Recenze: Poznej s námi Česko

Rubrika: Knihy pro děti a mládež

Originálně tematický pracovní sešit, Poznej s námi Česko od Ivy Novákové a nakladatelství Portál, je zaměřený na celou naši vlast. Tento soubor je jak dělaný na letní prázdniny. Děti si procvičí to, co se naučily ve škole a určitě se dozví i něco nového. A to hlavně zábavně, protože koho by nebavilo luštit, doplňovat či kreslit.

Tento zábavný sešit s luštěnkami, spojovačkami, doplňovačkami a mnoha jinými úkoly je skoro až tenčí knížkou, protože má 68 stran. Každá dvoustrana je věnována jinému tématu, týkající se naší České republiky. Věnuje se zemi jako takové, několika historickým událostem, hradům i zámkům, ale i fauně, floře i různým zajímavým městům a přírodním památkám.

Až mě překvapilo, kolik tam toho je a jak je vše důmyslně zpracované. I já si v mnoha věcech ráda osvěžím paměť. Dcera byla nadšená z toho, že v knize jsou místa, která jsme navštívili. Ráda luští a jen ji mrzelo, že tam není víc spojovaček. Průvodcem celého tohoto souboru je chlapec jménem Jirka Čech, který rád cestuje a dětem vypráví, co, kdy, kde zažil. Díky tomu se dozvědí nějakou zajímavost a rovnou si mohou k tématu udělat několik zábavných úkolů. Co je fajn, je to, že to není dokola stále to samé a autorka se úkoly snažila obměňovat, aby to děti bavilo.

Kdo má doma malého školáka, kresby možná pozná, jako my, protože autorka má za sebou již několik zábavných a didaktických knih, hádanek i sešitů. Ilustrace od Ivy Novákové jsou jednoduché, ale zdařilé. Děti si černobílé obrázky mohou i vybarvit, takže se tento sešit může změnit rázem v omalovánky. Obzvlášť se nám líbily hrady, zámky a různá zákoutí Prahy.

Zkrátka již jsme něco vyluštili, ale spousta úkolů nás ještě čeká. O prázdninách se určitě najde více času a já budu ráda, že ta moje malá školačka bude dělat nejen něco zábavného, ale i poučného a nezapomene číst a psát. Věřím, že i v jiných domácnostech udělá radost nejen rodičům, ale i dětem, které to nebudou brát jako pracovní sešit, ale jako zábavu. Vždyť mohou zapojit i své rodiče a o to větší legrace to bude.

Poznej s námi Česko

Autorka a ilustrátorka: Iva Nováková

Počet stran: 64