, 2 chrti a 1 plyšový medvídek. Z toho může opravdu vzniknout zajímavý milostný trojúhelník či víceúhelník. Tak nevím, nebude to na mě až moc složitě komponovaný příběh? 🙂
Tak pozor. S něčím podobným přišli Wohnouti (jestli jsem spletl název kapely, tak se omlouvám) a jejich album se rozšířilo neskutečně mezi lidi. Zaplatilo asi 10% lidí a zisk z tohoto prodeje byl víc než zajímavý. Navíc ušetřili spoustu peněz za reklamu. U jmenované knížky hraje navíc roli i to, že bez této akce by se prodalo jen pár kousků a takto se knížka dostane mezi mraky lidí, bude se o ní mluvit a psát a i pro nakladatelství ja to skvělá reklama. Jediný problém vidím v poštovném, které akci dost prodraží. Kdyby posílali e-book, mohli by si na tom založit klidně celý „byznys“.
… to je jako když v té restauraci se mohli lidé rozhodnout, kolik za jídlo zaplatí. V Anglii to fungovalo, u nás to museli po pár dnech stopnout…
zajímavý tip 🙂
No tak jsem to hledala, jestli najdu i jiný článek, než tenhle. Akorát jsem tu knihu našla ve slevách u Kosmasu za 49, jinak přes stovku, tak já nevim. Podvod? No zkuste zadat do nějakýho vyhledávače „Jan Pavel Jizvení“ (aspoň tak jsem to zadala já) a řekněte, co jste našly? Mě to ještě našlo recenze a něco o autorovi.
Za sebe musím říct, že by mi bylo trapný si „koupit“ knihu zadarmo. Buď si jí fakt zaplatím, protože se mi v něčem líbí a nebo třeba k recenzi anebo tak něco, prostě za něco, ale jen tak…To si jí budou brát i lidé, kteří si jí vezmou jen tak, protože je zadarmo. Ano,bohužel souhlasím, jsme národ hamounů….
A jen tak mimochodem , je tam dole uvedeno, že se jedná do vyexpedování zásob. Nechci nikoho obviňovat, ale jen srovnávám např. s reklamou v letácích a skutečnou nabídkou v obchodech, kteří letáky rozešlou….Většinou mají jen pár kousků a nazdar….
Nepřihlášená Ivča a Domča
taky by mě zajímalo, kolik se najde platících… Ale jinak je to určitě odvážný nápad…
Jen jsem moc z popisu knihy nepochopila, pro koho je vlastně určena?
osobně jsem zvědavá, jak dlouho vám to vydrží.
český národ je národem hamounů a nejraději by vše zdarma a několikrát.
No, držím palečky, ať to není ve vašem případě, i když si myslím že jakmile je někde něco zdarma, píše se houfně a nejenom o vzorky 🙂
No fajn nápad,ale já bych řekla,že je to přivede v dnešní době na mizinu a k likvidaci.
No, je to odvážné… Jsem zvědavá, zda bude většina těch, co zaplatí, nebo opačně. Ale bohužel, to se asi nedozvíme… *
Mobile Sliding Menu