Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Já su....
Ahoj a dobrý večer Vám všem,
omlouvám se předem za hrubá či nespisovná slůvka, všichni, kdo mě znají, vědí, že je to u mě neobvyklé a tak mi snad dnes prominete…..
Já su nasraná!
Upřímně a od srdce – jsem vytočená do bezvědomí, kdybych se ocitla v kresleném filmu, měla bych ten “přetlak“ namalovaný, šla by mi pára z uší, z nosu i z úst…
Blíže – moje dítko je gymnáziu a už před časem jsem tady vyjádřila svůj nesouhlas a jakési “překvapení“ nad výukou biologie. Děti nesmějí používat učebnici, jen výpisky z vyučování (tedy – sešit), vyučující je “nestandardní“ (dětem nadává, uráží je, ponižuje atd.) a klasifikaci si sama posunula na hranici nemožného – tzn. jedničku nemá nikdo.
Vzhledem k tomu, že můj syn nechtěl, abych to řešila (měla jsem v úmyslu jít do školy), udělala jsem to, že jsem kontaktovala pouze třídního profesora – bez synova vědomí – a výsledek jednání byl, že všechny podklady k výuce biologie budou dostupné na internetu.
A dnes se psal test.
Některé otázky byly z uvedených podkladů a některé ne.
To, co nebylo uvedeno v podkladech, samozřejmě nevěděl (ani nemohl, odkud asi?).
Zřejmě bych měla přiblížit i obsah testů. Jedná se o probíranou látku a tou je “hmyz“. Děti podle obrázků mají rozeznat 195 druhů hmyzu!!! A to mluvím o druhém ročníku gymplu, není řeč o vysoké škole či o nějaké specializaci (jako že by studoval nějakou odbornou školu).
Jsem z toho “na švestku“.
Nepřipadá mi to normální.
Za 14 dnů budou probírat jinou látku a čeká ho totéž v bledě modrém….
Máte-li někdo stejnou či podobnou zkušenost, budu ráda za “usměrnění“…. třeba se mýlím…. a třeba jsem “mimo“….
Zajímá mě Váš názor (jako nezúčastněných lidiček).
Ahoj Peťko, nakukuješ brzo, u nás ještě třídní schůzky nebyly.
Víš, já si tak nějak neumím představit, jak by se mohlo stát, že by ta třída byla “hloupá“ (úmyslně dávám do uvozovek). Jsou tam přijatí jen “jedničkáři“, všichni dělali přijímačky, body za vysvědčení a body za přijímačky se sčítají a na základě toho se přijímá 30 dětí.
Samozřejmě, že je každý jiný, někomu jde to a jinému ono, někdo je rychlejší, někdo pomalejší…. ale pořád ve mně žije přesvědčení, že tam jsou chytré děti….
Padmé, nakukuji, jak to dopadlo na schůzkách a koukám, že zatím nic.
Jsem zvědavá.
Co mám zkušenost z dcerou, je na škole, kde je i gympl a obě třídy mají stejnou učitelku. Je na učení náročná, učí naprosto stejně, jak v naší třídě, tak ve třídě gympláků, používají stejnou učebnici. U nás problém není a učitelka sama říká, že naše třída je u ní v předmětu nejlepší na škole a ani gympláci se nevyrovnají. U nás fakt nejsou horší známky než 3, u gympláků x dětí propadá. Učitelka tvrdí, že v té třídě učí nerada.
Jestli to nebude u vás něco podobného. Prostě si z nějakého neznámého důvodu na třídu zasedla, protože jinak si to neumím představit!
Děti se jí už snad i bojí a to je pak těžké. Uvidíš, co na schůzkách, snad se někdo přidá a vyřešíte to! Držím palce!
Ahoj Marinado, děkuju za napsání.
