První třídou s VD – Týden ve znamení slabikářů

Rubrika: Základní školy

Naše děti se pilně učí nová a nová písmenka, někde již čtou nápisy a jinde celé věty. Minulý týden byl, zdá se, ve znamení předávání slabikářů. V některých třídách to byla hotová slavnost. Paní učitelka Viktorky dokonce na tuto událost upekla dětem buchtu se šlehačkou. Svůj slabikář si pyšně přinesla domů i Kačenka.

Co je nového u prvňáčků?

Alternativka – Zuzanka

Kašel se po pár dnech vrátil, tak zase jedeme v nouzovém režimu.  Vzhledem k tomu, že už trvá víc jak měsíc a rozhodně mě už  nebaví, navštívily jsme doktorku a dostaly homeopatika. Zůza měla  obrovskou radost, že může jít k doktorce a že má léky, protože  je normálně vůbec nepoužíváme. Dokáže si to užít :-). Jen  Bětce je líto, že taky nemůže jíst kuličky a tak doufám, že  nezačne znova chrchlat jen aby je měla.
Zůza se začala fakt intenzivně zajímat o čtení a o psaní  psacích písmen. Chodí k nám totiž na návštěvu Maruška, která  je už v třetí třídě a tak se jí chce samozřejmě podobat. Už  zná malé psací m, n a písmeno a. Jde jí to snadno a má velkou  radost z každého přečteného nápisu a z každého precizně  vymalovaného písmenka. Říká, že neumí číst malá tiskací  písmenka, ale nedávno přečetla nápis na záchodě o tom, že  máme zavírat dveře. Čtením se teď dost baví.
Rozhodla jsem se nakonec objednat učebnice matiky pro druhou třídu,  přeskočily jsme dva díly učebnice pro třídu první. Připadá mi  otravné a zbytečné všechno pitvat na nejmenší kousíčky a  pořád dokola počítat 5 mínus 3 a vybarvovat čtverečky.
Jinak chodíme dle možností (teď hlavně podle toho, jak je na tom  zrovna s kašlem) na tanečky, kam chodí i s Bětkou a začala sama  chodit do klubu tady ve vsi, kde se spolu s paní knihovnicí tvoří  různé zajímavé věci. Už párkrát byla v loni, ale protože tam  byli samí kluci, už nechtěla jít. Teď chodí s Maruškou a tak je  spokojená.
Taky jsme byli u dědy v Praze a vyrazili s ním do Národního  technického muzea. Holkám se tam líbilo. Děda podrobně koumal  každou motorku, to my všechno proběhly mnohem rychleji. Krásně se  ukazuje, jak všechny ty nápisy Nedotýkat, Nešlapat, pro děti  prostě nejsou. Nejvíce je nakonec zaujal stoleček se stavebnicí  Merkur, kde vydržely asi dvacet minut sedět a šroubovat. Chtělo by  to trochu více interaktivních prvků v našich muzeích…

Cokynalda – Verunka

Tento týden se začalo psát do malé písanky 🙂 takže umíme psace i,e,u 🙂 Nějak rychle to utíká:-( ještě nedávno první den ve škole a teď už děláme úkoly bez pomoci 🙂
V matematice počítáme dle sešitů do 7, ale Verča zvládá i víc, což si myslím že je úplně normální, není jediná šikula ve tříde. 🙂
Tento týden měli děti ve škole představení – první stupeň + dětičky ze školky 🙂 aspoň se s bráškou viděli i dopoledne 🙂 zlatíčka moje 🙂
Příští týden ve středu máme od 17,00 první třídní schůzku, jsem zvědavá co nového se dozvíme :-). ale jelikož mluvíme s paní učitelkou skoro denně, tak by nás nic závratného překvapit nemělo. 🙂
První sněhové nadílky jsme se dočkali, tak doufáme že bude sněhu víc:-)))) Verča a Verča

Danasi – Eliška

Další  týden je u konce. Tento týden konečně Eliška nastoupila do hudební školy a měla první hodinu flétny. Zatím procvičovala správné dýchání a houslový klíč. Již máme za s sebou živou abecedu a již dostaneme Slabikář.
Také již začala Eliška chodit do školy ráno pěšky se sousedovic Haničkou. Hanka se ráno zastaví, zazvoní a vyzvedne Elišku. Po vyučování si ji vyzvedáváme s Deniskou. Vždy jdeme pěšky Deny v kočárku. Spojíme to se spaním a odpočinkem Denisky.

