Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Já su....
Ahoj a dobrý večer Vám všem,
omlouvám se předem za hrubá či nespisovná slůvka, všichni, kdo mě znají, vědí, že je to u mě neobvyklé a tak mi snad dnes prominete…..
Já su nasraná!
Upřímně a od srdce – jsem vytočená do bezvědomí, kdybych se ocitla v kresleném filmu, měla bych ten “přetlak“ namalovaný, šla by mi pára z uší, z nosu i z úst…
Blíže – moje dítko je gymnáziu a už před časem jsem tady vyjádřila svůj nesouhlas a jakési “překvapení“ nad výukou biologie. Děti nesmějí používat učebnici, jen výpisky z vyučování (tedy – sešit), vyučující je “nestandardní“ (dětem nadává, uráží je, ponižuje atd.) a klasifikaci si sama posunula na hranici nemožného – tzn. jedničku nemá nikdo.
Vzhledem k tomu, že můj syn nechtěl, abych to řešila (měla jsem v úmyslu jít do školy), udělala jsem to, že jsem kontaktovala pouze třídního profesora – bez synova vědomí – a výsledek jednání byl, že všechny podklady k výuce biologie budou dostupné na internetu.
A dnes se psal test.
Některé otázky byly z uvedených podkladů a některé ne.
To, co nebylo uvedeno v podkladech, samozřejmě nevěděl (ani nemohl, odkud asi?).
Zřejmě bych měla přiblížit i obsah testů. Jedná se o probíranou látku a tou je “hmyz“. Děti podle obrázků mají rozeznat 195 druhů hmyzu!!! A to mluvím o druhém ročníku gymplu, není řeč o vysoké škole či o nějaké specializaci (jako že by studoval nějakou odbornou školu).
Jsem z toho “na švestku“.
Nepřipadá mi to normální.
Za 14 dnů budou probírat jinou látku a čeká ho totéž v bledě modrém….
Máte-li někdo stejnou či podobnou zkušenost, budu ráda za “usměrnění“…. třeba se mýlím…. a třeba jsem “mimo“….
Zajímá mě Váš názor (jako nezúčastněných lidiček).
Hmmm, to je mazec! Kdyby to nebylo proti předpisům, tak tu vyučovací hodinu prostě nahrát jako důkaz. Ale v školním řádu asi bude, že natáčet v prostorách školy je nepřípustné :-(( Bohužel se všude nějakej magor najde. Co takto jít přímo a zeptat se na doučování?? jakože opravdu jeví o ten předmět zájem a že má snahu se naučit. Ale museli by jít všichni a chtít totéž. Třeba by je pak nechal/a na pokoji.
Ahoj Nuninko, děkuju za napsání.
Třídní schůzky budou příští týden… takže se na to pozeptám…
Jarm, díky za Tvůj “komentář“ a za vlastní zkušenost s biologií. Teď už aspoň vím, že se čas od času takovýhle “vyučující“ na gymplu objeví. Jen tiše doufám, že je jich málo….
Nemám čas to pročítat, tak jen připíši, že nás náš vyučující na gymplu zkoušel z hub – museli jsme znát houby v určitém atlase.
Taky byl “nestandardní“ – byl to zástupce ředitele, zodpovědný za rozvrh. A tak kdykoliv jsme my, humanitní, na jazyky zaměřená třída, mohli mít hodinu (výjimečně dvě) volno – na začátku vyučování, či na jeho konci (tzn. začínat později či končit dřív), vždycky jsme měli biologii.
Dělal nechutné sexistické narážky, nutil nás lovit žáby a ptáky – na pitvu (to jsme odmítli a ustáli jsme to).
Pak po nás chtěl vědomosti z učebnice pro VŠ.
Tehdy jsem se mu postavila (ve třeťáku) a s úsměvem na tváři mu sdělila, že ze 40 studentů budou maturovat z bižoly asi tři, co se chystají na medinu, zbytek že bižolu v životě neuvidí.
Tehdy ve tváři vyměnil všechny barvy a začal na mě řvát.
