Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Neporozumnění ze strany učitelky?
Dobrý den, chtěla bych ve stručnosti nastínit sotuaci..Mám sedmiletého syna,jsem šest let rozvedená a žiji s přítelem. Spolu do,a jsme v pohodě, mám ještě 14letou dceru. Péťa je aje emocionálně citlivý a se svým otcem teď trošku válčí díky jeho nové přítelkyni.Což by se dalo ještě zvládnout.Ovšem větší starosti mi dělá škola,jeho nástup byl vcelku dosti hektický.Velké potíže se čtením, denně trénujem po chvilkách.Potřebuje k tomu více času než ostatní děti,potvrzené i paní učitelkou.Jeho chování je ve škole hyperaktivní.S paní učitelkou si moc neporozumněli a tam myslím je zakopaný pes.Petr se snaží,ale po nedorozumnění v prvním měsíci září je asi s pocitem nedůvěry v paní učitelku nějak zablokovaný.Ve třídě je asi „6 zlobilů“ a Ti se postrkují a perou se.Tak má Petr neustále poznámku jednu za druhou- po zvonění není na svém místě/ přišel v 7:56 nestačil se převléct, proto nemohl cvičit / je neukázněný…Po probrání všech situací, co a jak bylo, s Petrem, je vidět,že zcela vždy není vina na jeho místě.Paní učitelka říká,že už Péťu znají!Jsem s ní neustále v kontaktu,ač mi například nevěřila,že denně cvičíme písmenka,děláme pokroky.Navštívili jsme i pedagogickou poradnu a psychologa.Podle těchto lidí je Petr emocionálně stresovaný.Včera dostal i antidepresiva, neboť se začal počúrávat.Vidím,že kontakt s paní učitelkou vřelejšího rázu asi nedosáhnem.Všichni mi říkají,že je chyba u pedagoga.Péťa je doma vcelku v klidu,ale ve škole je to karambol.Přiznávám,že je typ toho, kdo se rád vyhřívá na sluníčku a je v popředí, ale sám od sebe agresivní není a na to si stěžuje jeho učitelka.Nechci nikomu křivdit,ale ona ví, že je v depresích a i tak ani trošku nepřihlídne.Dneska třeba mohla chviličku počkat než se převleče,přišel přece před druhým zvoněním.Nesl dárek paní učitelce ze školky,ona už tam odpoledne pak nebyla.Myslím,že ze strany jeho paní učitelky už jsou to schválnosti,protože si s tím dítětem neví rady.Když jsem před měsícem jí prosila,aby ho přesadila dopředu k sobě,aby byl hodnější,tak řekla, že neví, protože zlobily nemůže dát k sobě a že neví co s nimi.Že už jim slíbila kino, aby byli hodnější-v říjnu,do dnes se kino nekonalo, jak je chce tedy namotivovat? Chci jít za ní do školy a říct jí už svůj názor,že je to schválně.Ale chtěla bych ještě slyšet názor někoho z řad odborníků.Poznámky nosí skoro 2x do týdne.Ale myslím,že to je věc,kterou by ona měla řešit sama jako pedagog,a né já pak doma.Dívá se na mě,když s ní mluvím,jako kdyby on byl pohroma školy.To abych ho dala pryč už mi říká i starší dcera, co dělat? Děkuji za odpověď.
nesmysl….dnes uz se pro deti s dys delaji i zvlast prijimacky na stredni skoly…
holky co vam na tohle rict…je to v uciteli
a agusko….vim jak funguji tyhe deti…snazi se a cekaji na kazdou pochavlu a pokud nemohou byt nejlepsi a chvaleni…tak at jdou videt presne na druhe strane….jako nejhorsi….je to take NEJ….drzim vam obema palce
Agusko,
rozumím. Naprosto. Snaha, co není oceněna, přestane časem bavit.
Jak to, že má mít na vysvědčení trojku, když má jen jedničky a dvojky??? To by mě zlobilo!
Co s tím uděláš?
Ahoj Dášo…… já vím. Jenže on měl právě tu trojku na konci té první třídy , pak v pololetí a teď jí bude mít zase . Mě nejde o tu trojku. Mě jde o to, že on nikde nevidí tu svou snahu! Že jí ta učitelka neocenila. I když mi řekla, jak už mu krátí diktáty.. blebleble… to mě naštvalo, víš. A ten jmenný seznam. Neměl tam ani jeden stromeček. Přitom třeba z matiky ze samostatné práce- viděla jsem ji – formát A4 – měl jedničku. Z mat má nejhorší dvojku. A to mi úča žekla, že on při matice normálně stíhá pracovat s dětma, že tam není problém. Tak proč ho nepochválí …rozumíš mi? Pak se nedivím, že nesleduje čtení.. že se nehlásí.. proč taky……
Nemám zkušenosti s léky pro děti,
zato mám zkušenosti se známkováním dětí na 1. stupni ZŠ s LMD a ADHD.
A to zcela rozdílné.
Zatímco starší syn (LMD) má z M a ČJ jedničky, z několika předmětů dvojky , a z přírodovědy to bude trojka (v 5. třídě), a to myslím) asi docela zaslouženě, tak mladší syn s ADHD s dyslexií a dysgrafií má z ve 3. třídě z ČJ a M trojky.
Paní učitelka je fajn baba, ale zcela ignoruje nějaké papíry z PPP, a já už nemám sílu za ní chodit a vysvětlovat, podobně jsou na tom další 3 děti ve třídě. P. uč. trvá na svém, nedbá na to, co tyhle děti potřebují, s tím, že na druhém stupni se s nimi nikdo párat nebude…tak nevím. je to drsné, ale kluka za to nepeskuji. Vím jak to je. Tak má trojky. No a co?!
Naši hoši jsou intelektově zcela srovnatelní, přesto z těch nejdůležitějších předmětů mají o 2 stupně rozdílné známky.
Známky jsou jen čísla. Záleží, jak k tomu přistupuje máma.
Agusko, jsi milující mamka, jistě nedopustíš, aby se Péťa cítil méněcenný. Tvůj postoj je zcela klíčový pro jeho sebehodnocení. Vysvětli mu, že to má mnohem těžší, než ostatní děti, a trojka je výborné ocenění.
Ahojky Brmbulííííííí.. byla jsem včera na rodičovské schůzce. Paní učitelka mi Petra vychválila, že opravdu nečekala, že bude takhle číst. že se opravdu zlepšil Ovšem od té doby co bere ten Piracetam, tak je prý agresivní.. nehlásí se , méně pracuje v hodinách, zhoršilo se mu písmo. Ano s tím písmem to je pravda. Ale doma poslouochá jak hodinky.. na doučování si ho také chválí jak se snaží…Jasně , že občas má svůj den …. a kdo ho nemá. A tak mi z toho bylo tak nějak smutno. Víš proč??? Protože když jsem čekala ve třídě , než se dostanu do kabinetu..prohlížela jsem si třídu. Na nástěnce byli dva jmenné seznamy. Na ČJ a M. A Petr, i když se tedy tak zlepšil, tam v těch seznamech nemá ani v jednom předmětu ani jeden červený stromeček. Proč by se snažil, ne??? Bylo mi ho fakt líto. Je moc aktivní a je to zlobidlo, ale vážně se moc snaží.Jenže doma je za svou práci ohodnocen. To bude asi tím. A i když se tedy zlepšil, známky na vízo … no co čekáš? Má stejné. ČJ za tři !! Byla jsem sticha. Vím, že jsem neměla být sticha. Ale mám úplně hrůzu z toho , aby to nedopadlo jako na předešlé škole… maminka se moc starala, kdo by jí poslouchal, že ? Jo a zatím v té integraci je napsané, že není třeba další osoba -pedagogického pracovníka podílející se na práci se žákem. To je psané v odborném posudku na té integraci Takže asi asistenta nevydobidu. Možná tomu špatně rozumím. Teprve budu mít schůzku se speciální účou, co mi tam nějak pomáhá. Jestli tady sledujete maminy debatu, máte něklterá zkušennosti s preparátem PIRACETAM? Děkuji za Vaše názory.
Aguska…vidis vidis…ja tu intergaci a individulani plan videla uz kdyz jste byli u mne..pamatujes?…jeste sezen malemu asistenta ..protoze na to jako integrovany ma narok…a mate vystarano…Petrovi to jenom pomuze..je to chytry kluk…akorat trosku jinaci nez ostatni….ale to je prece normalni
Ještě jednou musím poděkovat BRMBULCE……Je to člověk na tom pravém místě, takže DĚKUJI MNOHOKRÁT.
Po dlouhé době se zase vracím, abych vás jen poinformovala. A všechny ty maminy, které hledají jako já tenkrát, povzbudila a utvrdila v myšlence, že v těchto případech se nemají vzdávat!!!! Od třetí třídy bude mít Peťa individuální učební plán. Z PPP máme navrženou integraci po celý první stupeň ZŠ. Takže teď do konce roku bude zohledněn v klasifikaci. Vážně se mi ulevilo, i když vím, že polevit rozhodně nesmíme.Přeji Vám krásné sobotní odpoledne.
jsem ti rikala ze to bude v pohode:)…nadale drzim palecky a preji hodne trpelivosti
Ahojky všichni …už máme za sebou absolvování PPP v Č.Krumlově. Psychologickou i pedagogickou část testů. Podle výsledků je velkou potíží porucha soustředěnnosti, jeho hyperaktivita a to že jsou tamprojevy disgrfie, teď nevím, zda to napíši správně- nevyhraněná laterita a špatné oční vidění- spojené se záměnou písmenek a tím vlastně vzniklé i potíže se čtením. Ale zase byl velmi pochválen jak p. psycholožkou tak i pedagožkou, že se velice snaží a dělá pokroky. Máme cvičit lateritu , odlehčující cviky na psaní a ještě jsme dostali doporučený výukový program na to oční vidění. Se mi nějak lépe dýchá, nebo co.. kdo tohle má za sebou, ví o čem píši. Myslím, musím Petra opravdu pochválit. Jasně, že neustále zapomíná… včera jsem mu házela ráno z balkonu desky se sešitama…. nechal je zase na stole.. musím pořád kontrolovat , jestli má všechno. Pro jeho okolí je největší problém zvládnout jeho potřebu pohybu, jeho tvořivost a potenciál. Nic než práce mě nečeká, ale jedno Vám povím….tak ráda vidím jeho šťastné oči, když ho ta psycholožka pochválí !! Stojí to za to! Vím, že stejnou péči on dá jednou někomu jinému, blízkému.. bude mít v srdíčku kus lásky… Aguška.