S tím osmiletým gymnáziem… ono to u nás nebylo tak úplně “naplánováno“… za jedno – syn chodil do soukromé školy a ta končila pátou třídou (1. stupněm), takže jsme buď mohli volit na 2. stupeň klasickou ZŠ nebo gympl – ale změna by ho čekala tak jako tak – a za další – s nápadem na gympl přišla třídní učitelka, řekla to jak nám, na třídních schůzkách, tak synovi. No a syn to chtěl zkusit, chtěl si vyzkoušet přijímačky a myslím si, že ho ovlivnilo i to, že na tenhle gympl chodil táta… v podstatě si to rozhodl sám… já jsem tomu až tak nakloněná nebyla…
Teď se na to dívám tak, že syn byl tak trochu “jednooký mezi slepýma králem“, šel pořád s jedničkama – bez učení, bez přípravy do školy.
Nyní je ve třídě plné jedničkářů (tedy bývalých jedničkářů ze ZŠ) a to je úplně jiné prostředí, všichni jsou “dobří“ a musím přiznat, že můj syn tu konkurenci potřebuje (myslím tu zdravou konkurenci svých vrstevníků).
Kromě té nešťastné biologie zvládá všechny předměty v pohodě. Nemá žádné problémy. Jede v podstatě ve dvojkách, občas přilétne trojka, ale bez úsilí (učení se normálně nevěnuje a já to moc dobře vím, že má obrovské “rezervy“).
Ta biologie zřejmě bude “oříšek“, ale ne kvůli předmětu jako takovému, ale kvůli vyučující.
No… uvidíme po třídních schůzkách… potom napíšu…
Padmé, jen co budu mít víc času, chystám se založit v Diskutárně téma, které mě už delší dobu nutí k přemýšlení: “Dát či nedat dítě na gymnázium?“
Píšeš, že syn je ve 2.ročníku. Já když byla ve 2.ročníku na gymnáziu, tak mi bylo 16let, ale Tvůj syn je jakoby sedmák, jestli tomu dobře rozumím. Tak u takhle “malých“ dětí je tohle naprosto nepřípustný přístup učitele, podle toho co píšeš to z mého pohledu zavání i šikanou. Z Tvých příspěvků usuzuju, že jsi velmi klidný člověk, takže scénář třídních schůzek vidím tak, že než se dostaneš ke slovu, ostatní rodiče už budou dávno v ráži, což by bylo ideální. Moc držím palce a pak dej prosím vědět, jak to dopadlo.
Ahoj Halino, děkuju Ti za napsání. Je to svým způsobem nemilé překvapení, že je takových “zvláštních“ učitelů na gymplech povícero.
Na stejný gympl naše děti určitě nechodí, protože to tady dřív na gymplu nebylo (ptala jsem se na to).
Ani já nevím (zatím netuším), zda něco zmůžu a zda se mi podaří něco málo změnit.
Padmé, nechodíte na stejnou školu ajko moje dcera a předtím můj syn? No, vím, že ne, ale tady metoda poznávaček existuje snad 40 let. Nejdřív jedna bioložka,pak i její dcera, která tam učí dnes. A nikdo za ta léta s tím nebyl schopný udělat…. Rodiče dnešních dětí vzpomínají na starou XY, dnešní žáci nadávají na mladou XY. Já tady nestudovala, takže to nepamatuju.
Žáci dostanou do ruky seznam pozvávaných objektů a mají si na netu hledat fotky a podle toho se naučit (naposledy snad 40 druhů plísní…). Synátor na to vždycky dlabal a tak nosil čtyřky nebo pětky, dcera se v prváku snažila a nosila trojky nebo čtyřky, tak se na to ve druháku taky vykašlala – tolik práce a času tomu věnovala a navíc se bilogii fakt věnovat dál nechce. Díky písemkám a zkoušením to horkotěžko vždycky zatím uválčila na vysvědčení na dvě.
Nesouhlasím s tím, ale není v mých silách s tím něco udělat, je to takový zažitý kolorit tohoto ústavu.
Ahoj Babofko, děkuju za napsání.
To víš, že jsem koukala do učebnice. Podle mě – ale podotýkám, že nejsem “biolog“ – je ta knížka krásná (a navíc – je určená pro víceletá gymnázia). Je stručně a výstižně napsaná, proložená krásnými fotkami.
Co se týče hmyzu, je tam vše podstatné – jak se dělí, na jaké skupiny, čím se liší a od každé skupiny je tam jeden nebo dva zástupci. Nepočítala jsem to, ale odhadla bych to na cca 20 “hmyzáků“.
