Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Neporozumnění ze strany učitelky?
Dobrý den, chtěla bych ve stručnosti nastínit sotuaci..Mám sedmiletého syna,jsem šest let rozvedená a žiji s přítelem. Spolu do,a jsme v pohodě, mám ještě 14letou dceru. Péťa je aje emocionálně citlivý a se svým otcem teď trošku válčí díky jeho nové přítelkyni.Což by se dalo ještě zvládnout.Ovšem větší starosti mi dělá škola,jeho nástup byl vcelku dosti hektický.Velké potíže se čtením, denně trénujem po chvilkách.Potřebuje k tomu více času než ostatní děti,potvrzené i paní učitelkou.Jeho chování je ve škole hyperaktivní.S paní učitelkou si moc neporozumněli a tam myslím je zakopaný pes.Petr se snaží,ale po nedorozumnění v prvním měsíci září je asi s pocitem nedůvěry v paní učitelku nějak zablokovaný.Ve třídě je asi „6 zlobilů“ a Ti se postrkují a perou se.Tak má Petr neustále poznámku jednu za druhou- po zvonění není na svém místě/ přišel v 7:56 nestačil se převléct, proto nemohl cvičit / je neukázněný…Po probrání všech situací, co a jak bylo, s Petrem, je vidět,že zcela vždy není vina na jeho místě.Paní učitelka říká,že už Péťu znají!Jsem s ní neustále v kontaktu,ač mi například nevěřila,že denně cvičíme písmenka,děláme pokroky.Navštívili jsme i pedagogickou poradnu a psychologa.Podle těchto lidí je Petr emocionálně stresovaný.Včera dostal i antidepresiva, neboť se začal počúrávat.Vidím,že kontakt s paní učitelkou vřelejšího rázu asi nedosáhnem.Všichni mi říkají,že je chyba u pedagoga.Péťa je doma vcelku v klidu,ale ve škole je to karambol.Přiznávám,že je typ toho, kdo se rád vyhřívá na sluníčku a je v popředí, ale sám od sebe agresivní není a na to si stěžuje jeho učitelka.Nechci nikomu křivdit,ale ona ví, že je v depresích a i tak ani trošku nepřihlídne.Dneska třeba mohla chviličku počkat než se převleče,přišel přece před druhým zvoněním.Nesl dárek paní učitelce ze školky,ona už tam odpoledne pak nebyla.Myslím,že ze strany jeho paní učitelky už jsou to schválnosti,protože si s tím dítětem neví rady.Když jsem před měsícem jí prosila,aby ho přesadila dopředu k sobě,aby byl hodnější,tak řekla, že neví, protože zlobily nemůže dát k sobě a že neví co s nimi.Že už jim slíbila kino, aby byli hodnější-v říjnu,do dnes se kino nekonalo, jak je chce tedy namotivovat? Chci jít za ní do školy a říct jí už svůj názor,že je to schválně.Ale chtěla bych ještě slyšet názor někoho z řad odborníků.Poznámky nosí skoro 2x do týdne.Ale myslím,že to je věc,kterou by ona měla řešit sama jako pedagog,a né já pak doma.Dívá se na mě,když s ní mluvím,jako kdyby on byl pohroma školy.To abych ho dala pryč už mi říká i starší dcera, co dělat? Děkuji za odpověď.
Kejko, díky za ty rozzářené oči malého dítěte,třebaže nemůžeš ,,zachránit“ všechny ,tak něco si mu dala.díky
Pokud si Péťa plete písmenka,která jsou podobná, píše zrcadlově a nezvládá syntézu (nevím,jak analýzu), tak je podle mého skromného názoru dyslektik. Samozřejmě nejsem psychložka z PPP,ale jsem učitelka se specializací.
Na vašem místě udělám:1) přeřadím kluka od pololetí na jinou školu a 2) objednám se do jiné PPP. Opravdu mám pocit, že jsme na jiné planetě než ta škola a nějak si nerozumíme. Mám z toho vašeho psaní už nezvratný pocit, že si ho učitelka prostě zaškatulkovala a on už se z toho chudák nevyhrabe. („přece mu nedám najednou jedničku ze čtení, když mu to před vánocema vůbec nešlo“ – prostě kráva, která si léčí své komplexy na dětech) I takové jsou bohužel mezi námi a jak píše Renča – takové stavět ke zdi a bez milosti střílet! Zkazí klukovi radost ze školy, bude se bát, a to nejen neúspěchu, ale následně i posměchu jiných atd. atd.
Honem ho z tama vemte!!!!!!!!!!!
Ahojky všichni… tak jsem někde na konci světa.Musím se tady s Vámi o to podělit.Když jsme ve škole úmorně začali písmenka,Petr si pletl m a a, e a o, čísla píše i dnes někdy zrcadlově… nedokázal na začátku udělat syntézu – M+U= MU a tak dál. Tak jsem volala paní učitelce, že mám pocit na LMD nebo něco podobného. Jasně zamítla.Ale mám kamarádku a její syn je dyslektik,dysgafik a dysortografik..Nádhera.Tak to s ní probírám a říkám, Marcelo prosím Tě jak to toho Tomáše učíš ????? Tak podle jeho reakcích a podle toho jak mu to šlo, řekla jdi na PPP….Takže jsme se objednali..No a tam se tedy ukázalo, že asi se nám tam něco jeví… chodíme na poradnu a paní magistra byla včera ve škole, podívat se na Petra…Do telefonu mi řekla pouze to, že si musím přijít osobně abychom se domluvily.A protože před vánoceni přítel mluvil s paní učitelkou ze školy o té Péťovo „svaté paní učitelce“ chce se s ní asi sejít. Takže naše paní úča mluvila s paní magistrou a i o té učitelce ze školky… Jediné co mi teda paní magistra řekla, bylo, že se budou muset poradit s paní učitelkou ze školky jak na Péťu „ŠLA“ Málem mi to podlomilo kolena, copak je ten kluk z druhého konce světa? Aby se s ním nedalo vyjít, nebo komunikovat? Já nevím, připadá mi to na hlavu postavené…Takže jsem zavolala paní učitelce ze školky, která byla tak laskavá a řekla že samozřejmě…na a dneska Petr poprvé přišel a řekl, že čtení mu šlo, ale paní učitelka mu jedničku nedala. Tak jsem koukla do záznamníčku a tam bylo-Skládání nezvládl..! Tak nevím, jestli kluk lže a nebo co. Jsem z toho znechucená a už mě to nebaví. Asi budu muset zase obden volat do školy , co se tam dělo..Je to normální? Přitom už před vánocemi mi řekla, že ve čtení udělal velký pokrok…asi jsem blázen JÁ. !! Co Vy na to?
Aguska
nejsi sama….a tyhle by meli zavirat ver mi
Jo,na tom něco je:o).Jensi říkám,že někdy se na dítěti podepíšou rodiče,někdy PPP, jindy někdo z nás kantorů. Každý pak dle své zkušenosti škatulkujeme i všechno další.Můj manžel měl děsivou kantorku jako dítě a má nedůvěru ke škole stále.Snažím se ho zbavit předsudku,že učitel=mučitel…Sama sebe přesvědčuji,že určitá psycholožka není kráv… – ale raději k ní děti neposílám.Někdy ten boj o dítě nevybojuju.nedávno jsem se dozvěděla,že jedno z dětí, za které jsem 3 roky bojovala (ADHD ze špatných poměrů – rodiče alkoholici), hned po mém odchodu na mateřskou šoupla kolegyně do zvláštní – ona se sním přeci nebude zlobit a už vůbec nebude ulevovat).Je mi z toho smutno.Pořád vidím jeho rozzářené oči, když přečetl se mnou svou první knížku Křemílka a Vochomůrku.Vůbec to neznal a doma žádnou knížku nemá… Ale to jsem se dostala někam úplně jinam.Jen mě mrzí,když tu čtu o kolegyních,které vidí děti jako tyrany své osobnosti.Asi jsem stále velká idealistka.
Kejko…..mam na tohle jedno takove pravidlo…dali nam ho co by fakultnim ucitelum a mam ho nalepene na nastence:“ Honzik dnes nepochopil probiranou latku…..nepochopi ji ani zitra……mozna ani za mesic……treba nikdy…..no a co?:)“..hezke ne?…kazdy ma sve hranice tak proc je tahnout nahoru kdyz je tim trapime:)….
ja taky pridam cerstvou info….klucik ketry se mi v prvni trde zdal jasny dysortografik a dyslektik byl loni v PPP….zaver….nic se neukazalo…a ani predpoklad jakykoli poruch uceni…bylo to v breznu….letos se hosik jeste vice zhorsil…..ja byla zoufala on taky rodice tez….jelikoz se mi dostalo do ruk vysetreni od jine PPP..(kdyz ucim v jine tride ctu si vystreni i odtamtud)…tak jsem mamince doporucila kontrolni vystreni v te jine PPP byl prosinec a z kluka je najednou dysgrafik…dyslektik…dyskalkulik…dysortografik….se symptomy ADHD…….ted se desim jedne veci….u te predchazejici byl hosik ktery je na tom nohem hur nez tenhle..prislo vystereni…..a je tam napsano…ze kluk ve vyucovani vyrusuje prooze ho nebavi to co uz umim….a zema dostavat ukoly navic….hosik nezvlada ani desetinu toho co zbytek tridy…..pani psycholozka se na nej prijde podivat v akci…jsem zvedava jak to dopadne
jen taková malá útěcha – tedy doufám.Před 3 lety jsem měla ve třídě hyperaktivního klučíka.Když už situace byla moc napjatá(dělal naschvály a já se uklidňovala psaním datumů na tabuli – měla jsem pocit,že jsem cvok a že jsem totálně neschopná,když nezvládnu 1 hyperaktivní dítě), přispěchal mi na pomoc psycholog z poradny dr.Los (opravdu člověk na svém místě) a řekl mi i mamince, že ze své praxe ví, že rodiče to mají těžké.Smál se že občas zachraňuje děti pomalu před lámáním v kole a palečnicemi, když už jsou rodiče totálně na konci sil. Pravdou je, že děti hlavně musí vědět, že je máme rádi (jak rodiče,tak i my učitelé) a že to s nimi myslíme dobře.Pak překousnou sem tam i nějaké to plesknutí.Jsme jen lidé.(Musím přiznat,že někdy závidím rodičům onu možnost ukončit řádění miláčka malým políčkem.Místo toho se uklidňuji přerovnáním papírů či sešitů, počítám v duchu do deseti atd.I my kantoři lehce cvokatíme)
Nepřemýšlet nad tím…udělat to!:)
Agusko, moc dobře vám rozumím, ale pomoci vám přes PC nemůže asi nikdo. Řešit to musíte sami. Mám podobné dítko, akorát že se nejvíc projevuje doma, ve škole je celkem hodný. Má přísnou, ale dobrou a milou učitelku. Také nebere ohled na zváštnosti jednotl. dětí, ono v tom vysokém počtu ani dost nejde, ale jde z ní cítit velká lidskost a snaha pochopit.
Myslím, že u Petra je problém skutečně hodně v osobě učitelky. Nic nového pro vás, že? :o(
Takové výstupy doma, které popisujete v posl. příspěvku, ty bohužel důvěrně znám. Člověk ví, jak by se měl zachovat. Důrazně a klidně trvat na svém. To jde udělat jednou, dvakrát třikrát. Ale nikoliv několikrát denně po mnoho let za sebou! Neznám rodiče hyperaktivních dětí, kteří by se skuteřně někdy nevytočili. Jsme jen lidi. ještě že ty naše divoké děti tolik milujeme, jinak by asi nepřežily.. :o)
Přeji HOOODNĚ sil!
A v pololetí jinou třídu!
Fakt nad tím popřemýšlejte!
Držím pěsti.