První třídou s VD – září ještě nekončí a už toho tolik umíme!

Rubrika: Základní školy

Naši prvňáčci už budou mít pomaličku první měsíc ve škole za sebou. Jistě jste si všimli, že se naše „třída“ rozrostla o další prvňačku. Ještě jednou bych tedy ráda přivítala maminku s nickem Alternativka a její dceru Zuzanku.

Všechny děti se do školy stále těší, což je jistě pozitivní. I Terezka tento týden zvládala odchod do školy, i když obavy stále přetrvávají. Věřím, že to bude časem jen a jen lepší.

Některé děti nám onemocněly, což se asi není v tomto počasí čemu divit. Všem marodům přeji rychlé uzdravení, aby se zase mohli zapojit mezi své spolužáky!

Přečtěte si další povídání našich maminek a dozvíte se mimojiné, čemu se nasmáli u Nuninky, jaký den prožily děti ve škole u Myšičky1407 a co dostala Štěpánka do notýsku?

Alternativka – Zuzanka

Pro nás škola začala vlastně zápisem. Našli jsme si takovou, kde  přijímají i žáky do individuálního vzdělávání a k mé  velké radosti byla asi jen 40 km od nás. Domluvili jsme si tam  paní, která se bude starat o přezkušování a s tou jsme se tedy  při zápisu také poprvé setkali. Potěšila mě, protože sama své  děti učila doma a zastává názor, že domácí škola je pro děti  prostě nejlepší. Rozptýlila tak moje pochybnosti o tom, jestli jdu  správným směrem. Přeci jen, když je člověk v něčem tak moc ojedinělý a všichni kolem to dělají jinak, je hledání vnitřní jistoty trochu oříšek.

Naše Zůza byla ze zápisu nadšená, ale i zklamaná. Nelíbilo se jí, že toho chtěli vědět tak málo. Chtěla se trochu víc předvést… No a byla tedy přijata. Tak moc se na učení těšila, že jsme hned koupili učebnice a začali s nimi pracovat. Jenže její nadšení docela rychle opadlo. To neustálé  vybarvování a primitivní příklady, to není nic pro ní. A tehdy jsem začala v sobě pozorovat, že vlastně nevím, jak to budeme  dělat. To poslední, co by mě bavilo, by bylo nutit jí do učení, otravovat tak sama sebe i jí a zprotivit jí to. Ale na druhou stranu musíme mít učebnice vyplněné, nemůžeme nedělat nic. Řešila jsem to s paní garantkou a ta sama uznala, že jestli jsou pro ní příklady moc jednoduché a nebaví jí, ať je prostě  přeskočíme. Že si klidně můžeme rovnou koupit knihy z druhé  třídy… Nakonec s učebnicemi pracujeme tak, že je občas vytáhne sama a občas jí navrhnu, jestli nechce něco spočítat a nechám  jí dělat ty příklady, na které má zrovna náladu. Nebývá to zrovna často, ale ono se to počítání dá učit i jinak než vybarvováním koleček, třeba zcela nenápadně na procházce nebo  při nákupu. Učebnice máme na stejném místě jako třeba časopisy s Barbie, ve kterých jsou také zajímavé úkoly, ale  nemusí je dělat hned teď a určitě ne v nějaké předem dané kvalitě.

Cokynalda – Verunka

Další týden za námi:-) Ve škole je Verunka pořád spokojená a různých razítek má v sešitech spousty:-) šikula moje:-)Během týdne máme doma v deskách písmenka Aa, Oo, Ee a jdou nám jako po másle:-)
Paní učitelka Verunku pochválila za krásný zpěv a správné čtení písmenek:-)
V matematice zatím sčítání a odečítání ještě nedělají, ale vypadá to tak, že se do toho už za pár dní pustí:-)

Danasi – Eliška

Máme za sebou další týden. Eliška se zotavuje doma po operaci. Minulý týden jsme na úkoly od paní učitelky ani nesáhli. Ono v nemocnici na JIP se člověku moc nechce. Tento týden se lépe Eliška cítila, až od středy. Mají 4 pracovní sešity a v každém bylo zatržené na udělání cca 10 stránek. Pustili jsme se do toho a za středu celý den jsme stihli tři pracovní sešity. Vždy jsme dělali něco a já odbíhala k vaření či k Denisce. Eliška se tedy stačila i točit na židli mezi prací. To jsem neviděla ráda, neb má zakázaný prakticky jakýkoliv pohyb. Má ležet a relaxovat. Ale děti jak jim trochu uleví jsou jak z čertovy zahrádky. Ve čtvrtek nesla sousedovic Hanička ukázat ty tři sešity paní učitelce a pro další úkoly. Přibylo nám dalších 15 stránek na každý sešit a k tomu další ofocené papíry na procvičování jako minule. Paní učitelka překontrolovala dala razítka a dosti se objevuje razítko s kuřátkem a popisem pěkné. Úsměv ve tváři mi vykouzlilo červené V a vykřičník a hvězdička (vše napsané propiskou). Je to na druhé stránce v písance. Toto děti dělali ještě první týden, co byla Eliška ve škole v lavicích. Dělali ho v hodině s paní učitelkou. Proč toto nebylo překontrolováno již tehdy nevím. Další stránka byla ohodnocena nebyl důvod si toho nevšimnout a třeba zadat za domácí úkol na udělání. Dle instrukcí domácí úkol se znamená zeleným puntíkem. Tak rozeznáme, co máme udělat. Dle slov paní učitelky.

Nevím, mám tento nesprávně vyhotovený výtvor během hodiny ve škole vymazat a s dcerou opravit? Nějak se mi chce to nechat tak, bez povšimnutí.

Ve čtvrtek k večeru se zastavila jedna maminka, známe se již z porodnice. Já měla Elišku ona Petříka. Zase jsme se potkali při plavání dětí. Pak se na nějaký čas sobě ztratili a opět se sešli ve školce poté, co jsme se přestěhovali. Je zdravotní sestra a její maminka ošetřovala v nemocnici Elišku. Tato maminka se zastavila a chtěla mi ukázat, co děti dělají ve škole, abychom si to mohli dodělat. Nevěděla, že mám úkoly od paní učitelky doma. A ejhle při kontrole jsem zjistila, že Eliška je v sešitech o 2 stránky napřed a to nemáme ještě udělaná úkoly, které donesla Hanka ten den.

Doděláme tedy poslední sešit, co jsme neměli udělaný a z nových úkolů uděláme jen polovic. Domluvili jsme se, že se zase zastaví příští týden a uvidíme, co děti reálně udělali ve škole, abychom to měli zároveň.

EE – Viktoria Ela

Třetí týden školy. Také jsme vybírali z nepřeberného nějaké kroužky. V rámci školy mají keramiku, kam Viki chtěla. V pondělí tedy chodí ze školy až v 16.30. V úterý máme plavání, kam chodíme s Viki už od jejích 6 měsíců věku pravidelně, to ji moc baví, už umí plavat bez pomůcek. Středa je zatím volná – Viki by chtěla na kroužek, kde se zabývají přírodou, ekologií, dělají pokusy, zkoumají okolí…alespoň by lépe poznala město, ve kterém jsme s manželem vyrůstali a ještě donedávna bydleli, Viki to moc zajímá, ale odrazuje nás přesun ze školy na kroužek, sama jít nemůže – je to daleko a v tu dobu ji tam nemá kdo pravidelně vodit, tak to asi padne. Ve čtvrtek čekáme, zda se dostaneme na taneční, zatím jsme náhradníci, ale prý se to tam zatím neustále přesunuje, takže máme vytrvat. Rytmika a rytmizování by ji velmi prospělo. A v pátek má volejbal – tedy spíš jsou to zatím takové pohybovky, vede to kamarádka a k mé veliké libosti ji vyzvedne a zase přiveze :-)) Ale říkám si, že i tak toho má hodně, neškodí mít nějaký den volno a užít si ho společně…Ono je to s tím dojížděním přeci jen takové složitější.

