Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Podpis u domácího úkolu.
Zajímalo by mě, jak to máte s podepisováním domácích úkolů.
Musí u vás na škole být podepsán domácí úkol či nikoli?
Když chodil syn na tu samou školu jak teď dcera, nemusel být domácí úkol podepsán a uběhl jen rok a u každého DÚ,byť jen čtení, musí být podpis.
Přiznám se, že občas zapomenu, nebo nejsem doma a píše úkol třeba s bráchou nebo manželem a ten úkol nepodepisuje, Má potom zbytečně u úkolu, který je v pořádku, zbytečné napsáno velkým červeným písmem – CHYBÍ PODPIS.
Jak je to u vás?
Jé, moje oblíbená diskuze. 🙂
Já to řeším pořád, jaksi mi nebylo do vínku dáno smířit se s blbostí, i když mě to moc nestojí.
A podpisy v téhle míře prostě blbost jsou.
Jo, podepisuju, protože nechci dítěti komplikovat život, ale můj názor je, že je to překračování kompetence učitelů.
Ve školním řádu jsem k tomu nic nenašla, možná jsem špatně hledala? 🙂
Tak mě napadlo – co školní řád u vás? Píše se v něm něco o tom, že rodiče mají podepisovat?
Dcera je ve 3.třídě a už od první třídy musí mít podepsané nejen úkoly, ale všechny pracovní sešity a pracovní listy, prostě všechno, co dělali ve škole. Takže každý den procházím všechny sešity a cvičebnice, jestli tam náhodou nemá něco nového, u čeho ještě není podpis.Bohužel se mi dost často stává, že něco přehlédnu, takže se tam objeví červeně napsáno “podpis“ 🙂 od paní učitelky. Druhá dcera je v 9.třídě a letos poprvé už nemusí mít DÚ podepsané.
(Citováno od neny z 16.9.2014 11:25)
neny, to máš doma denně hotovou autogramiádu 😀 říkala vám uč i důvod?
Dcera je ve 3.třídě a už od první třídy musí mít podepsané nejen úkoly, ale všechny pracovní sešity a pracovní listy, prostě všechno, co dělali ve škole. Takže každý den procházím všechny sešity a cvičebnice, jestli tam náhodou nemá něco nového, u čeho ještě není podpis.Bohužel se mi dost často stává, že něco přehlédnu, takže se tam objeví červeně napsáno “podpis“ 🙂 od paní učitelky. Druhá dcera je v 9.třídě a letos poprvé už nemusí mít DÚ podepsané.
Tak mi to nedalo a dohledala jsem tuhle starou diskuzi.
Zajímalo by mě, jestli podepisujete dětem i slovníčky?
A. má letos nového učitele na AJ a ten jim oznámil, že každý úkol musí být podepsaný a nezajímá ho žádná omluva, prý ani to, že rodiče nebyli doma nebo že hořelo. Hned poprvé si měli zapsat slovíčka, podepsala jsem jí je spíš ze srandy, že když má být podepsané všechno, tak radši podepíšeme i slovíčka. No a ještěže tak, protože ti, co podpis neměli, už mají poznámku v žákovské.
U těch slovíček mi to prostě přijde ještě divnější než u jiných úkolů. Předpokládala bych, že si je píšou proto, aby se je snáz naučili. Takže v momentě, kdy dítě ty slovíčka umí, mi přijde zbytečné řešit, jestli je má napsané, natož jestli je tam podpis rodičů.
(Citováno od Petra z 16.9.2014 11:15)U slovníčku mi to tedy přijde divné, to je jako kdybyste měli podepisovat sešity s poznámkami, co si ve škole píšou při jiných předmětech. To je snad pro potřebu toho dítěte, aby se je naučil.
(Citováno od tvorenicko z 16.9.2014 11:19)
No, ono to tentokrát s tím slovníčkem bylo fakt vtipný, protože poslední slovíčko měla “Fuj!“ …a vedle toho teda můj podpis 😀
Tak mi to nedalo a dohledala jsem tuhle starou diskuzi.
Zajímalo by mě, jestli podepisujete dětem i slovníčky?
A. má letos nového učitele na AJ a ten jim oznámil, že každý úkol musí být podepsaný a nezajímá ho žádná omluva, prý ani to, že rodiče nebyli doma nebo že hořelo. Hned poprvé si měli zapsat slovíčka, podepsala jsem jí je spíš ze srandy, že když má být podepsané všechno, tak radši podepíšeme i slovíčka. No a ještěže tak, protože ti, co podpis neměli, už mají poznámku v žákovské.
U těch slovíček mi to prostě přijde ještě divnější než u jiných úkolů. Předpokládala bych, že si je píšou proto, aby se je snáz naučili. Takže v momentě, kdy dítě ty slovíčka umí, mi přijde zbytečné řešit, jestli je má napsané, natož jestli je tam podpis rodičů.
(Citováno od Petra z 16.9.2014 11:15)
U slovníčku mi to tedy přijde divné, to je jako kdybyste měli podepisovat sešity s poznámkami, co si ve škole píšou při jiných předmětech. To je snad pro potřebu toho dítěte, aby se je naučil.
U nás to tak striktní není, kdy podepis není, tak se nic neděje. Ale my raději podepisujeme všechno, i to co bysme nemuseli. A když se mi podaří zapomenout, tak nikdy nepřinesl poznámku, že neměl podepsaný úkol.
Tak mi to nedalo a dohledala jsem tuhle starou diskuzi.
Zajímalo by mě, jestli podepisujete dětem i slovníčky?
A. má letos nového učitele na AJ a ten jim oznámil, že každý úkol musí být podepsaný a nezajímá ho žádná omluva, prý ani to, že rodiče nebyli doma nebo že hořelo. Hned poprvé si měli zapsat slovíčka, podepsala jsem jí je spíš ze srandy, že když má být podepsané všechno, tak radši podepíšeme i slovíčka. No a ještěže tak, protože ti, co podpis neměli, už mají poznámku v žákovské.
U těch slovíček mi to prostě přijde ještě divnější než u jiných úkolů. Předpokládala bych, že si je píšou proto, aby se je snáz naučili. Takže v momentě, kdy dítě ty slovíčka umí, mi přijde zbytečné řešit, jestli je má napsané, natož jestli je tam podpis rodičů.
Na základní škole si to moc nepamatuji, ale myslím, že tam nám říkala u jakého DÚ podpis chce a u jakého být nemusí. Některé byly tak dlouhé, že se jinde než doma psát nedaly 😉 Na prvním gymnáziu po nás chtěla podpisy jen třídní na čj, ale kontrolovala to jen tak jednou za 1 nebo 2 měsíce a ještě jen tak letmo koukla, takže se tam dalo v pohodě něco načmárat a ona to ani nepoznala. Potom ještě matikář, ten na to hodně dohlížel. Na současném gymnáziu jsou domácí úkoly spíše dobrovolné v náš vlastní zájem na procvičení látky a například v matematice profesorka ani nekontroluje, jestli jsme ho udělali, ale pokud někdo něčemu nerozuměl, tak to udělá na tabuli pro celou třídu.
Mari, jasné, samozřejmě buď se to musí upřesnit, nebo to pak nehrotit 😉
Jsem pro to druhé… Ale jak říkám, mně se nestává, že by někde byl problém, takže to nemusím řešit… Takže to se mi to kecá 😉
Pavlinko 🙂
To je právě asi ten “problém“, protože nikdo neví, jak to ten druhý očekává, pokud to neřekne 🙂