EE – Viktoria Ela

Další školní týden byl ve znamení velké oslavy „Otvíráme slabikář“. I naši prvňáčci už dostali slabikář! Je krásný, červený a doma jsme ho prohlíželi jako svátost 🙂 Na tento den se děti připravovaly již pár dnů předem, vyráběly si např. písmenkové koruny na hlavu a plnily různé úkoly. Ve čtvrtek nastal den D – slavnostní předání slabikáře. Paní učitelka jim k této příležitosti uspořádala oslavu: napekla buchtu – kdo chtěl tak se šlehačkou a nechybělo ani šampaňské – rychlé špunty! Naše Viki myslím nepatří k těm úplně nejlepším čtenářům. Před nástupem do školy znala jen pár písmen a jejich spojování do slabik a pak celých slov je pro ni zcela nové, mnohdy těžké, písmena se pletou…Přesto má o čtení velký zájem a já se jen usmívám a bojím se promluvit nahlas, abych ji nevyrušila, když sedí v křesle, má před sebou nějakou knihu, jezdí prstem od slova ke slovu a předstírá, že čte…TO JE KRÁSNÉ! Já sama mám ke knihám velmi kladný vztah a tak se snažím vést k tomu i naše děti a snad se mi to daří. 🙂 Tak teď už jen objevit nějakou pěknou jednoduchou knihu pro začínajícího čtenáře pod stromeček.

Králíček – Dominik

Uběhl nám další týden a jsme za polovinou listopadu a stále nám přibývají písmenka,v matematice počítají do 6.Vše tak nějak plyne v poklidu s menšími výkyvy,ale ty se dají celkem zvládat.Máme stále více jedniček a razítek.
Jeden den se nám podařilo napsat úkol,co ve škole nedodělali a já myslela,že to nestihl a má to dopsat.A to byla chyba.Dopisovali to druhý den ve škole a Dominik proto dostal jiný okopírovaný list a zase protestoval,že děti psali SO a on dostal papír s SI.Takže pokud nemá zapsáno v deníčku a nebo zakroužkováno,nic nepíšem.Jindy zase zapracovala má chyba a  doma zůstala na stole lahev s pitím,místo aby si ji odnesl do školy.Ale paní asistentka je super a uvařila mu čajík.

Ksalavova – Kačenka

Tento týden byl pro nás stejný jako jiný. Známky se hromadí a učení také.
V pátek jsem měli slavnostní předávání slabikářů. Ve škole byla udělána sláva, kde se sešli rodiče a jiní rodinný příslušníci prvňáčků, děti předvedli pásmo písníček, básniček a tanečků a poté jim paní učitelky předali slavnostně slabikář. Děti byli nadšení a rádi, že již mají slabikáře.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ludlinka – Terezka

Další týden za námi. Přibylo nám písmenko U a k němu básnička
Úl je plný medu
tavoláme dědu.
Ten včeličkám poděkuje
a z medu se zaraduje.
Přes víkend máme nastřihát písmenko I, ale k němu nemáme ještě básničku.
V matematice se teď bere O a počátání s ní.Ve čtvrtek byla Terezka s družinou v divadle  ve Zlíně, moc se jí to líbilo.Představení bylo o skřítkách. Jsem ráda, že už se trošku zapojuje.
V pondělí už chce jít i na trampolínu. Ve středu u nás proběhly třídní schůzky, byla jsem zrovna v práci, takže si musím domluvit náhradní termín konzultace.

Miney777 – Kristýnka

Tento týden pro nás nezačal moc dobře, jak jsem psala již ve své diskuzi, v pondělí Týna „ztratila“ z penálu mléčnou kreditku, hned v úterý z ní byla vybrána 2 mlíčka – čert vem peníze – jde hlavně o ten princip. Ve středu to paní učitelka probírala jak s dětmi dopoledne ve škole, tak to řekla i rodičům na třídních schůzkách večer. Naše první třídní schůzka byla plná informací, některých hodně důležitých, některé byly méně podstatné. Dozvěděli jsme se, co dětem jde, nejde, v čem budou procvičovat déle, co naopak můžou „přeskočit“ 🙂 Já se třeba dozvěděla VELKOU novinku 😀 Že ta naše cácora je prý „generál“ – ale to už dávno víme – je to prostě vůdce a tahoun – byla taková už ve školce, jen je ji občas potřeba usměrnit a zarazit – ale nebyla to informace, která by byla mířena zle 🙂  Dále jsme se dozvěděli, jak bude probíhat „advent“ u nich ve třídě, kdy bude školní a třídní besídka – kdy budou „volné“ hodiny pro rodiče. Kdy začnou psát perem, jaké bude potřeba 🙂 A byla dlouhá 😀 Skoro 2 hodiny 😀 Ve čtvrtek byl hektický – ze školy domů – napsat úkoly – pak na kroužek – já oběhnout papírnictví, sehnat věci ze seznamu z třídní schůzky – vyzvednout Týnu z mažoretek – odnést nakoupené věci, vyzvednout lampiony, a hurá na každoroční lampioňák, pořádaný právě naší školou – zakončený tradičně svařáčkem (moc jsem se na něj těšila) a ohňostrojem 🙂 Pátek už byl pohodovější, úkolů na víkend moc není – psaní zvládla Týna v pátek, a čtení? To už neřeším, čte pořád a všechno, takže školní věci čtecí necháváme na neděli 🙂

