Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Já su....
Ahoj a dobrý večer Vám všem,
omlouvám se předem za hrubá či nespisovná slůvka, všichni, kdo mě znají, vědí, že je to u mě neobvyklé a tak mi snad dnes prominete…..
Já su nasraná!
Upřímně a od srdce – jsem vytočená do bezvědomí, kdybych se ocitla v kresleném filmu, měla bych ten “přetlak“ namalovaný, šla by mi pára z uší, z nosu i z úst…
Blíže – moje dítko je gymnáziu a už před časem jsem tady vyjádřila svůj nesouhlas a jakési “překvapení“ nad výukou biologie. Děti nesmějí používat učebnici, jen výpisky z vyučování (tedy – sešit), vyučující je “nestandardní“ (dětem nadává, uráží je, ponižuje atd.) a klasifikaci si sama posunula na hranici nemožného – tzn. jedničku nemá nikdo.
Vzhledem k tomu, že můj syn nechtěl, abych to řešila (měla jsem v úmyslu jít do školy), udělala jsem to, že jsem kontaktovala pouze třídního profesora – bez synova vědomí – a výsledek jednání byl, že všechny podklady k výuce biologie budou dostupné na internetu.
A dnes se psal test.
Některé otázky byly z uvedených podkladů a některé ne.
To, co nebylo uvedeno v podkladech, samozřejmě nevěděl (ani nemohl, odkud asi?).
Zřejmě bych měla přiblížit i obsah testů. Jedná se o probíranou látku a tou je “hmyz“. Děti podle obrázků mají rozeznat 195 druhů hmyzu!!! A to mluvím o druhém ročníku gymplu, není řeč o vysoké škole či o nějaké specializaci (jako že by studoval nějakou odbornou školu).
Jsem z toho “na švestku“.
Nepřipadá mi to normální.
Za 14 dnů budou probírat jinou látku a čeká ho totéž v bledě modrém….
Máte-li někdo stejnou či podobnou zkušenost, budu ráda za “usměrnění“…. třeba se mýlím…. a třeba jsem “mimo“….
Zajímá mě Váš názor (jako nezúčastněných lidiček).
Tak mě by třeba zajímalo, jak se mají tedy děti učit tech x druhů hmyzu?
To jim paní učitelka druhy kreslí na tabuli, nebo jak? Když nemají používat učebnici?
Ahoj a pěkný den, omlouvám se, že už jsem včera nereagovala, potřebovala jsem se uklidnit – prostě mi to včera “nesedlo“ a rozzlobilo mě to.
Syn dostal z toho zmíněného testu čtyřku
(75% měl dobře, z 12 otázek měl 9 správně).
Bami, děkuju za Tvou reakci, máš gympl a víš (pamatuješ si), jak se tam biologie probírá. I mně to připadá přehnané a vlastně proto se “čuřím“.
Lien, synovi to vadí, na špatné známky není zvyklý, není to pro něj běžné a když se na nějaký test připravuje, má vždy známku pěknou (jedničky, dvojky).
Jestli to baví pí-uč, nedokážu říct, vzhledem k tomu, že je na děti nepříjemná, křičí na ně a nadává jim do hlupáků, si nejsem jistá….
Jo, jo, Hani, už jsem se uklidnila, v první chvíli mě to rozladilo, vypsala jsem se z toho tady, vyspala se a cítím se klidnější.
Inori, děkuju za napsání – to, co píšeš Ty ze své vlastní zkušenosti mi připadá v pořádku a že jste byli taková dobrá parta je ještě další plus k tomu.
Ježečku, můj osobní úhel pohledu je takový, že ve výsledku ty děti nebudou umět vůbec nic (z biologie), v tom přehnaném množství se prostě “ztratí“, na ten test se něco nadrčí a pak to z hlavy vypustí, aby tam mohly nacpat zase něco jiného. Zcela uniká podstata – důležité věci zdůraznit, ty se učit a umět.
Jinak si myslím, že je ten problém taky v tom, že nemají používat učebnici – já jsem samozřejmě do knížky nakoukla (ze zvědavosti) a to, co mají v knížce na dva odstavečky, mají v sešitě na čtyři listy A4 – prostě toho probírají mnohem víc, všechno detailně a podrobně.
A jak to budu řešit?
Pokusím se to téma “biologie“ otevřít na třídních schůzkách a chtěla bych si domluvit schůzku s třídním profesorem. Mně se to prostě nelíbí a vnitřně s tím nesouhlasím, tak se pokusím to nadnést.
Děkuji Vám všem za Vaše řádečky.
Ještě mi vypadl kousek textu 🙂
Samozřejmě pokud spoléhat na podklady z netu, tak tam bych trvala na tom aby tedy byly kompletní a kldině si vzít ten test a poukázat na to, že to v podkladech není a oficiální učebnice je zakázaná. *
Já vidím problém v tom, že nesmí používat učebnici, jen své zápisky a jakási skripta na netu.
Pokud si já pamatuji, tak ani na vš se nespoléhá jen na zápisky z přednášek, ale jsou k dispozici skripta a knihy. Nechápu, proč nesmí používat učebnici, adekvátní k ročníku a škole. Na to bych se ptala já.
