Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Jak správně naučit dítě číst
Mám dítě v první třídě a doma ho učím číst slovo nahlas po slabikác,
protože vidím jak si slovo salbikuje v duchu a pak mi ho říká nahlas, což podle mého názoru není dobře. Učitelka ve škole ho ale tak učí, aby si
slovo přečetl potichu a pak teprve ho řekl nahlas. Při mé konzultaci s
učitelkou mi bylo řečeno, že dítě brzdím a vracím ho zpět, že už je dítě v
další fázi četení, kdy slovo chápe. Prosím poraďte mi, který ze způsobů je
správný.
Hanka
To máš zcela pravdu. Ale obávám se, že není v našich silách někomu implantovat schopnost vnímat čtený text. Mně se to tedy u dětí nepodařilo.
Stále víc mám pocit, že nezmůžu vůbec nic, a že děti se stejně naučí jen to, co samy chtějí. Nejen ty moje. Obecně.
Jsou věci, se kterými nehnem. Pořád a pořád se o tom přesvědčuji.
Nakonec se všichni naučí číst. :o)
…no daso to ano……ale je umet cist….a cist s porozumenim…v tom je trosku rozdil….nekdo krasne precte clanek ale neni schopen jednou vetou rict o cem byl…a o tom to je….dulezite je umet si najit v textu dulezitou informaci…..a kdo necte s porozumenim…ma s tim problem…spatne se mu potom i uci protoze nedokaze v textu rozpoznat co je a neni dulezite
Ano, o dvojím čtení se tu už psalo, i v souvislosti s mými dotazy.
Musím říct, že se to u mých dyslektických dětí upravilo nakonec „samo“, ikdyž u staršího syna až ve 4. třídě!
Některé (moje) děti nereagují na nic, a pokud se nerozhodnou sami, nic je nedonutí, aby to změnili.
Tím nechci nabádat k nicnedělání, jistě to někde funguje. Učitelka by proboha měla vědět, že dvojí čtení je špatně!!! Učí první třídy a neví to? Kolik je jí roků? Učí v první třídě, a slabikování je pro ni krokem zpět? To mi hlava nebere…
Já jsem slabikovat děti musela učit, nechtěly. Chtěly hned číst celá slova, právě dvojím čtením a blbě (vymýšlely si). Nutila jsem je číst nahlas po slabikách. Samozřejmě hoši nechtěli a bránili se, a já to prostě vzdala., než se denně s nimi hádat. 🙁
A pak NAJEDNOU to šlo. Nevím jak, prostě dozráli. nevím, jestli jsem k tomu přispěla, nebo se semi rozhodli (spíš to druhé), ale šlo to.
Nakonec se všichni naučí číst. :o)
a prc ne potichu?…….mama….tata…..pocasi…to jsou slova ktere kdyz si precte potichu je schopne dite rict nahlas…..ale dejte mu precist treba slovo „komplikovaný“…“prumyslovy“….precte potichu…a zapomene jaka slabika je na zacatku…a budete cekat treba minutu nez to prelouska a dite je tak stresovano
jen poznamka proc vymenit ucitelku…..je treba hledet na to co diteti vic vyhovuje…a pokud ona striktne trva na slabikovani a neni ochotna se domluvit……dulezite je aby dite rozumelo tomu co cte..jinak to nema smysl
ucitelku vymenit….pokud chcete navod jak dobre a bezbolestne naucit cist prvnaka….napiste do vzkazu…cteni potichu a pak nahlas…je dvoji = chybne cteni……neporozumi textu protoze kdyz si bude cist kazde slovo dvakrat utece mu obsah…ja ucim cist splyvavym ctenim….a nauci se tak cist i dyslektici….zeptejte se agusky…na jejim synkovi jsem jiz tuto metodu tady na VD take aplikovala:)
Mně bylo na třídních schůzkách řečeno paní učitelkou,že syn si nejprve přečte slovo potichu pro sebe a pak teprve nahlas.Mám ho prý učit číst okamžitě i kdyby to slabikoval.Potichu prý není správné,nazývá se to tiché čtení.
Petra
Hani, takže který z těchto dvou způsobů je „správný“ nevím. Některá škola používá slabikování, některá ne. Každá učitelka má na to svůj názor, dle zkušeností. Já osobně bych ovšem spolupracovala se školou, resp. s učitelkou, aby dítě nebylo zmatené.
Mám dítě v první třídě a doma ho učím číst slovo nahlas po slabikác,
protože vidím jak si slovo salbikuje v duchu a pak mi ho říká nahlas, což podle mého názoru není dobře. Učitelka ve škole ho ale tak učí, aby si
slovo přečetl potichu a pak teprve ho řekl nahlas. Při mé konzultaci s
učitelkou mi bylo řečeno, že dítě brzdím a vracím ho zpět, že už je dítě v
další fázi četení, kdy slovo chápe. Prosím poraďte mi, který ze způsobů je
správný.
Hanka