Ale víc nezmohl. Od té do by už mě ústně nezkoušel, jen v rámci testování celé třídy.
Dosud i potom jsem měla jedničku.
Spolužáci mi byli vděční, ale v tu chvíli ani nedutali.
Než nás učil, chtěla jsem jít biologii studovat, on mi ji zhnusil.
Paradoxně po letech jsem pracovala ve středisku ekologické výchovy a k bižole se oklikou vrátila (ale na odborné věci tam byla kolegyně). 😉
No a když mě jsem po letech přišla dělat nábor na literárně dramatický obor (ZUŠ), stále mi tykal a bez pozdravu mi vpálil do tváře, že “já jsem ho nikdy neměla ráda“.
Jo, a po čase prý vzdal funkci zástupce, z důvodu, že na to nestačí. A vzápětí kandidoval na ředitele (kterým se na pár let stal).
Padme, já bych to tak určitě nenechala. Teď začíná doba kdy jsou třídní schůzky, určitě se ozvi. Za zeptání nic nedáš.
Je mi líto, že to je takový mazec. Přeji pevné nervy ať to všichni zvládnete.
Ahoj Lussy, to je teda fakt “síla“, nic podobného jsem nezažila a abych pravdu řekla, ani si to moc neumím představit.
To “rozuzlení“ je taky pecka. Aspoň že Vám to dodatečně řekla. Pravdou je, že kdyby Vám to dokázala říct hned, mohlo to být všechno jiné.
Já vím, že se komukoli z nás může dít něco ošklivého, může mít trápení, může onemocnět člen rodiny… i to mě napadlo, jestli ta jejich vyučující nemá nějaké “trable“….
Ahoj Jani, děkuju za napsání. Kdyby se to nedělo u nás, taky by mi to připadalo “neuvěřitelný“. Jenže ono se to děje… bohužel…
Víš, Jani, já přijela včera z práce domů po páté hodině a to už se nic řešit nedá (předpokládám, že ve škole tou dobou už nikdo není a o víkendu nebudu “plašit“).
Bami, tak nějak to průběžně sleduju – tu výuku biologie – od září – a čím dál tím víc jsem tím zaskočená – nečekala jsem to. Připadá mi to jako “vojenský dril“ (jen “drezura“ a výsledný efekt vůbec žádný!).
Pokusím se s tím něco udělat, určitě bych to na třídních schůzkách chtěla říct a svůj nesouhlas dát najevo.
Padmé,
tahle paní profesorka mi připomíná naši třídní na obchodní akademii, která nás měla bohužel na několik předmětů a já celé první pololetí doma brečela a chtěla ze školy odejít, že jsem úplný debil. Jedna holka to vzdala hned v říjnu.
A to jsem na střední chodila 1994-1998 a dostat se tam bylo “terno“, hlásilo se třeba 500 lidí a brali 90.
Měla nás na matiku, chemii, zbožíznalství,hospodářské výpočty a tuším, že ještě na něco.
Když jsme se bavili se spolužáky, kteří šli na gympl, tak jsme v matice proti nim byli asi o 2 ročníky napřed.
Učebnice jsme používali, ale bylo to nanic, protože k tomu co bylo v učebnici nám paní profesorka navykládali dalších 90 % a co jsme si nenapsali, to jsme neměli kde dohledat.
Byli jsme z ní úplně vyřízený,ale tenkrát nikoho nenapadlo si stěžovat (myslím někde výš, mezi sebou to samozřejmě jo).
V prváku asi půlka třídy prolítla z matiky, já měla za 4 (na základce vždy vyznamenání, dvojku z matiky) a 2 opravdu vynikající studenti měli trojku.
nezapomenu, jak jsme měli psát test ze zbožíznalství, rozdala nám papíry a řekla jediné slovo: LOUHY.
Celá, opravdu celá třída dostala za pět, protože nikdo z nás vůbec nevěděl co to je a nikdy jsme to neslyšeli.
když na nás řvala, že nechápe co jsme za tupou třídu, dovolili jsme si jí říct, že to prostě fakt neznáme, že to nebyl projev nějakého vzdoru (jakože budeme písemku bojkotovat),ale že jste louhy opravdu neprobírali. Samozřejmě tvrdila ,že jo.
Nakonec jsme se dobrali tomu, že louhy jsou snad hydroxidy (už jsem to dávno vypustila z hlavy) a ty jsme opravdu probírali nedávno. Ale ona nám nikdy neřekla, že se jim taky říká louhy, v učebnici to nebylo (je to zastaralý název) a ona tvrdila, že nám to řekla a všem pětky nechala.
Nebo nás vzala o hodinu zbožíznalství na exkurzi do přádelny, abysme na vlasní oči viděli jak se ze zpracovává len či co a když jsme přišli, tak místo matiky, na kterou nás měla, nám dala test o tom zpracování lnu.
Chápu, že jsme měli dávat pozor, ale tam byl takový rachot, že přesně podle známek se dalo poznat, kdo stál blízko u paní co v přádelně vykládala a kdo stál vzadu a neslyšel nic…
A pointa – na maturitním večírku nám řekla, že se nám omlouvá, že měla nervy na dranc. Její manžel měl rakovinu a ona se o něj starala a navíc se její dcera rozvedla, nastěhovala se k ní i se svým těžce autistickým synem a na ní toho bylo prostě moc.
Někdy začátkem třeťáku to bylo nejhorší – manžel jí zemřel a pak se to zlepšilo – překonala smutek ze ztráty manžela a dcera se synem se odstěhovala.
Kdyby nám to byla tenkrát řekla narovinu, heleďte se, mám nervy v kýblu, mám osobní problémy, tak na vás občas zařvu a chci po vás nemožný, tak bysme to určitě vzali.
Na tom večírku jsme to taky vzali, ale mohla nám všem ušetřit dost krušný chvíle.
Padmé, určitě téma na schůzkách nadhoď, nenech to být.
opravdu jsme toho tolik neměli …a zrovna biologie bely super a učitele miluju dodnes i zkoušení dokázal udělat super….při zkoušení používal slepeckou hůl, počítal obrázky a co na nich a podle toho szkoušel…sčítal datum čísla a pak pod tím číslem vytáhnul člověka….při písemkách si člověk nedovolil opisovat, vždy vystřelil jen tak…pak říkal že viděl kdo začal ukízet taháky 😀
jednou mě i z hodiny vyhodil když vykládal a já na ruce měla razítko z diskotéky at si to jdu umejt 😀
ale prostě probíralo se vše, ale né tak podrobně jak popisuješ….
hned mi vyvstal film pro pamětníky jak Plachta je “broučkař“ a pořád nemá aprobaci z předmětu protože stále nic nezná(škola základ život?) tak si tak říkám jestli paní učitelka ho také nemá ráda 😀
nicméně bych se zkusila nějak ozvat, zjistit nějaké informace a pak se podle toho zařídit…
je zvláštní že klukovi učení jde a tohle je problém i po naučení…a hlavně není to ojedinělý jev ve třídě…
Teda Padmé, to je neuvěřitelný a teda stát se to u nás, tak se telefony žhaví ihned, pár nedorozumění jsme s učiteli měli a řešili jsme to téměř hned, ono taky manžela všude u nás znaj, tak to zas tak obtížné není.
Já bych si určitě trvala na schůzce rodič, tř.učitel, paní učitelka, případně ředitel nebo zástupce a vzala ty věci s sebou. Co mu jako biflování takového množství údajů má dát?!
Chápu tvou “načuřenost“, protože já bych byla úplně stejně naprdlá. Držím palce a jsem zvědavá jak dopadnete
Peťko, to mě taky napadlo… máme podobné uvažování… taky jsem si říkala, jestli jim kreslí na tabuli…
Ono to proběhlo tak, že jim připravila prezentaci “hmyz“ (200 listů v .ppt) a mládě si to domů přineslo na flešce. Učil se to na počítači.