Nuninka – Nathaniel

Je polovina listopadu a děti ve škole se toho naučily už hodně. V matematice počítají od 1-5. V živě abecedě píšou čísla od 1-7, teda kromě šestky. Také pismenek už umí dost. Natyho nejvíce baví čtení. I když si občas nějaké písmenko splete, čtení mu jde dobře.
V žákovské knížce má další jedničky.: -)Ale když to srovnám s dcerou,tak má jenom minimum známek. Psaní už je o něco lepší, už tak moc netlačí na tužku. Ale zase pro srovnání, dcera už mohla psát perem. Tak to vy bylo asi všechno. Nic zajímavého se nestalo. 🙂

Pvosa – Simonka

Tento týden byl pestrý. Simonka konečně přinesla další písmenko „T“. V matematice počítají stále do 5. V úterý jsme měli rodičovské sdružení. Sešli jsme se všichni v jedné třídě, kde nám paní ředitelka řekla nějaké souhrné informace – bude v prosinci vánoční besídka, na konci ledna lyžařský kurz, kam mohou jet i rodinní příslušníci. Také už můžeme pomalu shánět pero. Poradíte s jakým máte dobré zkušenosti?
Poté jsme zůstali jen rodiče od prvňáčků a všeobecně nám sdělila, že jsou děti šikovné. I paní učitelka na matematiku a výchovy děti chválila.
Ve středu byla Simonka omluvena a celá rodina jsme jeli k zubařce. Byli jsme překvapeni, že Simonce už malinko kouká spodní jednička a tak Simonka domů jela bez spodních jedniček – dostala na ně krásnou plastovou krabičku ve tvaru zoubku. Co Simonka zameškala jsme odpoledne dopsaly a přečetly.
Ve čtvrtek se ve škole učily jen první hodinu a pak šly na výlov rybníka. Simonce se líbilo, jakou měly ryby pěkou klouzačku.

Článek je součástí projektu První třídou s VD.
Pozn. redakce: Texty maminek neprošly redakční úpravou.

Napsal/a: Peťka

Toto taky stojí za přečtení!

Jak vybrat přebalovací tašku na kočárek

Čekáte miminko a hledáte tašku na kočárek? Co všechno byste měli v takovém případě zvážit a proč maminkám nestačí

Čtu dál →

10 pravidel, jak oblékat děti v zimě

Venku přituhuje, nejen na horách napadla sněhová pokrývka. Zatímco my poznáme, kdy je nám zima nebo naopak příliš teplo

Čtu dál →

Tipy, jak zabavit děti na zahradě v zimě i v létě

Zahrada je pro děti osobitým útočištěm, kde mohou stále něco nového objevovat. Stačí pár vychytávek, nezbytných komponentů i vhodný

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (3 vyjádření)

  • Ludlinko, dcera třeba měla slabikářův den. Pro ty děti to je taková malá událost 🙂
    Ale spíše to záleží na učitelce, jak to pojme. Myslím si, že synova učitelka to taky nebude brát jako nějakou slávu. Což je škoda, ty děti jsou z toh opravdu nadšené 🙂

  • ludlinka

    mě zase překvapilo, že se z předávání slabikáře dělá taková sláva

  • miney777

    Páni, překvapilo mě, že tolik děti dostalo slabikář až teď :-O já měla za to, že ho všichni už mají 😀 My ho máme od začátku… s tím perem – u nás uč. doporučila to nejobyčejnější tornádo (cca 20 Kč) ale že to nechá na uvážení každého – že s tímhle je u dětí spokojená – je lehké, levné (pokud dítko ztratí) a nerozmazávají ho….

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist