Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Neporozumnění ze strany učitelky?
Dobrý den, chtěla bych ve stručnosti nastínit sotuaci..Mám sedmiletého syna,jsem šest let rozvedená a žiji s přítelem. Spolu do,a jsme v pohodě, mám ještě 14letou dceru. Péťa je aje emocionálně citlivý a se svým otcem teď trošku válčí díky jeho nové přítelkyni.Což by se dalo ještě zvládnout.Ovšem větší starosti mi dělá škola,jeho nástup byl vcelku dosti hektický.Velké potíže se čtením, denně trénujem po chvilkách.Potřebuje k tomu více času než ostatní děti,potvrzené i paní učitelkou.Jeho chování je ve škole hyperaktivní.S paní učitelkou si moc neporozumněli a tam myslím je zakopaný pes.Petr se snaží,ale po nedorozumnění v prvním měsíci září je asi s pocitem nedůvěry v paní učitelku nějak zablokovaný.Ve třídě je asi „6 zlobilů“ a Ti se postrkují a perou se.Tak má Petr neustále poznámku jednu za druhou- po zvonění není na svém místě/ přišel v 7:56 nestačil se převléct, proto nemohl cvičit / je neukázněný…Po probrání všech situací, co a jak bylo, s Petrem, je vidět,že zcela vždy není vina na jeho místě.Paní učitelka říká,že už Péťu znají!Jsem s ní neustále v kontaktu,ač mi například nevěřila,že denně cvičíme písmenka,děláme pokroky.Navštívili jsme i pedagogickou poradnu a psychologa.Podle těchto lidí je Petr emocionálně stresovaný.Včera dostal i antidepresiva, neboť se začal počúrávat.Vidím,že kontakt s paní učitelkou vřelejšího rázu asi nedosáhnem.Všichni mi říkají,že je chyba u pedagoga.Péťa je doma vcelku v klidu,ale ve škole je to karambol.Přiznávám,že je typ toho, kdo se rád vyhřívá na sluníčku a je v popředí, ale sám od sebe agresivní není a na to si stěžuje jeho učitelka.Nechci nikomu křivdit,ale ona ví, že je v depresích a i tak ani trošku nepřihlídne.Dneska třeba mohla chviličku počkat než se převleče,přišel přece před druhým zvoněním.Nesl dárek paní učitelce ze školky,ona už tam odpoledne pak nebyla.Myslím,že ze strany jeho paní učitelky už jsou to schválnosti,protože si s tím dítětem neví rady.Když jsem před měsícem jí prosila,aby ho přesadila dopředu k sobě,aby byl hodnější,tak řekla, že neví, protože zlobily nemůže dát k sobě a že neví co s nimi.Že už jim slíbila kino, aby byli hodnější-v říjnu,do dnes se kino nekonalo, jak je chce tedy namotivovat? Chci jít za ní do školy a říct jí už svůj názor,že je to schválně.Ale chtěla bych ještě slyšet názor někoho z řad odborníků.Poznámky nosí skoro 2x do týdne.Ale myslím,že to je věc,kterou by ona měla řešit sama jako pedagog,a né já pak doma.Dívá se na mě,když s ní mluvím,jako kdyby on byl pohroma školy.To abych ho dala pryč už mi říká i starší dcera, co dělat? Děkuji za odpověď.
hlavne je dulezite aby vedla ostatni deti ze tridy k tomu aby mu pomahaly…..jsem dnes mela krasnou chvilku…..cetl jeden tezky dyslektik….a hodne se zlepsil…..deti mu zacaly tleskat a mne se chtelo brecet….
hlavne je dulezite aby vedla ostatni deti ze tridy k tomu aby mu pomahaly…..jsem dnes mela krasnou chvilku…..cetl jeden tezky dyslektik….a hodne se zlepsil…..deti mu zacaly tleskat a mne se chtelo brecet….
Jak teď nad tím vším přemýšlím, vím, že ona je hodná, že má ty děti ráda.Ale asi potřebuje pomoci ukázat jinou cestu k těm dětem…..Je jasné, že to v ní třeba je, ale všichni máme někde skryté rezervy a nacházíme je po určitých zkouškách… po nějakých zádrhelech…A protože nic nemůže mít zadarmo ani Petr, tak ani já, tím myslím více času na svou práci atd..jeho spokojenné dětství a to aby se na školu těšil…tak ale ani ona.Vím, že je to pro ní nepříjemné, se peklovat s nějakým zlobilem..ale vždyť takových dětí je… nejenom on.Přeji si aby to dopadlo všechno dobře, vím, že to nebude jednoduché, ale úsměv měho syna a i té paní učitelky a následně i těch jiných dětí mi za to stojí….Má práce je o pomoci jiným lidem, beru to jako své poslání a tak i tahle záležitost je pro mě stejného charakteru i když osobnější, jde přece jen o mé dítě! Svým chováním asi připadám jiným jako rušivý element, ale dělám to pro dobro….Přeji Vám všem, kteří to tady čtou, i kdyby to četla „naše“ paní učitelka, krásný zbytek dne…..Agi.
a Pavlinko..uz jsem mela dnes prvni konflikt diky Amosovi…odmitla jsem se do novin fotit sama….chtela jsem mit u sebe deti….tak ti zitra napisu jak to dopadlo az to vyjde:)))
pavlinko…jj….to je presne ono…kdyz das neco noveho pri takovych akcich na detech to kazdy pozna ze na to nejsou zvykle…..staci misto na indiany rict budeme hrat na apače…..a je to:)))
A ještě ke vzkazu od Mirky….ano je to pravda. Už jsem tady psala že se zabývám astrologií, tak o indigových dětech vím. Je to náš případ.I paní uč ze školky ve svém individuálním záznamu píše, že je velice citlivý a to i na negativní reakce a pak se uzavírá…dala mi ho pro to, abych s tím mohla popřípadě pracovat. Je to její sledování za dva riky. Ona je prostě profesionál. Ví co je a není třeba. Kdyby to šlo, navrhla bych jí také na toho zlatého Amose…..Ona by si to zaslouižila a právem. V životě jsem neviděla a nepoznala lepší učitelku než je ona- u svých dětí…škoda že je v MŠ.