Ve škole zatím známky nedostávají, jen razítka: sluníčko, vláček se slovem „zaber“ a opičák ( když se stane větší chyba nebo něco chybí). V úterý přinesla písmenka A a M ve všech jeho podobách, trénují počet slabik  ve slově, délku slabik, v matematice do 5, uvolňovací cvičení. Místo známek píše p. uč. každý týden slovní hodnocení: s čím je spokojená, co dítě zvládá a kde potřebuje pomoci, jak se chová. Takže pro tento týden má Viki zhruba takovéto hodnocení: je laskavá a citlivá, chválím za pomoc dětem, dělá jí problém délka slabik, lehkost při psaní a úchop. No jo – to souvisí s jejím problémem se sluchovou percepcí (evidence v PPP). Takže pro tento týden se loučím – jdu vytvořit nějaké pracovní listy pro domácí trénink :-))

Kekunka – Světluška

Uplynulý týden byl náročný – Světluška onemocněla. Je fajn, že existuje internet a že máme paní učitelku, která se mailové komunikaci s rodiči nebrání. Dostali jsme mailem seznam úkolů a snažíme se držet tempo s dětmi ve škole. Děti počítají do pěti a učí se P a S. Také nacvičují kličky pro správné psaní. Doufám, že se Světluška brzo uzdraví, škola jí chybí a zrovna příští týden začínají kroužky, na které se tak těšila. Snad v době vydání článku už bude zase s kamarády ve škole…

Králíček4 – Dominik

Tak nám uplynul další týden.Tak už umíme písmenko A,M a L,malé l se nám plete s jedničkou,ale nosí zatím stále razítka.V matematice doplňuji mezi čísla znaménka,menší,větší a nebo rovná se,to mě překvapuje,to umí. Plavání jsme vypustili,takže čtvrtky si užívá,má jen dvě hodiny vyučování.Výtvarná výchova ho nebaví,nejraději by nekreslil,ale prý vyráběli dýně.Zatím jsme nenarazili na nic co by byl větší problém,nějak nám to plyne prozatím v klidu.

Ksalavova – Kačenka

Další týden proběhl velice dobře. Kačenka se již seznámila se všemi předměty a má plný notýsek razítek. V úterý měli první školní výlet do Bertina údolí tady v Ústí nad Labem. Také měla již první den svého kroužku, který si vybrala. Vybrala si pohybové hry a velice se jí líbí. Také nám přinesla její první školní fotku a vypadá již jako správná školačka. Ale má i své teskné dny, kdy se jí stýská po školce, tak jsem jí slíbila, že se tam jeden den po škole stavíme.

Ludlinka – Terezka

Další týden je za námi. Začátek týdne byl strašný, já byla ráno v práci, tak se děti vypravovali sami, a pro Terezku se stavovala kamarádka autem a brala ji do školy. Než pro ni přijela, tak jsem byla bombardována telefonáty, že se jí do školy nechce a nepůjde, jednu chvíli jsem musela vypnout i telefon, protože to bylo neúnosné, v práci jsem byla nervózní a jak už jsem psala, zralá na Chocholouška.Od středy už to bylo lepší. Písmenka se ještě neučí žádná, zatím procvičují ruku a budou začínat písmenkem M. 2x už se nám stalo, že jsme neměli domácí úkol, zdá se mi , že to mají nepřehledně označené. Zatím jen samé jedničky a pochvaly. V matematice se učí tvary a co je méně a více.Doufám, že už to bude jen a jen lepší. Zdravím všechny.

Majulka – Péťa

Zdá se, že se Péťa přes to, že do školy nechodí s nikým koho by znal ze školky, docela rychle zadaptoval. Už má nové kamarády, povídá si s nimi o přestávce, doma pak vypráví, čemu se s klukama a i s holkama zasmáli.
Začali se učit první písmenko M a v matematice píší první čísla. Protože Péťa už umí číst docela dobře, tak se asi bude při učení písmenek trochu nudit, ale určitě si to vynahradí u psaní, které mu dá určitě docela zabrat. Nikdy nechtěl nic malovat  ani si něco jen tak čmárat, tak teď to bude pro něj o to horší. Máme za sebou první třídní schůzku. Půl času jsme poslouchali třídní důvěrnici, která nás seznámila s tím, co se řešilo  na školní schůzi. Docela nás rozesmála, když na konec začala s tím, že by děti neměly kouřit v okolí školy. Připadalo mi to jako z filmu Marečku,podejte mi pero, kdy na tř. schůzce dálkařů ředitel říkal, že děti nemají chodit do školy špinavé. Myslím, že kouření našich prvňáčků před školou nás nyní trápí nejméně. Učitelka se nakonec taky dostala ke slovu, i když už jsem se začala obávat, že k tomu snad už ani nedojde. Děti velice chválila, prý mají ze školky dobré návyky, a i toho prý docela dost umí. Také si chválila, že pěkně poslouchají, neodmlouvají, a že se s tím dlouho nesetkala. Tak jsem si tak říkala, užívej si to, třeba to dlouhého trvání mít nebude, jen co se děťátka trochu rozkoukají.
V pátek jsme byli s Péťou také konečně oslavit začátek školního roku. Nějak jsme zatím z důvodu jeho pobytu v nemocnici a dalších příčin k tomu neměli příležitost. Byli jsme v Hopsáriu (takový dětský svět s průlezkama, klouzačkama, trampolínama a hlavně dopravním hřištěm v kryté hale) a potom jsme zašli do pizzerie. Nakonec jsme ještě stihli prohlídku českobudějovického náměstí, když na něj dolehne tma. Alespoň jsme měli příležitost Péťovi ukázat kde co je. Za bílého dne je tam totiž tolik lidí, že Péťa přes ně nemá moc rozhled. A navíc jak je vše v té tmě osvětlené, včetně Černé věže, tak je to moc pěkné.

