Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Podpis u domácího úkolu.
Zajímalo by mě, jak to máte s podepisováním domácích úkolů.
Musí u vás na škole být podepsán domácí úkol či nikoli?
Když chodil syn na tu samou školu jak teď dcera, nemusel být domácí úkol podepsán a uběhl jen rok a u každého DÚ,byť jen čtení, musí být podpis.
Přiznám se, že občas zapomenu, nebo nejsem doma a píše úkol třeba s bráchou nebo manželem a ten úkol nepodepisuje, Má potom zbytečně u úkolu, který je v pořádku, zbytečné napsáno velkým červeným písmem – CHYBÍ PODPIS.
Jak je to u vás?
Na odlehčenou – syn kamarádky v první třídě bojoval s úkolem v písance a ona mu řekla, že když to nebude vypadat trochu slušně, tak mu to nepodepíše. Za chvíli za ní přišel, že už to má hotové a že mu to teda podepisovat nemusí, protože si to už podepsal – nasázel tam její příjmení hezky tiskacím, akorát Z napsal obráceně 😀 Vypadalo to fantasticky 😀
Ksando, kdyby ses místo třikrát omylem podepsala jen dvakrát a doma ti pak dítě brečelo, že kvůli tomu dostalo mračouna za nesplněný úkol, fakt by tě to nezarazilo?
Chápu, že podpis nikoho nezabije, na druhou stranu, pokud vedeš dítě k samostatnosti a přenecháš mu zodpovědnost za jeho domácí úkoly, stane se poměrně snadno, že úkol napsaný doma mu nepodepíšeš (nemyslím záměrně, ale prostě se to sejde – třeba píše DÚ, když nejsi doma, a pak se na podpis zapomene). Proč by se měl kdokoli stresovat kvůli tomu, jestli je u splněného úkolu podpis? Prostě to nedává smysl.
Nemám nic proti povinnostem, které smysl dávají. Pokud ho ale postrádají, tak to prostě je buzerace (buzerovat=nutit k nesmyslnému plnění povinností).
Pro pořádek – ty podpisy jsou zkušenost známé (která má dvojčata, takže s úkolama mívají hotovou autogramiádu), u nás se na podpisech nijak nebazíruje, vyjma pololetních písemek a dalších důležitých testů, které uč posílají po dětech domů k podpisu.
Já už jsem se k tomuto tématu určitě vyjadřovala. Jen mě tak napadlo… tento týden jsme se bavili s přáteli, jak je možné, že když mi jsme BYLI normální, že naše děti jsou “problematické“ – myšleno obecně. A přesně na to jsem si při pročítání této diskuze vzpomněla – dnes se furt zkoumá, jestli je něco buzerace, jestli má na to právo… i děti ve škole se pořád ohání právy, ale slovo povinnost berou už jako urážku a vyžadování plnění povinnosti jako omezování osobních práv a buzeraci – bohužel se to učí od nás rodičů – což je patrné i v této diskuzi – omlouvám se za odbočení od tématu, ale asi by mě nikdy nenapadlo řešit, že se musím na jedné straně podepsat třikrát – vždyť je to pár vteřin.
Pavli, jen k té buzeraci 🙂 – pokud uč vyžaduje tři podpisy na jedné stránce v jednom dni, a když jeden z nich chybí, tak tam natiskne nějaké “špatné“ razítko, tak mi to fakt jako buzerace přijde, protože v tom nevidím žádný smysl (kromě nějakého testování rodičů, i když i to je divné).
Podpisy u známek ať v sešitě nebo v žákovské beru bez mrknutí oka, zvlášť pokud se dítě zhorší, tak chápu, že uč chce mít přehled, že o tom rodiče ví.
Ještě k podepisování žákovských – taky máme v žákovské každý předmět zvlášť na samostatné stránce, ale na konci žákovské je podpisová stránka, tam napíšu datum a podepíšu, že jsem to k tomu dni viděla. Stejně tak to podepisuje uč, že jsou tam známky za ten týden. Jak to pak funguje na 2. stupni zatím nevím.
Tak nějak se mi nechce hledat, jestli už jsem se vyjadřovala k tématu nebo ne… tak snad si nebudu po několika měsících protiřečit 😉
Na podpisech nebazíruju, ale jsem ráda, když věci podepsané jsou, aspoň vidím, že to rodiče registrují. Úkoly dávám kolikrát i skrz to, aby rodiče viděli, co se právě učíme. Často máme téma, u kterého vidím, že se celá třída chytá bez problémů, ale dám z toho úkol, aby to doma viděli.
Když donesou úkol bez podpisu, tak řeknu, že to rodiče podepíšou příště. Když mi donesou diktát opravený a bez podpisu, tak mi kolikrát u stolku hlásí, že to donesou až zítra… je mi to jedno… ale už jsou tak naučení, takže to neřeším. Buď řeknu – tak jo ;), nebo – to stačí i příště…
Když podpis rodičů vyžaduju (třeba když vidím, že páťák má už druhý týden horší známku z písemky nebo třeba DÚ), tak tam napíšu “Podpis rodičů:“ – abych měla jistotu, že rodiče registrují případný problém. Bohužel v pětce už některé děti dosahují ke stropu svých možností, takže i tohle se stává.
No a p.uč. dcery to taky nehrotí, já teda jednou dvakrát týdně sešity projdu, podepíšu, žákovku jednou měsíčně (mají od Alteru s Krtečkem, takže to jinak ani nejde).
V ZUŠ jsem v kontaktu s uč. každý týden, žákovku podepisuju jednou měsíčně – p.uč. vždycky na konci měsíce předepíše “Podpis:“.
Podepisování bych za buzeraci nepovažovala, asi to tak rodičům “vzorňáků“ nebo prostě běžných dětí tak připadat může, ale u problémových rodin je to prostě potřeba. Ale nesmí se to přehánět do extrémů nebo za to dávat pětky… může se stát i to, že dítě napíše úkol doma, ale rodič zapomene podepsat…
Jo a ještě pro pořádek dodávám, že M. je na tom s úkolama spíš opačně – občas dopisuje před vyučováním (protože zapomene pracovní sešit ve škole). Ale taky to zvládá vyřešit sama, takže to účel jakž takž splní, respektive ona to většinou ani moc procvičovat nepotřebuje.
Danniello, zrovna nedávno jsme to řešily s Aničkou. Ona je ta poctivka, co úkoly dělá doma, nestává se jí, že by něco dopisovala těsně před vyučováním. Problém měla přesně opačný – psala si úkol o přestávce ještě ve škole (v den, kdy ho dostali), aby na to pak nemusela myslet. No a nějaká “dobrá duše“ to práskla učitelce, ta z toho teda nedělala nějaký extra problém, ale i tak jí řekla, že domácí úkol je od toho, aby se dělal doma, víc to nerozmazávala.
Tak jsme o tom taky doma debatovaly, jak to teda s těma úkolama je.
Z mého pohledu pokud to dítě ovládá, je vcelku jedno i jestli to vůbec napíše, natož kde. Smyslem úkolu by mělo být procvičit danou látku. Když to zvládá bez problémů, tak dost možná nějaké další procvičování nepotřebuje.
Pokud je to nové učivo, tak je fakt praktičtější nedělat to hned, ale vrátit se k tomu s nějakým odstupem času, protože tak si to pak líp zapamatuje. Případně z toho může pak uč vyčíst, jestli to opravdu pochopili.
Jinak u nás se na podpisech nijak nebazíruje a jsem za to ráda. Sousedka mi líčila, že u nich je to v první třídě kolikrát dost bojovka, protože děti musí mít podepsané úplně všechno a jak podpis chybí, hned dostávají nějaké škaredé tiskátko. Dokonce když měli číst tři různé odstavečky na stránce, musel být podepsaný každý zvlášť. To už mi teda přišlo fakt jako buzerace.
Tohle téma už hodně zapadlo, přesto bych se k němu ještě chtěla vrátit.
Z podpisů už mi víří v hlavě a zkrátka mě štvou.
A napadla mě k tomu jedna otázka:
Je učitelům vůbec něco do toho, kdy a kde si dítě úkoly píše? Podle mě je to věc rodičů a dětí, ne učitelů. Mám z toho někdy pocit, že chtějí mít pod kontrolou nejen děti, ale i rodiče.
A popravdě – když si syn zapomene sešit ve škole, vůbec by mi nevadilo, kdyby si do něj úkol dopsal o přestávce. Nebo je někde napsáno, že se to nesmí?
Teď to řeším zprávou učitelce, že úkol dodělá další den a nijak ho k psaní v šatně neponoukám, ale sama jsem to dělala běžně, někdy i hned po hodině, kdy jsme dostali zadání, abych měla doma volno, někdy až před hodinou, kdy se měl odevzdat.
Úkoly podepisujeme. Někteří učitelé za nepodepsaný úkol dávají rovnou pětku.
Anonymní I, a myslíš, že se z těch podpisů opravdu pozná, kdo se jak dětem věnuje? O tom právě já dost pochybuju.
A samozřejmě – proti podpisům nic nemám, ale jak jsem psala, podle mě by stačilo hromadně podepsat úkolník a nečmárat dětem do sešitů.
Musím ovšem uznat, že naše učitelka si všímá asi spíš opravdu toho, jak děti pracují a asi pozná, jestli se s ním rodiče učí a “chybí podpis“ napíše opravdu jen málokdy.