Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Neporozumnění ze strany učitelky?
Dobrý den, chtěla bych ve stručnosti nastínit sotuaci..Mám sedmiletého syna,jsem šest let rozvedená a žiji s přítelem. Spolu do,a jsme v pohodě, mám ještě 14letou dceru. Péťa je aje emocionálně citlivý a se svým otcem teď trošku válčí díky jeho nové přítelkyni.Což by se dalo ještě zvládnout.Ovšem větší starosti mi dělá škola,jeho nástup byl vcelku dosti hektický.Velké potíže se čtením, denně trénujem po chvilkách.Potřebuje k tomu více času než ostatní děti,potvrzené i paní učitelkou.Jeho chování je ve škole hyperaktivní.S paní učitelkou si moc neporozumněli a tam myslím je zakopaný pes.Petr se snaží,ale po nedorozumnění v prvním měsíci září je asi s pocitem nedůvěry v paní učitelku nějak zablokovaný.Ve třídě je asi „6 zlobilů“ a Ti se postrkují a perou se.Tak má Petr neustále poznámku jednu za druhou- po zvonění není na svém místě/ přišel v 7:56 nestačil se převléct, proto nemohl cvičit / je neukázněný…Po probrání všech situací, co a jak bylo, s Petrem, je vidět,že zcela vždy není vina na jeho místě.Paní učitelka říká,že už Péťu znají!Jsem s ní neustále v kontaktu,ač mi například nevěřila,že denně cvičíme písmenka,děláme pokroky.Navštívili jsme i pedagogickou poradnu a psychologa.Podle těchto lidí je Petr emocionálně stresovaný.Včera dostal i antidepresiva, neboť se začal počúrávat.Vidím,že kontakt s paní učitelkou vřelejšího rázu asi nedosáhnem.Všichni mi říkají,že je chyba u pedagoga.Péťa je doma vcelku v klidu,ale ve škole je to karambol.Přiznávám,že je typ toho, kdo se rád vyhřívá na sluníčku a je v popředí, ale sám od sebe agresivní není a na to si stěžuje jeho učitelka.Nechci nikomu křivdit,ale ona ví, že je v depresích a i tak ani trošku nepřihlídne.Dneska třeba mohla chviličku počkat než se převleče,přišel přece před druhým zvoněním.Nesl dárek paní učitelce ze školky,ona už tam odpoledne pak nebyla.Myslím,že ze strany jeho paní učitelky už jsou to schválnosti,protože si s tím dítětem neví rady.Když jsem před měsícem jí prosila,aby ho přesadila dopředu k sobě,aby byl hodnější,tak řekla, že neví, protože zlobily nemůže dát k sobě a že neví co s nimi.Že už jim slíbila kino, aby byli hodnější-v říjnu,do dnes se kino nekonalo, jak je chce tedy namotivovat? Chci jít za ní do školy a říct jí už svůj názor,že je to schválně.Ale chtěla bych ještě slyšet názor někoho z řad odborníků.Poznámky nosí skoro 2x do týdne.Ale myslím,že to je věc,kterou by ona měla řešit sama jako pedagog,a né já pak doma.Dívá se na mě,když s ní mluvím,jako kdyby on byl pohroma školy.To abych ho dala pryč už mi říká i starší dcera, co dělat? Děkuji za odpověď.
jak za tridou???…rekni na tridni schuzce ..primo pred ni…..tohle se nedela za dvermi…problemy tridy se maji vyrikavat spolu….ja delam tridni schuzky i s detmi….aby taky mohly rict svoje…..vis….kdyz takhle za mnou chodut ten rodic a ten rodic a stezuje si na toho a na toho….jsem jen prostrednik….tridni schuzky jsou od toho….a nejdes proti ucitelce…jen se deres o sva rodicovska prava…co ja bych dala za takoveho rodice….ja mam spis problem ze rodic mi rekne neposilejte mi sms….nestarejte se o moje dite…v tu chvili bych vrazdila
Brmbulko,nemáš náhodou moje děti a rodiče?:o) :o) Mám úplně stejné pocity.Taky jsem raději,když se věci řeší.