Majulka_čl.5

Miney777 – Kristýnka

Náš další týden uběhl v poklidu, domácí úkoly máme každý den, nově Týnka začala chodit na obědy – ještě nemáme vychytáno, v kolik pro ní v tom případě mám chodit – protože pokaždé dlouhou dobu čekám před šatnami – čekací doba je cca hodina 😀 Z písmenek máme za sebou A,E,I a na víkend jsme měli nově jsme měly roztrhat z karty O,U. v matematice zatím jednou 1,2,3 a pomáhají si k tomu i modelování, stavěním kostiček. JInáč běží vše tak jak má, a mám pocit, že ten pravý zápřah teprve přijde, až budeme psát písmenka (asi) – protože mě každý, kdo už dítko ve škole má, strašil, že se máme na co těšit.. Ale my jsme opravdu v pohodě a v klidu.. Tak nevím, co ostatní měli 😀

Myšička1407 – Vašík

Během uplynulých dvou týdnů jsme se naučili nejprve první písmeno ,,M“ seznámili se se správným postupem psaní tiskací formy písmene M,m.. Vašík měl ve škole Modrý den. Kdo mohl, přišel oblečený v modrém. Děti  procvičují znalost jako pojmenování oblečení, částí těla, druhy barev. Připojili  rytmizaci, písničky.  Pak už jsme vystřihli i písmenko A,a a taky Ma ma Má… No a dnes už přečetl větičku Máma má.

Paní učitelka je hodná a velmi milá. V pátek na odlehčení zařídili představení sokolníků a tak přišel Vašík ze školy spokojený a nadšený s dravců. Ve škole se mu zatím líbí denně má nějakou jedničku nebo hvězdičku a razítko. Přeji všem hezký den.

Nuninka – Nathaniel

Je to nuda. Tak takhle by se do jednou větou dalo říct, co nového ve škole. Bohužel nám nastala situace, kdy se Naty ve škole nudí.

V matematice počítají do 5. Pro něho, který umí počítat daleko více a nejenom to, také odečítat, to je prostě nuda. To je ta nevýhoda staršího sourozence.Ten mladší to okouká a kolikrát i sám vyžaduje. Jinak se zatím stále učí písmenko M m. I nadále dělají uvolňovací cviky a asi nejvíce vybarvují nebo kreslí obrázky.Jinak číslice ani jiná písmenka ještě nepíšou. Ale, je rád, že už si to jedno písmenko napíše sám. Tím myslím, že ví jak to písmenko vypadá. Nemusí se už chodit a ptát se, jak se píše M ani mu to už nemusíme předepisovat.Teď to ví sám. 🙂

V sešitech už má plno razítek. Do žákovské knížky paní učitelka ještě nenapsala nic. Tak uvidíme, třeba to bude psát na konci měsíce všechno najednou.Co se mu ale povedlo a smáli jsme se tomu až domů? Zapomněl se přezout a šel domů v papučích a přišel na to až v polovině cesty domů 🙂 Naštěstí jsme jeli autem. To je od nás zatím všechno. 🙂