No včera měla být schůzka zmíněná…nekonala se, neboť paní třídní to zrušila…že snad dneska.Myslím, že ji asi nějak dostal ten výpis tady z toho našeho psaní…Neboť dneska přišel Péťa a tvrdil, že prý půjdou do kina HéHé…a měl radost. Tak asi to četla. Protože já to tady zmiňuji, že to slíbila a nic se nedělo…Dej Bůh ať to zabere. Petr se snaží, opravdu, dělá pokroky…aspoň já je vidím.Jak se chová ve škole nemohu říci, když tam nejsem.Tím myslím, jak reaguje ve škole…Takže ještě chviličku vydržíme.. nic není zadarmo. A když to nepomůže jdem. Jsem pevně rozhodnuta…ale pak půjdem s celou parádou. Jasně že o tomto problému pak bude vědět i ředitel, do teď neví zcela nic. Snažím se to řešit jen takhle mezi mnou a ní….ano ještě tady, ale to neví vedení školy…
Renčo, to víš, že tvá slova potvrdím:o) Naštěstí jsem inspekci nezažila, jen hospitace ředitelky a taky mi naštěstí toto nedělá problémy, protože je to prostě hodina jako každá jiná, jen trošku malinko usměrněná tomu, že máme přihlížející – každý se chce vyšvihnout, že jo. Jen jsem jednou zažila taky trapásek – chtěla jsem hrát s dětma hru, kterou jsme měli na denním pořádku, ale abych vypadala před řed. dobře, tak jsem ji nazvala ofic. názvem a ne tak, jak vždycky zahlásím – no a děti mi to nedarovaly, „co jako bude?“ a „to nehráváme, to neznáme“ – do země bych se propadla a od té doby žádné šperkování!!:o)))
Jinak mě ale dost zaráží postoj PPP a psycholožky – vyloženě nahrává škole a nemíní pomoct dítěti. Není v ČB jiná PPP, když je to tak velké město? Stálo by za to změnit školu i PPP.
Milá Jano! Tak jak to popisujete, tak bych (být na Vašem místě dala malého na jinou školu, protože pokud si učitel udělá na dítě takovýto postoj a dámu nálepku zlobila, tak je to špatný učitel a měl by odejít ze školství.Asi bych zkusila malému připravit nějaké překvapení( třeba výlet, kino, něco co má opravdu rád ),prostě mu udělat hezký den a při té příležitosti bych se ho zeptala jestliho něco netrápí.Třeba cítí, že ho učitelka nepříjímá, že nevidí i jeho klady a nedokáže mu pomoci objevit jeho přednosti,zabavit ho.A ještě jedna zajímavost, která by Vám mohla pomoci .Neslyšela jste o termínu !“Indigové děti“ ? Víte to je dnes se často objevující termín pro děti ,které působí nesoustředěně, hyperaktivně ale na druhou stranu jsou nadměrně inteligentní.Tzn. že když se takovéto dítě dostane do školy může umět už číst, psaní mu nedělá problémy a pokud učitel nedokáže takovéto dítě zabavit ( raději mu dá známku hyperaktivní…nezvladatelný…) tak se mu moc ublíží.Více si můžete přečíst na internetu když jsi napíšete „indigové děti“( já třeba četla teta kateřina). Taky mi nepřijde příliš vhodné dávat dítěti antidepresiva. U Vás je trochu problém ,že jste rozvedená a Váš chlapeček to nechápe.Napadá mě , že bych zkusila si s ním o rozvodu popovídat , proč? Pokud je Váš syn indigové dítě ,vysloveně potřebuje o všem mluvit.Je to sice dítě , ale potřebuje hovořit i o tom, co se děje kolem něj. Třeba cítí nějakou vinu , že tatínek odešel.Držím Vám palce , jste dobrá máma a věřím, že uděláte pro své dítě jen to nejlepší. Mimochodem četla jsem, že teď po roce 2000 se rodí hodně indigových dětí a že jednou jich bude tolik, že donutí školu ke změně systému a “ učitelky „,které nemají duši ( doufám, že je více těch , co jí mají) pak nebudou mít šanci. HODNĚ ŠTĚSTÍ !
Mirka
Me je to jasné,také jsem jí to řekla. Když na mě vychrlila myšlenku, přendat ho do školky! Pak už jsem nechtěla být za maminku,která nemá přehled.Takže protže mám načteno právě z těch moudrých knih, tak jsem pokládala otázky přímo na tělo a tak neměla šanci..Ptala jsem se jí, jestli někoho zajímají emoce toho dítěte.Jestli někoho zajímá,proč to dítě má takovéhle obraty, jak se tváří jako profík na ty poznámky, co si myslí o tom, že když to dítě srazí několikrát denně na kolena, jestli bude pracovat v hodinách…atd…řekla mi že do toho ona není kompetentní mluvit, že to ona nesmí.. bludy! pak jsem jí řekla o těch knížkách, že vím jak má pedagog pracovat a tak mi s úsměvem chtěla doporučit knihu, vytáhla jí z šublíku, a tak s úsměvem jsem jí řekla, co v ní je a kolik stojí, protože jí mám přečtenou…tak mě raději vypakovala, protože za dvěřmi stála další maminka s chlapcem….takže to je jen kousek toho z PPP.