Agi, neboj se a řekni to na té třídní sch. – jen se připrav i na reakce rodičů,kterým jsou jejich děti vlastně ukradené a jsou přesvědčeni, že o výchovu jejich dětí by se měla starat výhradně škola a je tím nezatěžovat…
jak za tridou???…rekni na tridni schuzce ..primo pred ni…..tohle se nedela za dvermi…problemy tridy se maji vyrikavat spolu….ja delam tridni schuzky i s detmi….aby taky mohly rict svoje…..vis….kdyz takhle za mnou chodut ten rodic a ten rodic a stezuje si na toho a na toho….jsem jen prostrednik….tridni schuzky jsou od toho….a nejdes proti ucitelce…jen se deres o sva rodicovska prava…co ja bych dala za takoveho rodice….ja mam spis problem ze rodic mi rekne neposilejte mi sms….nestarejte se o moje dite…v tu chvili bych vrazdila
Také už mě to kolikrát napadlo…ale věřila jsem , že tu situaci nějak zvládnem.Nechci aby to „úča“ pochopila tak,že proti ní jdu. Tím bych to celé jen zhoršila.Nejsem člověk, který by měl rád konflikty a tak je ani úmyslně nevytvářím.Snažím se najít mnoho variant k řešení. Ovšem když se pak už vážně namíchnu, tak ouha…může mít někdo i smůlu.Tím, že se vžívám i do té učitelky,tak se mi nechce jít záměrně proti ní.Mám pocit, že toho Petra zaškatulkovala a to je pro ní konečný verdikt.Jenže ona pak vlastně ani ještě nemohla situaci vidět jinak, když jí to nikdo neukázal z té jiné strany.Takže teď zprostředkuji schůzku mezi námi, třídní a Účou ze školky. A fláknu to na stůl jako hotovoou věc.Buď se na to podívá z úhlu těch dětí a nebo jdu za vedením,a odcházíme na jinou ŠKOLU. JAKÝ BY TO MĚLO DOPAD NA TŘÍDNÍ, TO UŽ BY MI BYLO JEDNO.V každém případě pokud by jsem byla nucena udělat tohle řešení jako aktuální, tak už nebudu koukat ani na pravo ani na levo.Jasně, že po té schůzce by nebylo špatné se spojit s nějakými rodiči.Ale to si teda nedokážu představit, jak čekám za třídou a vyslíchám rodiče, jaké jsou jejich zkušennosti s učitelkou. Ovšem řešení by to také mohlo být. Ale už zase píšu dlouho a tak končím, ukážu se tady o výkendu. Děkuji Vám všem za ,orální podporu a Vaše rady .Agi.
Mohu se zeptat , zda jsi uz s temito postrehy byla za vedenim skoly?….Zda ses spojila treba s jinymi rodici zda nemaji stejne problemy?….zkus to….nekdy se najednou ukaze ze tech deti je vice nejen tvuj syn…a pak mate s cim operovat u reditelky…res situaci pres radu skoly…..
No to je všechno pravda… Já to sama vím, vždyť mluvit s učitelkou ze školky byl náš nápad.A navrhli jsme to samy.Jenže se nic nedělo, až teď.Já jsem to myslala tak,že ten kluk je normální,ovšem v něčem zcela výjimečný a jako každé dítě potřebuje pochopení.Když pochopíte to, proč dítě dělá to či ono, máte pak na věc zcela jiný názor, pohled.Zkusit se vžít do toho dítěte, pak jsou věci zcela jiné…vím, že potřebují řád, dysciplínu ale také lásku a k té je třeba právě to pochopení…A tak vidím,jak se Petr uzavírá a je čím dál víc zarputilejší a obrní se jednou jedinou větou..- Mě je to jedno! Pak moje vysvětlování a práce s ním je celá v niveč. Nakoupila jsem dyslektické pomůcky ke čtení, příručky od psychologů a pedagogů, abych věděla jak vlastně dyslexie a LMD funguje..jenže tady by to asi potřebovala i ta třídní.Také se mi k přechodu na jinou školu nechce,on je dost chytrý a mám strach aby toho nevyužil,a neměl pocit, že u každého maléru ho vezmu, dám jinam a je vyřešeno. Chci aby i on sám měl snahu zapojit se do sociálních vztahů, do kontextu, aby měl sám zodpovědnost za své činy i když je mu sedm let.Nechci bazírovat na učitelce, chci jí svým chováním a přístupem pomoci,i Peťovi, ale přece i jiným dětem. V té třídě není jen on sám.A jak je v minulém příspěvku psané od KEJKO nejsou všichni rodičové natolik uvědomělí a schopní takto dítěti pomoci a nebo se snažit ho někam dovést.Dokážu se vžít i do té třídní, pokud nemá s těmito hyperaktivními dětmi zkušennosti, tak to musí být na prášky…Vím, že je také člověk a má svou rodinu, předpokládám , a má