Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Neporozumnění ze strany učitelky?
Dobrý den, chtěla bych ve stručnosti nastínit sotuaci..Mám sedmiletého syna,jsem šest let rozvedená a žiji s přítelem. Spolu do,a jsme v pohodě, mám ještě 14letou dceru. Péťa je aje emocionálně citlivý a se svým otcem teď trošku válčí díky jeho nové přítelkyni.Což by se dalo ještě zvládnout.Ovšem větší starosti mi dělá škola,jeho nástup byl vcelku dosti hektický.Velké potíže se čtením, denně trénujem po chvilkách.Potřebuje k tomu více času než ostatní děti,potvrzené i paní učitelkou.Jeho chování je ve škole hyperaktivní.S paní učitelkou si moc neporozumněli a tam myslím je zakopaný pes.Petr se snaží,ale po nedorozumnění v prvním měsíci září je asi s pocitem nedůvěry v paní učitelku nějak zablokovaný.Ve třídě je asi „6 zlobilů“ a Ti se postrkují a perou se.Tak má Petr neustále poznámku jednu za druhou- po zvonění není na svém místě/ přišel v 7:56 nestačil se převléct, proto nemohl cvičit / je neukázněný…Po probrání všech situací, co a jak bylo, s Petrem, je vidět,že zcela vždy není vina na jeho místě.Paní učitelka říká,že už Péťu znají!Jsem s ní neustále v kontaktu,ač mi například nevěřila,že denně cvičíme písmenka,děláme pokroky.Navštívili jsme i pedagogickou poradnu a psychologa.Podle těchto lidí je Petr emocionálně stresovaný.Včera dostal i antidepresiva, neboť se začal počúrávat.Vidím,že kontakt s paní učitelkou vřelejšího rázu asi nedosáhnem.Všichni mi říkají,že je chyba u pedagoga.Péťa je doma vcelku v klidu,ale ve škole je to karambol.Přiznávám,že je typ toho, kdo se rád vyhřívá na sluníčku a je v popředí, ale sám od sebe agresivní není a na to si stěžuje jeho učitelka.Nechci nikomu křivdit,ale ona ví, že je v depresích a i tak ani trošku nepřihlídne.Dneska třeba mohla chviličku počkat než se převleče,přišel přece před druhým zvoněním.Nesl dárek paní učitelce ze školky,ona už tam odpoledne pak nebyla.Myslím,že ze strany jeho paní učitelky už jsou to schválnosti,protože si s tím dítětem neví rady.Když jsem před měsícem jí prosila,aby ho přesadila dopředu k sobě,aby byl hodnější,tak řekla, že neví, protože zlobily nemůže dát k sobě a že neví co s nimi.Že už jim slíbila kino, aby byli hodnější-v říjnu,do dnes se kino nekonalo, jak je chce tedy namotivovat? Chci jít za ní do školy a říct jí už svůj názor,že je to schválně.Ale chtěla bych ještě slyšet názor někoho z řad odborníků.Poznámky nosí skoro 2x do týdne.Ale myslím,že to je věc,kterou by ona měla řešit sama jako pedagog,a né já pak doma.Dívá se na mě,když s ní mluvím,jako kdyby on byl pohroma školy.To abych ho dala pryč už mi říká i starší dcera, co dělat? Děkuji za odpověď.