PetraO – Štěpánka

3. týden nám uběhl jak voda..Celý tento týden vypravoval tatínek sám-úplně poprvé, nikdy nezaspali a vždy dorazili do školy (školky) včas, prostě to zvládli, dokonce jsem si nemusela ani dělat starosti se svačinkou do školy. Nestačila jsem se však divit, koho to vyzvedám z družiny..,ale žádný učený z nebe nespadl, že. Taťka bude muset zapracovat na zdokonalení česání svých princezen a také v orientaci v šatní skříni nebo budu muset věci na druhý den poctivě připravovat a ukládat na místo, kde o ně div nezakopnou :-).
Už jsme také měli za úkol vystřihnout 1. písmenko „S“ a čísla s puntíky od 1 do 5ti…To se mi také podařila pěkná věc, nevšimla jsem si, že v ruce nedržím jen 2 archy s čísly, ale 4..ještě jsem se divila, jak jsou úsporní, že když vystřihnu jedno, rozstřihnu na druhé straně jiné..prostě jsem si myslela, že je to pořádná kvalitní čtvrtka….naštěstí máme ta čísla schovaná po klukovi a stejně časem určitě poztrácí, tak budeme domalovávat.
Sice jsme zmeškali třídní schůzku, ale spaní učitelkou jsme se domluvili na individuální schůzce, takže jsem nakonec nepřišla o nic důležitého.
Děti už si paní učitelka rozsadila a Štěpánka sedí úplně v první lavici, prostě potřebuje dohled..Prý vůbec není poznat, že je odkladová (každopádně ji neviděla před rokem, za ten odkladový rok ohromný pokrok..tak snad to bude stačit). Zatím se jí ve škole stále líbí a je taková svědomitá a snaží se ze všech svých sil, aby úkoly plnila co nejlépe, i když to tak ve výsledku úplně nevypadá. Nosí však zatím samá pěkná razítka, i když  jednoho šklebíka už má také ve sbírce..

Pvosa – Simonka

Třetí týden si Simonka poprvé koupila v autobuse týdenní jízdenku. A hned v pondělí přinesla domů úkol s prvním písmenkem „A“. V úterý následovalo „O“. Jenže domů dorazila Simonka nějaká bez nálady a s postupem večera se zvyšovala její teplota a spát šla s 39,3°C. Volala jsem učitelce, abych jí omluvila na středu a dál se uvidí. Simonka ve středu nepřišla o vyučování, protože se jelo na výlet na farmu a odpoledne na výstavu. Naštěstí byla Simonka ráno už bez teploty. Ve čtvrtek jsem Simonku odvezla do školy i s první várkou sběru. Naše malotřídní škola pořádá sběr papíru, plastu (PET láhve), baterií a elektroodpadu. Vyh odnocení je každé pololetí, všichni dostanou nějaký dárek a získané peníze jdou i na zaplacení výletů. Ve čtvrtek Simonka přinesla zase nové písmenko „E“. Také se chlubila, že se učili v kroužku v odpolední družině na flétnu notu celou, půlovou a čtvrťovou. Tak jsme tento týden bohatší o 3 písmenka, která máme za domácí úkol přes víkend procvičovat.

 

Článek je součástí projektu První třídou s VD.
Pozn. redakce: Texty maminek neprošly redakční úpravou.

Napsal/a: Peťka

Toto taky stojí za přečtení!

Jak vybrat přebalovací tašku na kočárek

Čekáte miminko a hledáte tašku na kočárek? Co všechno byste měli v takovém případě zvážit a proč maminkám nestačí

Čtu dál →

10 pravidel, jak oblékat děti v zimě

Venku přituhuje, nejen na horách napadla sněhová pokrývka. Zatímco my poznáme, kdy je nám zima nebo naopak příliš teplo

Čtu dál →

Tipy, jak zabavit děti na zahradě v zimě i v létě

Zahrada je pro děti osobitým útočištěm, kde mohou stále něco nového objevovat. Stačí pár vychytávek, nezbytných komponentů i vhodný

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (27 vyjádření)

  • kekunka

    Peti, věřím, že pro tento projekt by to bylo zajímavé, ale pro mě osobně už méně. 🙂 Uvidíme, jaké to bude, až propukne období chřipek naplno…

