Recenze: Hrátky pro šikuly do přírody

Již podle názvu je jasné, že na hrátky do přírody si ještě pár týdnů budeme muset počkat. Přesto se můžete alespoň dopředu podívat na to, co všechno vás v přírodě může čekat. Vydavatelství Albatros Media vydalo kouzelnou knížku pro děti s názvem Hrátky pro šikuly do přírody. Dalo by se říct, že kniha je rozdělena na tři části a v každé vás čeká něco jiného. Budete tvořit, zahrajete si hry v přírodě a pro bystré hlavy jsou zde krásné hlavolamy, hádanky a omalovánky.

Je těžké určit, pro koho je tahle publikace určena. Tentokrát jde spíše o knihu pro školáky. Ale to neznamená, že hry a některé tvoření nezvládnou i menší děti. Já osobně bych viděla využití knihy ve školní družině, nebo v mysliveckém kroužku, kde se děti učí poznávat rostliny, houby, motýly, stromy. Doma najde také své uplatnění, díky menšímu formátu se vám lehce vejde do tašky a na výletě můžete i vy s dětmi poznávat krásy naší přírody.

Tvoření je převážně z přírodnin, takže budete muset počkat na jaro a pak se vydat do přírody. Zatím se můžete nechat inspirovat nápady od čtenářů, kteří se podělili o fotografie výrobků. Předškoláčci a školáci si můžou vyzkoušet různé kvízy a hlavolamy. Pokud nebudete vědět, v zadní části najdete správné odpovědi. Nám se povedla najít jedna chyba k obrázkům zvířat, kde se spojoval název zvířátka s obrázkem. Poněkud jim to ve správných odpovědích nesedělo a taky se nám dva obrázky zvířat zdály stejné, takže i zde se chybička může vloudit. 🙂 Spojovačky podle čísel jsou vhodné i pro předškoláky, ale bez pomoci to nezvládnou, některé obrázky mají čísla až do 135.

Abych to shrnula. Děti si vytvoří originální výrobky, zahrají si různé hry, pomocí kvízů si procvičí mozek, a ještě k tomu si zopakují čísla a něco si i vybarví, a to vše s přírodní tématikou. Líbí se mi široká nabídka her, které se dají hrát třeba i v tělocvičně. Za mě jde o přínosnou knihu určenou pro děti jakéhokoliv věku zajímající se o přírodu. Malé děti se budou učit pomocí obrázků, velké pomocí kvízů. A co si budeme povídat, i maminky si přijdou na své a určitě si vyrobí nějakou originální výzdobu nejenom z přírodnin.

Co třeba takovou sovičku?

Na jednu sovu budete potřebovat: Různé barvy barevného filcu, nůžky, očička nebo černý fix.

Z filcu si nastříháme – 2x tělo, 2x křídlo, 2x nohy, 2x oči (takovou jakoby osmičku), 2x kulaté oči, zobáček, ozdobu na přední část.

Postup: Postup je úplně jednoduchý. Nejprve si nastříháme veškeré díly z filce a pak už jenom kompletujeme. Podle obrázku je sovička sešitá ručně klasickým stehem, ale já jsem lepila lepidlem. Do sovičky jsem dala trochu vaty a místo pověšení jsem na zadní díl přidala zicherku. Sovička je jednoduchá a rychlá a radost udělá nejenom dětem. 🙂

Hrátky pro šikuly do přírody

Autor: kolektiv autorů

128 stran, pro děti od 7 let