Ohledně kvantity.. Je to úhel pohledu. Z jedné strany se u nás stále hlásá, jak jsou děti ve školách přetěžovány a na druhé straně je hned hláška o tom, jak nic neumí, nic se neučí a celková hodnota studia klesá. Vytváří se stání maturity, aby se zabezpečil standard zkoušek. Na to mám svůj názor a sem to už nepatří. Tak kde je pravda?
Osobně si myslím, že není problém v počtu naučení hmyzu, ale v tom, že nemá šanci se to odkud naučit. A to bych řešila opět s třídním nebo přímo s učitelkou. Spojit se ostatními rodiči, zda to vnímají stejně jako já a společně najít kompromis. A řešila bych to i na úrovni ředitele školy. *
😀 Lien .. tak asi je divný, když jedničku nemá NIKDO a pokud ji nemá nikdo, tak to učitelku baví přehnaně a nejspíš to nebude úplně v pořádku. Kdyby to nebyl problém, asi by to syn nehlásil Padmé hned ve dveřích. Nechtěl, aby to řešila, protože když do školy přijdou rodiče, učitelé si rádi zasednou – jedna z možností, pak třeba nechce vypadat jako mamánek, je dost velkej na to, aby se problém pokusil řešit sám, ale očividně to v tomhle případě nejde.. atd
Pro porovnání s naší biologií, dokud si to ještě trochu pamatuju. Psali jsme test podle skript, dalo se to najít v učebnici + nějaká doplňovací otázka na něco, co nám učitelka říkala bokem a zdůrazňovala, ať si to k textu připíšeme, kdo neměl, zjistil si to od někoho, kdo dával pozor. Hodnocení se potom odvíjelo od nejlepších písemek. Takže potom fungovala domluva typu “nepiš tam toho tolik, ať máme lepší známky i my“. V sekundě (nebo nějaká taková nižší třída) jsme moc poznávaček nepsali, pro příklad tam bylo rozeznání 20 druhů zeleniny nebo obrázek pavouka – popsat části, někdy v kvartě, sextě? jsme psali poznávačku kostí, svalstva.. Poslední ročník se psala poznávačka skoro 100 druhů rostlin a psalo se jenom to, co se v tu chvíli dalo najít na louce, takže se z toho dalo něco vynechat, známka z poznávačky nebyla hlavní, ale pokud by bylo nerozhodně, přihlídlo by se k ní. Vedlejší třída čtvrťáků, která měla stejnou učitelku, se to všechno biflovala, známky pak měli hodně rozdílný. Naše třída spolu vždycky táhla za jeden provaz, byli jsme tenkrát rozdělený na dvě skupiny, první skupina byla ta naučenější, vzali jsme si všichni na psaní obyčejnou tužku a kdo věděl, pod sklenici s kytkou napsal název, druhá skupina to pak opisovala/ujišťovala se a poslední to zase mazali. Učitelka tenkrát (opět) ocenila naši mazanost a nejhorší známka byla dvojka.. Pak (nebo předtím?) bylo ještě kolo s obrázkama zvířat, to se psalo pod obrázky 🙂 Jé to byly časy 🙂
Padmé, nevím, jak to budeš řešit, ale tohle přiměřený není. Možná to s nima učitelka myslí dobře a chce je vytrénovat na těžší časy, který nastanou? Těžce na cvičišti, lehko na bojišti? Neznám situaci osobně, jen mě to napadlo jako varianta podle toho, co píšeš.. Držím pěsti!
joj…to je teda síla.Ještě,že mám dítka mimo toho….
Je fakt,že plno mých známých šílý,že to co brali na vejšce oni,chtěj už teď na střední.
Vychladni a dej silný kafe a když tak na schůzkách ve škole se zeptej o čem je řeč,kam tím jako osnovy míří.
No pevné nervy Ti přeji.
O co přesně ti jde?
Synovi to nevadí, učitelku to baví, jedničku mít nebude – no a co pokud to jemu žíly netrhá?? Takže kde je ten hlavní problém?
gymnáziu mám za sebou a tolik druhou jsme se neučili možná za celé 4 roky…přijde mi to přehnané….asi bych se pokusila spojit s rodiči a začala to řešit….
tohle mi nepřijde stanradtní, a nepíšu to že tě znám nebo ti to chci odkejvat….
náplň mi nepřijde přiměřená všeobecnému gymnáziu…
Ahoj Berulinko,
ono je to “čerstvé“ (stalo se to dneska).
Přijela jsem domů z práce a mládě mi to hlásilo hned ve dveřích. Takže jsem ještě s nikým nemluvila (neměla jsem možnost).
Ale našňuplo mě to pořádně!
ahoj Padmé,já ti bohužel neporadím..vzpomínám,jak si nám to tu psala..a po přečtení tohodle článku mám dost :-O
A co na to jiní rodiče,nemluvila si s některýma??
Koukám,že na gymnáziu je berou jako vysokoškoláky :-O
Drž se holka zlatá,asi to budou ještě nervy.