své starosti a podobně…a právě proto se snažím celou situaci nějak vyřešit.Možná že tím škodím, třeba Petrovi, že už měl být jinde na škole, ale co když spadnem z bláta do louže? co pak? Toho se někde strachuji. On je opravdu hodně aktivní,někdy si připadám jak čaroděj abych ho dokázala zaměstnat, pomoci mu s jeho vztekem, špatnou náladou, kterou někdy neumí usměrnit. Ale snažím se. Zajímá mě psychologie a tak to beru jako průpravu ke studiu. Chtěla jsem jít na dálkové studium, jenže jeho první třída mě nějak intuitivně zastavila a řekla jsem si , že ještě počkám.Jsem tu na všechno sama a to studium už bych letos asi nezvládla.Tím nechci říci, že bych paní učitelce fušovala do řemesla,ale moje zaměstnání je hodně o kontaktu s lidmi,jenom o kontaktu s lidmi. Dělám astrologické poradny a tak psychologický postoj je tu na denním pořádku.Jsem v tom samouk, ale to mi nijak nepomůže s třídní.Já si doma Petra srovnám, proč to nejde odborníkům? Ono je to těžké v tom množství dětí,ale ona by to měla zvládnout.Jen mám pocit,že když jsem s ní o tom mluvila na začátku roku, pak po telefonu několikrát , i osobně, pak třídní schůzky, asi si myslela, že jsem matka a on velký mazánek. Ovšem tak to není.Miluji ho, ale má doma řád, své úkoly, povinnosti a snažím se o dysciplínu. Také mu ovšem umím dát najevo, že ho mám moc ráda, že je pro mě on důležitý.Bez lásky nedokáže nikdo nic, ani matka, ani pedagog. Bez lásky je i autorita autoritou na čas.Pokud ne, tak jaký jedinec vyroste z toho dítěte? Bude ctižádostivý? Bude mít nějaké cíle a bude i on umět dát svému potomkovi lásku? Myslím, že NE!.
Karamelo,ono není za co děkovat. Víš, ono je to trochu sobecké,protože při blbým platu a krávě ředitelce je tohle mou jedinou opravdovou odměnou.Máš pravdu,všechny nezachráním, jen mám pak výčitky,když to dítě dám dál a ono se setká s nepochopením.Nevím,čím to je,ale pomalu v každé třídě mám aspoň jedem takový „případ“.Jen nevím,jak budu po mateřské takové věci zvládat.Jednak je to spoustu času před a po vyučování – což mě nevadí, ale co můj syn? A navíc začínám být strašně nesnášenlivá vůči takovýmhle DEBILNÍM rodičům.Jak někdo může chlastat a nestarat se o své děťátko?!!!!!!!!!!!!!
Podle toho co píšeš už měl být dávno vyšetřen v PPP,ono se sice tvrdí,že v 1.třídě to ještě nemá smysl,ale mě se to osvědčilo – aspoň jsem dopředu věděla,že se tam něco rýsuje a i rodiče byli poučeni jak na dítě.Dokonce se dá ve většině poraden domluvit i jakési“doučování“.jde o specifickou nápravu a pomoc se čtením.Jak už jsem psala,nerada kritizuju kolegyně,ale je pitomá,že ho tam neposlala.Raději ho tam poslat zbytečně,než něco zvrzat!!!
Moc proto nejsem,ale tady se přikláním -vem ho pryč!!!!!!Ty už jsi udělala všechno,co se ze strany rodiče dalo.
To že se mají domluvit ta úča a učitelka z MŠ, na tom není nic divného.Mě udivuje jen to,že to třídní neudělala sama.Taky jsem kolikrát obvolávala učitelky z MŠ, abych našla k dítěti cestu…Ony ho už přeci jen měly zmáknutého.To není myšleno špatně,jen někdy s dítětem neoperujeme na stejné vlně a je třeba s tím rychle něco udělat,než nastane taKOVÁ katastrofa, jakou popisuješ.UPřímě držím palce,ať to aby zvládnete!
Jenže já si myslím,že zatím žádná nahrávka neexistuje, nevím, ona mi po telefonu nic nechtěla říct. I když jsem chtěla aby alespoň v krátkosti mi řekla co zjistila.Prý musím přijít osobně.Pořád někde s dětma lítám a ono to nemá účinek.To je na PPP,tam mě pošlou na jiný termín k jiné paní magistře.Ta mi slíbila že zajde do školy, a … nic. Až když jsem to urgovala, že je to ve škole kalamita… tak se paní rozhodla tam jít.A místo aby mi hned řekla co a jak, tak musím počkat až ona bude mít asi náladu….Né, měla naobjednané lidi…no jenže ono se pololetí blíží a my se tady plácáme jak karři na suchu…..
Vyzaduj nahravku hodiny na kameru….od PPP….jdi se do hodin podivat….ale kazdopadne zneprijemni ucitelce zivot…zaslouzi si to