no pani psycholozka z ppp…pavlinka urcite potvrdi ted ma slova….kazdy ucitel je herec…..a dokaze v pritomnosti at je to inspekce nebo psycholog nebo rodic udelat z hodiny takove krasne divadlo a lasku k danemu diteti, ze pak budes za vola vzdycky….ale dani odejdou a je to ve starych kolejich….dokud se ti nestane co jednomu kolegovi…a dobre mu tak….mel inspekci…a samozrejme si vysperkoval hodinu)jinak s nemi chodi stale na pc na slepe mapy )…na konci hodiny se loucili a jedno ditko zvedlo ruku a dí:pane uciteli budeme mit jeste letos nekdy tak hezkou hodinu?Me to dnes strasne bavilo:)……….to jen proc se asi psycholozce zdalo ze ma pani ucitelka dobry pristup k detem
No ano, vždyť jsem psala, že jsem nechala v knihkupectví 2150,- a nakoupila jsem sešity na psaní, cvičení a na čtení… půjčovala jsem je i učitelce na okopírování… a tak jasně že vím…problém doma mám jen v tom, že on je znechucený ze školy a nechce.. takže jsem vážně kouzelník a měním se jako chameleon… no je to k smíchu, ale když se s ním učím a on protestuje , tak mi tečou nervy kanálem pryč až na druhý konec světa.. hihihi
No prostě se jí nechce no…to je jasnééééééééé. Když jse m třeba řekla na té PPP, že je prostě potíž ve vztahu mezi Petrem a p učitelkou… tak se mi to podle ní jen zdá. Tak jsem jí vyprávěla už tady zmiňovanou situaci s tím, jak Péťa přišel v 7:56 a tudíž se nestačil převléci a za trest musel sedět celou hodinu tělocviku na lavičce a ještě dostal poznámku….tak mi paní pracovnice řekla, že někde na školách začínají dřív…no blbost…jasně jsem jí oponovala. Chtěla jí zachránit kabát…no jenže já jsem jí žekla svůj názor, protože už toho mám dost…no tak mi řekla, že to tedy nebudem prodlužovat a že se tedy mám rozhodnout jestli ho dát do té školky a nebo jestli budem pokračovat, protože pak by muselo následovat domácí vyučování….takže jsem skřípala zuby, protože bych jí musela víte co? poslat vrátit svůj titul. Abych byla slušná!
Reny, to není o času, ale o chtění, že jo, my víme, ale ona asi ne. Jde spíš o zorganizování práce – aby tam ten čas pro indiv.přístup zbyl – ostatní zaměstnat a věnovat se potřebným. A jde to!!!!A ani to moc nebolí:)
Abych pravdu řekla, tak moje vlastní zkušenost je taková, že raděj dva dyslektiky než jednoho dysgrafika nebo dyskalkulika:o) Takže ona je na tom vlastně ještě z mého hlediska dobře.
Agusko, máš můj obdiv, co všechno pro kluka děláš – spousta rodičů nechá děti se plácat – ono totiž dys není jen o práci ve škole, ale i systematickém trénování doma – dá to dost práce a to většinou nejsou rodiče ochotní dělat. Ale když si tu práci dají (jedná se např. o 10-20 minut denně, ne v kuse), tak jsou ty výsledky moc moc vidět. Když máš knížky od Zelinkové asi ti nemusím radit speciální sešity na procvičování atd…:o)
Kéž by to u vás dopadlo jako u Aničky (10.1.2007v21.30).
vzdyt je to v popisu prace kazde tridni ucitelky…myslim i soucasti pracovni smlouvy….
jak nema na individualni praci cas?
Milá Agusko,
jsem maminka tří dětí a s tím nejstarším jsem zažila něco podobného co popisujete. Nepomohlo nic, jen to bylo trápení kluka a samozřejmě i moje. I když jsem si tím způsobila problémy – bydlím na malé vesnici, vzala jsem kluka ze školy a přihlásila ho do nové. Dojíždíme, sice patnáct kilometrů, ale kluk je spokojený, nosí jedničky, chválí ho jak je šikovný a klidný…. pravý opak toho s čím jsme „válčili“ ve škole předcházející.
I když je pro mě situace složitá, vozím s sebou všechny děti a na toho nejstaršího čekáme po dobu vyučování, svého rozhodnutí nelituji. Škola dost ovlivňujě život našich dětí a nakonec i náš.
Přeji hodně štěstí.
Anna
Ty knížky o kterých píše Pavlinka, tak já je mám doma… mám i speciální dys… pak i reedukci dys a takové pedagogické příručky. Koupila jsem si je kvůli Péťovi.. a tak čtu a zkouším… proč to nemůže ona? no asi nemá čas….jak řekla pí Mgr z PPP nemá na individuální péči čas….. a když to tady od Vás čtu, tak bych si ukroutila hlavu…
Pavlinko….ono by se asi tady v tomhle pripade muselo chtit…ze?:)
Agusko…pani ucitelka nema pristup na net v praci?…dyk ta dura musi mit minimalně semestrálky ze specialni pedagogiky pokud je teda ta MeGeRa…