Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Neporozumnění ze strany učitelky?
Dobrý den, chtěla bych ve stručnosti nastínit sotuaci..Mám sedmiletého syna,jsem šest let rozvedená a žiji s přítelem. Spolu do,a jsme v pohodě, mám ještě 14letou dceru. Péťa je aje emocionálně citlivý a se svým otcem teď trošku válčí díky jeho nové přítelkyni.Což by se dalo ještě zvládnout.Ovšem větší starosti mi dělá škola,jeho nástup byl vcelku dosti hektický.Velké potíže se čtením, denně trénujem po chvilkách.Potřebuje k tomu více času než ostatní děti,potvrzené i paní učitelkou.Jeho chování je ve škole hyperaktivní.S paní učitelkou si moc neporozumněli a tam myslím je zakopaný pes.Petr se snaží,ale po nedorozumnění v prvním měsíci září je asi s pocitem nedůvěry v paní učitelku nějak zablokovaný.Ve třídě je asi „6 zlobilů“ a Ti se postrkují a perou se.Tak má Petr neustále poznámku jednu za druhou- po zvonění není na svém místě/ přišel v 7:56 nestačil se převléct, proto nemohl cvičit / je neukázněný…Po probrání všech situací, co a jak bylo, s Petrem, je vidět,že zcela vždy není vina na jeho místě.Paní učitelka říká,že už Péťu znají!Jsem s ní neustále v kontaktu,ač mi například nevěřila,že denně cvičíme písmenka,děláme pokroky.Navštívili jsme i pedagogickou poradnu a psychologa.Podle těchto lidí je Petr emocionálně stresovaný.Včera dostal i antidepresiva, neboť se začal počúrávat.Vidím,že kontakt s paní učitelkou vřelejšího rázu asi nedosáhnem.Všichni mi říkají,že je chyba u pedagoga.Péťa je doma vcelku v klidu,ale ve škole je to karambol.Přiznávám,že je typ toho, kdo se rád vyhřívá na sluníčku a je v popředí, ale sám od sebe agresivní není a na to si stěžuje jeho učitelka.Nechci nikomu křivdit,ale ona ví, že je v depresích a i tak ani trošku nepřihlídne.Dneska třeba mohla chviličku počkat než se převleče,přišel přece před druhým zvoněním.Nesl dárek paní učitelce ze školky,ona už tam odpoledne pak nebyla.Myslím,že ze strany jeho paní učitelky už jsou to schválnosti,protože si s tím dítětem neví rady.Když jsem před měsícem jí prosila,aby ho přesadila dopředu k sobě,aby byl hodnější,tak řekla, že neví, protože zlobily nemůže dát k sobě a že neví co s nimi.Že už jim slíbila kino, aby byli hodnější-v říjnu,do dnes se kino nekonalo, jak je chce tedy namotivovat? Chci jít za ní do školy a říct jí už svůj názor,že je to schválně.Ale chtěla bych ještě slyšet názor někoho z řad odborníků.Poznámky nosí skoro 2x do týdne.Ale myslím,že to je věc,kterou by ona měla řešit sama jako pedagog,a né já pak doma.Dívá se na mě,když s ní mluvím,jako kdyby on byl pohroma školy.To abych ho dala pryč už mi říká i starší dcera, co dělat? Děkuji za odpověď.
Asi to tak bude… nevím.S nikým z rodičů jsem nemluvila. Jen teď vím co mi Kája říkal, že slyšel. Protože stál ve třídě u tabule. Tak se nedalo neslyšet.Jenže chybami se člověk učí..Takže se na ní někde uvnitř nezlobím, protože je to třeba i o tom, jak ji dovedem nasměrovat, když jí tam nikdo doteď nenasměroval. Můj názor je ten, že člověk nikdy nemůže umět to, co mu někdo neukázal a nebo co neprožil, aby měl v sobě touhu naučit se to. Takže co z toho vyplývá? Že třeba ze stejného prostředí pochází na še paní učitelka a pak jí asi nejde zazlívat co se děje…můžem jí tím jen pomoci, pokud to ona přijme..že?
V životě nás pořád potkávají věci, se kterýma jsme se ještě nesetkali, ale můj názor je ten, že většina problémů je prostě v komunikaci a vzájemném pochopení, empatii. Takže na vás myslím a držím palečky. Jen mě zaráží, se jí i holčičky bojí, aby nedostaly poznámku, připadá mi totiž, že je to asi jediné řešení, které p.uč. asi používá……ach jo.
Škoda že jsi z Budějovic,tady bych ti mohla dohodit tolik pomocníků – vyzkoušené poradny, psychology, školy… Takhle nemůžu nic, jen držet palce a doufat, že se vám všechno podaří vyřešit v zájmu dítěte co nejdřív a nejlépe.
Holky tak teď byl Kája ve škole… No on Péťa pořád neumí tu syntézu, někdy ano, ale už by to měl číst celé…a pořád na sebe upozorňuje a při hodině se pořád rozhlíží po třídě .Ale když má jít srovnat boty, to by se i přetrhnul, jak letí…Tak jí Kája řekl, že ho to ve škole nebaví. že si ho ona musí zaměstnat.A byla ve třídě před Kájou maminka, která šla řešit to, že se její dceři ztratili lísmenka, ale holčička se paní učitelky bojí, neřekla jí to pro to, aby nedostala poznámku……myslím, že k tomu není co dodat.Tenhle týden už má domluvenou schůzku s paní uč. ze školky. Tak to nechám proběhnout. Zítra jdem na poradnu a až povedu Petra do školy, dám jí tyhle psaníčka na stůl.Ať má paní učitelka nad čím přemýšlet. Taky říkala, že byla ve třídě ta paní magistra z PPP a prý neví co by to mohlo být, že se s tím ještě nikdy nesetkala…???To řekla třídní Kájovi. Jsem z toho znechucená. Zítra mi to paní magistra zřejmě potvrdí i osobně, jsem zvědavá a pak už se tam asi ovládat nebudu, protože vidím, že to nikam nevede. Přitom by člověk řekl, ano jdu za odborníkem, bude to v pohodě….Takže Vy , se kterými si tady o tom píšu, by jste měli dostat diplom k diplomu za EQ , protože tady ho někde ztratily. pa.
No to je fakt, že na ty moje sígry si vzpomenu co chvíla a ti hodní dost zapadají….A je to dobře nebo špatně?:o)))
přesně
Brmbulko, máš pravdu,na hodný holky a kluky si musím pořádně zavzpomínat,kluci a holky „raubíři“ mi naskočí hned.Zvláštní je, že ti „hodní“ mě v pubertě ani nepozdraví – přece se neschodí s učitelkou od mrňat.Přechází je to až koncem osmičky.Raubíři se mohou přetrhnout,aby mě pozdravili.pokud vláčím učebnice nebo něco,rvou mi to z ruky,aby pomohli.“Hodňáci“ se raději dívají na druhou stranu…Taky by mě to bez těch mých dys- a ADHD apod nebavilo.
ale nez jsem to postaveni lavic nasla trvalo to tri mesice:(((…loni to bylo fajn…dvacet deti tak to slo v pohode…letos po spojeni trid je prace mnohem slozitejsi….jde to…i kdyz to dre:)
Pavlinko…mam 30 deti a alternativni postaveni lavic:)))..jestli chces hodim ti do mejlu jak…treba i foto…a ktem hodnym holcickam…taky si na jejich jmena nemuzes vzpomenout???,a doted si pamatujes jmena i prijimeni takovych tech zdravych vylupku?:))))
Holky, já zírám, byla jsem mimo net a tady tolik nového!
Jen doufám, že ta MeGeRa.nezískal titul taky v ČB, dělala by ostudu mé milované alma mater! Tak to jen na okraj.
Souhlasím s Kejko. Ale zase nesouhlasím Agusko s tebou – mít ve třídě 20 hodných holčiček, tak se unudím k smrti!!!Kluci musí být a musí řádit. Samozřejmě v rámci slušného chování:o)
Měla jsem ve třídě 10 problémových kluků a dokázala jsem si je posadit všechny co nejblíž a tak, aby na sebe nedosáhli:o) Jen mě to stálo pár večerů přemýšlení a kreslení třídy, ale jde to! Stačí, že si spolu zařádí o přestávce, při „relaxačních chvilkách“ v hodinách a pak hajdy od sebe a zase chvilka plodné práce a tak dál celé vyučování. Na každého potřebného je nutné dosáhnout, ale stejně já osobně lítám po třídě jak hadr na holi, takže vlastně ani ten vzadu ode mě není daleko.A nejvíc miluju alternativní sestavení lavic. Jenže to nejde při 28 dětech ve třídě….
Tak to mé výlevy a závěr opět – ta koza nám učitelkám dělá ostudu a na svém místě nemá co dělat, když si neporadí s jedním chytrým maximálně aktivním dítkem. Tolik metod, které se dají použít, nejde ani vypsat. Pár už jich holky nadhodily.
Prosím Vás, dejte ho na jinou školu, v Budějicích jsou bezva školy, potkala jsem tam na praxích skvělé lidi. Možná by nebyla špatná i fakultní škola, tam jsem měla dobré zkušenosti a rodiče to většinou taky mají rádi, protože říkají, že studenti na praxi přinášejí hodně nových poznatků a opravdu se snaží s dětma pracovat (dohlížejí na ně fakultní učitelé).
A taky zajděte do PPP. (tu teda v ČB osobně neznám, i když jsem tam speciálu studovala, spíš jsme chodili na spec. školy.