Problém bude asi v tom, že to, co je v učebnici na jeden odstaveček o 10 větách, oni probírají celou hodinu nebo i víc hodin – detailně a velmi podrobně (a to už samozřejmě v učebnici není).
Silvisko, děkuju za napsání (za Tvůj názor). Přiznám se, že nahrát si hodinu biologie mě nenapadlo a asi bych to ani nechtěla (po synovi).
To doučování by možná mohlo být řešení…. jenže – syn na tom není tak, jako že by propadal a ta představa, že s ní tráví ještě víc času než je nezbytně nutné, se mi moc nezamlouvá (alespoň prozatím).
Ahoj Kekunko, co Ty tady v takovou noční hodinu?
To víš, že jsem si všimla času u Tvého příspěvku.
Jsi hodná, že jsi napsala. Děkuju.
Tvoje zkušenost (opačná) mi připadá srozumitelná a chápu i to, že změna byla na místě a v podstatě nutná.
Probírám si to zleva, zprava, snažím se získat odstup a dnes už jsem přece jen klidnější… a tak si tak říkám, že každá zkušenost – i ta špatná – je do života dobrá – jen je potřeba to dítěti patřičně vysvětlit a naučit ho se k tomu postavit. Vzpomněla jsem si i na slova pana Wericha, že když nejde o život, tak jde o …..
Každopádně jsem rozhodnutá, že na třídních schůzkách se o tom zmíním, budu trvat na tom, aby dítě mělo k dispozici “podklady“ na přípravu (ať už učebnici nebo cokoli jiného), určitě bych se chtěla ozvat proti tomu, aby dětem ve třídě nadávala a byla na ně hrubá a v neposlední řadě bych se chtěla zeptat na to, je-li v pořádku (je-li to v učebním plánu, jsou-li to požadavky školy) chtít po dítěti takové detailní znalosti probírané látky.
A pak se uvidí… jak bude reagovat třídní profesor… jak budou reagovat ostatní rodiče… zařídím se podle situace…
Padmé, to je šílený, co tady píšeš. To se snad může dít na VŠ, ne? Všeobecný rozhled ano, ale tohle už nepředpokládám, že je normální všeobecý rozhled… 🙁
A zkoušela jsi koukat do učebnice? Co se píše tam? Mají ji, ne? Jen ji nesmějí používat? Kolik informací a obrázků o hmyzu tam je?
Určitě to řeš. Věřím, že nebudeš sama… Přeci nemůže dalších několik desítek rodičů souhlasit s tím, že jejich děti propadají všichni z jednoho předmětu?
Padmé, nestačím žasnout a syna je mi líto. Přijde mi to přehnané. My se takhle šíleně nedrtili ani na střední! Nějaké hmyzáky ano, ale tolik ne.
Rozhodně bych to řešila, resp. vyslala svého muže, on je na jednání s lidmi mnohem lepší a vím, že by nám to vyjednal. 🙂
Mohu přidat zkušenost z jednoho předmětu, kde situace byla opačná. Paní “profesorka“ byla moc hodná, mírná, pomalá. Nestíhali jsme nic probrat a ti, co byli slabší, vůbec nic z jejího výkladu nechápali. S takovou bychom k maturitě nedošli. Moje maminka se naštvala, zburcovala pár rodičů (těch dětí, které z toho předmětu chtěli maturovat) a společně si vynutili změnu učitelky. Ve druháku jsme dostali “babu řemen“ – to byla síla! 🙂 Jak ta nám to lila do hlavy! Její hlas byl slyšet nejmíň o tři třídy dál a já ji milovala. 🙂 Skvělá učitelka, dohnala s námi deficit a ještě nás perfektně připravila k maturitě.
Takže pokud nebudeš jediná, ale budeš mít k sobě i další rodiče, kterým se nelíbí přístup biologikářky, věřím tomu, že situaci změníte k lepšímu. Ideálně aby dětem dali od pololetí novou učitelku. S takovýmto přístupem ta ženská dětem znechutí biologii a ještě slabším jedincům může způsobit pár mindráků do života, když na ně řve, jak jsou blbí…
Budu držet pěsti a dej pak vědět, jak to pokračuje!