Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Škola bez DÚ...?
V neděli byla na ČT reportáž o školách, kde se rozhodli, že zruší domácí úkoly.
Co vy na to? Chtěli byste, aby vaše dítě ve škole nedostávalo žádné domácí úkoly?
Ještě odkaz na reportáž: Úplně zrušit domácí úkoly (Události 30.9.2012)
OK – jak jsem psala – třeba názor změním:-). Fakt se hádat nechci. Jen pozn. není rituál jako rituál. A navíc – úplně nevěřím, že by ti to tvoje “lhaní“ syn baštil, když se kvůli tomu dokážeš takhle rozčílit:-). Píšu smajlíky, aby bylo vidět, že to myslím v dobrém. Fakt mi někdy psané diskuze vadí neb není tak kolikrát tak úplně zřejmé, jak to člověk myslí. A omlouvám se, že zase píšu, když jsem říkala, že psát nebudu, ale změnila si pro mě “tón“, tak jsem nechtěla, abych vypadala uraženě:-).
ksando, adhd nebo ne je jedno, úkoly dětem nic nedají ale berou jim. čas, který můžou věnovat nejen koníčkům, pohybu, čtení, což jim dá víc.chuť do toho něco zkusit – úkoly stylu – napiš esej, referát,…to nejde. jen tupě vyplnit, vypočítat, nemyslet… a rituály u ádéháček jsou nutné. to je třeba ten náš rituál, když škola chce ty úkoly. takže náš rituál je hodinu i víc přesvědčovat že ten podle mě zbytečnej a blbej úkol (opisování, tupý počítání…)prostě MUSÍ udělat (i když ve mě to vře protože je to o ničem a trápím děcko kvůli hovadině která mu ničím neprospěje) nejhorší je, že před synkem musím lhát, a tvrdit mu, že je to potřebný, že mu to prospěje…protože prostě úkoly se dělaj.i podle mnoha opravdu odborníků, je to opravdu kontraproduktivní. není to lenosti rodičů. když na to kašlou, tak i na úkoly.
Radko, jak jsem psala – neměla jsem v úmyslu se tě nějak dotknout. Dítě s ADHD nemám a tak určo nevím jaké je dítě s takovouto poruchou vychovávat, nicméně mě asi nechápeš (nebo možná nechceš chápat). Nejsem tak blbá, abych si myslela, že dítěti s ADHD řekneš “piš“ a ono píše. Mluvila jsem o rituálech – myšleno tak, že pokud dítě ví, co přesně ho v danou dobu čeká, lépe se mu “bojuje“ s jeho neklidem a věci po čase přijmou, tak jak jsou. No, nicméně – opouštím tuto diskuzi.
takže ksando, když nejsem se synem, není s ním nikdo. je to já, škola, nebo nikdo. tak jako ve většině rodin se samoživitelkami. chodím do práce.takže s ním jsem, pracuji, hraju si, až když přijdu z práce. ve škole je s ním asistentka. ano, děti s adhd potřebují “řád“. to znamená, že nepovolím a ty úkoly napsat musí. ale pokud si představuješ řád tak, že zavelím – a teď úkoly! tak jsi mimo. v první třídě je potřeba doma číst, “malovat“ písmena, pokud to ty děti už neumí, ale dál je to voničem. nic jim to nedá, nic je to nenaučí. víc jim dá přečtení ABC, než nějaký blbý úkoly.
Jo a Radko – anonym nepsal o úkolech na hodinu. Má první reakce byla na anonym na první straně – “jsme starší rodiče…, učitelky na to mají vzdělání..“. Já nevim, že jste dnes všechny tak vztahovačné:-)
Radko, já ti své názory nevnucuji a ani nepotřebuji tvrdit, že jsou ty nejlepší (proto taky pozn. o tom, že můj názor není nikterak podložen a připouštím možnost, že se může změnit – nicméně teď jsou pro nás DÚ přínosem). Myslím, že v podstatě na to máme úplně stejný názor – soudím podle pozn., že za DÚ nepovažuješ projekty, referáty… (to je to co jsem psala – že by se mělo spíš zapřemýšlet nad tím, jaké DÚ). Některé věci (jako třeba vyjmenovaná slova, násobilka…) se ale prostě “našrotit“ musí. Jinak také souhlasím s Daniel, že bez DÚ by se snad někteří rodiče ani dětí co bylo ve škole nezeptali. Píšu vše obecně (rozhodně jsem ta poslední, která by chtěla někoho soudit). A také chápu, že úkoly mohou být pro děti s ADHD vnímány jako zátěž. Jen se musím zeptat (a neber to prosím jako útok) – nemají mít právě děti s ADHD víc jak kterékoliv jiné děti pevný řád – řekla bych snad i rituály? Pokud by pevný řád měl, tak by vám odpadlo to dohadování a jak sama píšeš – DÚ by pak byly během chvilky. Vím, že jsi psala, že máš nepravidelnou pracovní dobu, ale někdo jiný se přeci o něj musí starat v době tvé nepřítomnosti…? A ano, chápu tě také v tom, že vše u čeho “trpí“ moje děti bych zrušila:-)
V našich školách jsou dle mě DÚ docela podstatné – ale je to můj názor – nemám to doposud podložené – soudím tak, pouze na základě mých vlastních zkušeností a měsíčních zkušeností s dcerou.
tak to je silná úvaha – po jednom měsíci zkušeností:-)
já teda musím říct po mých zkušenostech, píšu jen se základkou -první synek 9 let, další dvě děti dokupy 11 let, poslední dítko 4 roky + měsíc…ani u jednoho nebyly dú přínosem.
osobní zkušenosti – 2 roky bez dú + 6 let s dú, výsledek – dú pro mě nebyly rozhodně přínosem. nic mě nenaučily, nikam mě neposunuly, okradly mě o čas.
radka2
pokud ten anonymní co píše úkoly hodinu bylo na mě, tak já nepsala, že je píšeme hodinu, napsaný je má hned. jen aspoň hodinu trvá ho k tomu přinutit:-)
domácí úkoly jsou podle mě jen zatěžováním rodičů i dětí. ukradený čas, který jde využít jinak.
není to o tom, že se nechci věnovat dítěti. naopak, když mi odpadnou domácí úkoly, kterýma se nic nenaučí, můžu mít čas na to, vysvětlit mu, co mu třeba nejde nebo o co má zájem.
domácí úkoly jsou raritou v pár zemích evropy, a doufám, že brzy budou raritou některé školy v čr, které budou stále vyžadovat domácí úkoly v dnešní formě.
(za domácí úkol nepovažuju vypracování referátů apod. na které je delší časový úsek a je to o tvoření, hledání, informacích, a ne o opisování, dopisování, sčítání a násobení).
radka2
ksando,ja te ,ale pochopila a vubec jsem to k tobe nemyslela nijak zle,naopak..omlouvam se,jesli to vyznelo jinak 😀
no vidíš, aspoň někoho 🙂