  • Majulka

    Ctiradko, s tím psaním, to asi není nic tak divného. Péťovi taky musíme pořád vysvětlovat jakým směrem a jak má psát. Má podobný problém jako Jakoubek. Proto tam dětem píší v některých písankách ty šipky, aby věděly jakým směrem. Jinak je Jakoubek moc šikovný.
    Náš Péťa je taky na počty i čtení a hodiny šikovný, ale to psaní, to je bída. Asi takto zaměřený děti mají trochu problémy právě s tím psaním.
    Nás Péťa zase překvapil, když jsme loni v létě,když mu bylo pět let, vezli staršího syna na sport.kemp a hovořili o oslavě 18.narozenin nejstaršího syna, kterému je dnes 22. A Péťa po chvíli říká:“ Mami, a když Vláďovi bylo 18, tak to tobě bylo 36 viď? “ Tak jsme to všichni začali počítat a měl pravdu. Podezírala jsem staršího syna, že mu to napověděl, ale ten ani nevěděl kolik nám je s Vláďou let, natož aby počítal kolik nám bylo, když měl Vláďa osmnáctiny 🙂

  • Petra Vymětalová

    kekunko, tak to budu držet palce, ať zůstane u té školy. I když dvě prvňačky s domácí výukou by byly v rámci PTVD lákavé 🙂 …ba ne, nic nechci přivolávat, když by k tomu mělo vést marodění…

    Lien, k tomu zobrazenému avataru – nejspíš sis ho kdysi nastavila na http://www.gravatar.com (když jsem avatary na VD zaváděla a nebylo možné nahrát si je přímo zde). Tam je to vázané na email, takže když píšeš jako anonym a zadáváš email, automaticky se k tomu načte ten uložený avatar (vlastně gravater :-)).

    ctiradko, třeba až přijde psací, tak tomu uzpůsobí i to ostatní psaní tak nějak automaticky. No a nebo ne a psací pojede normálně (to si myslím jinak nejde) a ostatní po svém. Jen pak asi budete u některých písmen chvíli bojovat, než se naučí točit kličky na správnou stranu. Nevím, jestli jsi to psala nebo ne, ale je Jakoubek levák nebo pravák?

  • kekunka

    Alternativko, díky za odpovědi. Asi se ještě budu průběžně ptát, doufám, že to nevadí, téma mě zajímá. Mimochodem – co je to ten unschooling?

    Peti, je to takové „téma visící ve vzduchu“, neb když bude cácorka marod, stejně s ní budu muset doma pracovat. A pokud by doma byla dlouhodobě… Ale radši bych, aby chodila do školy, je tam spokojená.

  • Ježeček

    Ctiradko, právě on možná k tomu dojde, že se mu to píše psacím hůř nebo naopak získá si rychlost a cvik v tom svém systému.
    Dříve bych z toho asi taky šílela, ale dnes mi příjde, že vlastnoruční psaní je tak vzácné, vše se děje na pc, že bych se tím až tolik netrápila. On se s tím popere a najde si nejlepší systém, jakým to zvládne 🙂 Uvidíš!
    Teď akorát, aby pro to měla pochopení i ta učitelka. Možná si to idealizuju, opravdu neznám dnešní školství a výuku, ale s určitým pochopením pro všechny lehké poruchy (dys..) si myslím, že mají pochopení i pro velmi osobité projevy. Tím myslím třeba váš „problém“. Schválně píšu v „“, protože to jako problém osobně nevnímám. Je to jen ztížený projev – já si myslím, že to opravdu zvládne a zjistí, že je jednodušší systém 🙂 *

  • Lien

    Alternativko, tak už jsem končeně přihlášená, ten anonym jsem byla já, omlouvám se, tím, že tam byl můj obrázek jsem si ani nevšimla, že jsem odhlášená a nepodepsala se.

    Mně právě zajímalo, jestli jí chceš doma učit, tak proč, ty důvody, které člověka vedou k domácímu vzdělávání, tím myslím skutečně učení dle osnov školy, nebo jí prostě nedáváš do školy, protože se ti líbí myšlenka unschoolingu, takže díky za odpověĎ.

  • ctiradka

    Ježečku, já vlastně nevím, jestli se na tom bazítuje… zatím to osobně neznám… Jen si vezmi tužku a něco napiš.. a představ si, že když píšeš psacím, že děláš tahy obráceně… Myslím, že to potom nepůjde…
    On to tak obráceně dělá odjakživa, říkám mu to tak minimálně rok, že má třeba svislou čáru dělat shora dolů… ale prostě říkám to a pořád si to dělá po svém…
    Ale nějak to přežijem… 🙂

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist