Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Podpis u domácího úkolu.
Zajímalo by mě, jak to máte s podepisováním domácích úkolů.
Musí u vás na škole být podepsán domácí úkol či nikoli?
Když chodil syn na tu samou školu jak teď dcera, nemusel být domácí úkol podepsán a uběhl jen rok a u každého DÚ,byť jen čtení, musí být podpis.
Přiznám se, že občas zapomenu, nebo nejsem doma a píše úkol třeba s bráchou nebo manželem a ten úkol nepodepisuje, Má potom zbytečně u úkolu, který je v pořádku, zbytečné napsáno velkým červeným písmem – CHYBÍ PODPIS.
Jak je to u vás?
Už si nepamatuji zda po nás chtěli podpis nebo ne, ale já teda automaticky domácí úlohy podepisuji, žákovskou 1x týdně a co nám posílají domů na podpis jsou čtvrtletní a pololetní práce 🙂
Jo, kde vyžadují podpis jsou stránky v žákovské, kde se píši informativní věci a různé platby a tak, nikdy tam p. učitelka nenapsala chybí podpis, ale udělala tam takové to chybějící logo………… 🙂
Já mám prvňáka a podpisy máme mít pod vším, co mají děti dělat. Tak já myslím, že to není nic špatného, nás za to na rodičáku p.uč. moc chválila, že vidí, že se dětem věnujeme. Hlavně v tom čtení, protože i kdyby se rozkrájela, tak všechny děti ve čtení za hodinu nelze procvičit a čtení je potřeba cvičit každý den. Stačí chvilka, každý čte podle potřeby. Jistě je mnoho rodin, ve kterých by nebyli tak důslední, kdyby tam nemusel být každý den nový podpis…vždyť to může podepsat kdokoliv, kdo s dítětem četl, i sourozenec – protože čtení si děti nemohou trénovat samy! Když s dítětem úkol dělám, tak pak ho podepsat přeci není nic obtěžujícího. Já už mám z podpisování zvyk, vůbec mi to nepřijde:-)U větších dětí podpis potvrzuje pouze to, že dítě udělalo úkol doma a neobšlehlo ho od kamaráda o přestávce – pak úkol nemá žádný smysl. Rodiče nemusí kontrolovat jeho správnost… I.
Učím páťáky a podpis nevyžaduji, učím je od začátku čtvrté třídy. Nevím, jak to mají u nás učitelky zavedené u menších dětí. Určitě bych tam nepsala červeně “chybí podpis“.
Jo a my jsme asi trošku rarita, poněvadž každý den děti dostanou cca pět známek. Takže žákajda se zaplňuje velmi rychle. Každý den totiž píší diktát, pětiminutovku z matiky, pak ještě čtení plus co aktuálně probírají….
Tak u nás se nosí každý den domů i sešity na diktáty, matematické pětiminutovky apod.. Každý den tak mám přehled o všem. 🙂 Ale podepisuji to, jak jsem uvedla níže, většinou jen o víkendu. Koukám, že ty systémy na všechno jsou opravdu velmi individuální.
Tak u nás se taky podepisuje domácí úkol. A když píšou diktáty tak to paní učitelka posílá taky na podepsání.
Taky máte “čtecí karty“?
Od listopadu jsme vyfasovali tzv. čtecí karty. Každý den musí dítě číst a za každý den si do okénka nalepí obrázek podle toho, jak dlouho četlo (nad 15 minut autíčko, 10-15 minut sluníčko, 5-10 minut stromeček a do pěti minut mráček). V pondělí kartu nesou do školy a pak dostanou známku (plná všechna okénka je jednička, za jedno chybějící okénko dvojka atd.). Musím ovšem říct, že s tím souhlasím, protože trénink čtení považuji za velmi přínosný….
U nás podpis být nemusí. Na třídních schůzkách nám paní učitelka říkala, že prostě jednou za čas máme podepsat sešity, aby viděla, že my jsme viděli 🙂 To samé i žákajdu a notýsek. Já koukám do všech sešitů každý den, abych viděla, co ve škole děti dělaly a pak o víkendu každý sešit podepíšu tam, kde skončily.
Dcera také občas donese “CHYBÍ PODPIS“ (je prvňák) – párkrát jsem měla chuť tam něco dopsat, např. “chybí označení jako DÚ“, ale nakonec jsem to neudělala, nechtěla jsem provokovat, aby se to ve finále neobrátilo proti té mé školačce. A jednou se mi zdálo, že paní učitelka přeškrtla podpis babičky (ta to chtěla schválně podepsat, když nad úkolem seděla s vnučkou ona)… Stalo se Vám to taky někdy? Na jednu stranu učitelku chápu, ten podpis nezná, babička má jiné jméno než my a není to rodič, ale na druhou stranu, je to podpis, ne?
Kšando, to je dobrý, malá je borec 😀
Já mám zase zážitek z loňska, kdy jsem úkol vzorně podepsala a když jsem koukala asi po týdnu do sešitu, tak se to tam červenalo opravama od učitelky…Tak jsem si říkala, jak jsem to mohla podepsat, když to vždycky opravdu kontroluju…bylo tam např. “trojůhelník, atd.
No a dcera mi v klidu řekla, že ve škole to původní vygumovala (píše gumovákem) a celé to předělala – ten můj podpis tam samozřejmě zůstal 🙂