Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Škola bez DÚ...?
V neděli byla na ČT reportáž o školách, kde se rozhodli, že zruší domácí úkoly.
Co vy na to? Chtěli byste, aby vaše dítě ve škole nedostávalo žádné domácí úkoly?
Ještě odkaz na reportáž: Úplně zrušit domácí úkoly (Události 30.9.2012)
Já vidím plus úkolů v tom, že dcera třeba až doma zjistí, že jí něco není jasné. Ve škole, když dělají všichni společně, nebo někdo napoví, nebo příklady jednoho typu, tak jí to je jasné a doma, když si k tomu sedne sama, tak se ukáže, jestli si s tím je schopná poradit i samostatně. Často se ukáže, že něco není úplně jasné.
Ale jsem pro úkoly krátké – tak do té max. půl hodiny se vším. Pokud má dítě tolik kroužků, že mu takový úkol nedovolí se venku proběhnout, tak myslím, že je spíš na místě se zamyslet nad počtem a náročností kroužků.
Naše paní učitelka dává takové kratší 4x týdně. 1 den + víkend mají volno.
Nepřijde mi to jako zátěž.
Ale pokud by se to zrušilo, tak bych rozhodně nešla nikam stávkovat, je mi to docela jedno.
Na dceru jsem dohlížela v první třídě, kdy chvíli trvalo, než se smířila s tím, že má úkoly. Ve druhé třídě si to začla hlídat a organizovat sama. Někdy si úkoly udělá hned, ať má pokoj a jindy si to nechá na později.
a pevný čas na úkoly v mnoha domácnostech nejde. já mám třeba pružnou pracovní dobu. někdy jsem doma ve dvě, jindy v šest. syn má kroužky někdy do čtyř, někdy fotbal od čtyř. o zápasech nemluvím. pevná doba nastavit nejde. s jeho postižením jsou úkoly trápení a trest. půl hodiny se dohadujeme – on že proč to musí psát, když to umí, já zase vysvětluji, že prostě musí, že je píšou všichni. takže denně hodina trápení, než k nim sedne, pak jsou za pět minut udělaný:-(
ksando, to jako psaní úkolů zabrání tomu, aby mělo dítě blbý známky a zametalo ulice? proč v soukromých základkách v čr klasické úkoly děti nemají a bývají přesto perfektně připravený na další studia? co dá dítěti tupé opisování, doplňování, počítání? každý den? místo aby se věnovalo ve volném čase koníčkům, sportu, hrám, kamarádům, četbě knížek?to mu dá rozhodně víc. pokud dítě škola baví a jde mu, úkoly jsou mu k ničemu. pokud ho to nebaví, nic mu úkoly nedají. něco jiného je když dítě látku nepochopí tak mu ji doma vysvětlit, procvičit. proč má třeba někdo, kdo umí násobilku ze školy jak když bičem mrská trávit volný čas psaním příkladů? místo aby se jel projet na kole?
Tak já teda fakt nechápu:-(. Reportáž jsem neviděla, ale reakce typu – to mají děti naučit učitelky, mají na to vzdělání… Fakt mi přijde, že dnes je rodičům na obtíž snad už úplně vše:-(. Vím, že je to náročné, ale proboha! Až bude dítě zametat chodníky, tak budeme říkat “Ona ho ta učitelka nic nenaučila, zkazila mu život, nedostal se nikam na školu…“. Sama vidím na dceři jak jsou DÚ důležité. Jistě, kdo čte diskuzi prvňáčci 2012 ví, že si občas postěžuju, že máme úkolů moc, ale rozhodně bych nechtěla, aby malá neměla úkoly žádné. Př. je – píší 1,2,3. Pouze dvojky nedostali za úkol trénovat doma a je to opravdu vidět – prostě nedostala tu možnost dostat to tzv. “do ruky“ a nezlobte se – opravdu v šesti letech nepřijde domu a sama od sebe se nezačne učit. Také jsem měla strach z toho, že bude škemrat, že chce ven… Ale – zavedli jsme pevný čas na úkoly – a na ní záleží, za jak dlouho ven půjde. Já jsem školu “milovala“ (prospěch jsem měla výborný), ale sama od sebe jsem se učila poprvé snad až na vysoké škole (myšleno tak, že jsem se učila i to, z čeho jsem neměla mít zkoušku, nemusela psát seminárku…). Pak je také dokázáno, že pokud si to, co se naučím dopoledne ve škole, ještě odpoledne zopakuji, utvoří se mi v mozku mnohem pevnější spoj a učení mi nedá tolik práce… Takže za mě úkoly ANO,ale v přiměřené míře.
jejda, to patří do jiné diskuze:-)
lien, to, co je pro mě podstatné poznám dobře, to si piš:-)
jsem proti úkolům. ten základ dá škola, pokud dítě chce, vzdělává se i doma, pokud nechce, úkoly jsou zbytečné trápení pro ně i pro rodiče.
Jsem pro zrušit úkoly doma.Jsme starší rodiče a těžko můžeme dítěti poradit třeba z AJ.Od toho jsou p. učitelky ,aby dětem vše vysvětlily.Mají na to vzdělání,spoustu pomůcek a taky mě příjde už teď ,že jsou děti více přetěžovány už ve škole. Na co tedy ještě jim brát volnost doma.Neříkám třeba číst a opakovat si násobilku nebo vyjm. slova ,ale psací úkoly bych zrušila.
Petro, bohužel to tak měli od 1.do 3.třídy. Dostávali i pravidelně úkoly typu – přečtěte si v prvouce učivo, které budeme probírat další hodinu (tak to jsem jí to samozřejmě rovnou i vysvětlovala, protože přečíst si něco, čemu nerozumí, je fakt na dvě věci…) Teď, ve 4.třídě, je to mnohem mnohem lepší (změna učitelky).
Marinado, úkoly na hodinu a půl? Já měla za to, že tvoje dcera je o rok starší než naše Anička (v prosinci 9)…
Je teda fakt, že rok předtím, než šla Anička do školy, mi kdosi vykládal, že s prvňákem dělají úkoly i 40 minut a to měli taky bystré dítě. Docela jsem se toho děsila, ale úplně zbytečně. Fakt nevzpomínám, že by někdy úkol zabral víc jak 15 minut a i to bylo jen výjimečně.