Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Škola bez DÚ...?
V neděli byla na ČT reportáž o školách, kde se rozhodli, že zruší domácí úkoly.
Co vy na to? Chtěli byste, aby vaše dítě ve škole nedostávalo žádné domácí úkoly?
Ještě odkaz na reportáž: Úplně zrušit domácí úkoly (Události 30.9.2012)
tak vůbec nevím co kdo psal nejsem schopná to dočíst…..
za mě nevidím nic špatného na tom v dělání úkolů pokud jich není moc a mají hlavu a patu…
podle mě tím i procvičí co dělají ve škole a dostanou se jim ty vědomosti více pod kůži….
a je mi jedno jestli dú bude procvičte násobilku pěti nebo opište cvičení …
myslím že i dú nutí rodiče se více na to učení s dětma podívat….pokud se podle mě zruší i se to odrazí na výsledkách dětí
prvotně jsem reagovala na Janu,která psala,že se synem probírá to co brali ve škole,protože mají horší sluchovou pameť.Pochopila jsem to tak,že prostě musí a oceňuji to.
zuzino, to jsme se nepochopily. já s ním naštěstí nemusím probírat co brali, protože se učí velmi dobře a žádnou poruchu učení nemá. adhd je problém soustředění se, chování, nikoliv učení. chtěla jsem tím říct, že dítěti, kterému nestačí na to aby umělo látku škola, rozhodně víc prospěje probrání nepochopené nebo nenaučené látky než úkol z předmětu, který umí.
a propo tu látku si třeba na tom úkolu procvičí,tudíž uloží.a vlastně je to také probírání toho co brali 🙂
Radko já opravdu s mojí dcerou neprobírám každý předmět co v čem brali.ale myslím,že je to tím,že za prvé máš mladšího syna,v té době jsem dceru ještě tuším kontrolovala a za druhé máme štěstí,že netrpí žádnou poruchou.to je jiný systém než když nějaká porucha je/třeba sluchová paměť,adhd./a to ty víš sama moc dobře.
zuzino, já si třeba myslím, že důležitější je s dětma probrat co braly ve škole. tak zjistím, co nepochopily a kde potřebují pomoct. než napsat úkoly z látky, kterou umí.
Jani to máš teda dle mého pohledu dost náročné 🙁 ještě probírat to co se učili ve škole..pomáhá to aspoň?snad ano,a nemají třeba nějaké úlevy?v takové problematice se neorientuju tak jestli ti to vyzní blbě tak se omlouvám,myslím tím třeba individuální přístup učitelů nebo tak něco.
Ahojky, odpovídám na dotazy ohledně délky “našich“ úkolů. Ono ani tak nejde o množství těch úkolů, normálně jsou to 1-3 úlohy, což by normálně zabralo pár minut, jenže za prvé mi trvá dost dlouho je k tomu “přimět“, za druhé oba se vydrží soustředit max 20 minut (někdy ani to ne, já na nich pak vidím, že i když moc chtěj, mozek má prostě pauzu) a tak máme často přestávky a za třetí musím sjet všechny předměty – co probírali ten den a když zbyde čas tak juknout na den následující. Oba maj špatnou sluchovou paměť a co ve škole slyší si prostě nezapamatují.
Nicméně ťukáááám strašně moc, protože mladšího začala bavit matika, tak ty úkoly z matematiky máme o polovinu kratší 😉
Jasný:-)
kšando (můžu tě psát takhle s háčkem?) – huš, huš, huš 😀
…ba ne, ten přesun byl se souhlasem, ale ten jsem buď přesunula taky, nebo v tom zápalu umázla… 😉