Recenze: Ovladač lidí

Mít tak v ruce kouzelný ovladač, díky kterému bych pak mohla přeměňovat a ovládat lidi na herní hrdiny, nebo získat jejich a sílu a moci dělat cokoliv, na co si jenom vzpomenete. To by teda bylo něco. Knihu Ovladač lidí vydalo nakladatelství Albatros. Autorem je David Baddiel a ilustrace jsou z pera Jima Fieldiho.

Dvojčata Fred a Ellie milují hraní videoher. Každý má svůj vlastní herní ovladač. A i přesto, že by to nikdo neřekl Eliie je v hraní her lepší než Fred. Jenže každý umí něco, Fred například umí lépe upravovat své herní hrdiny a možná ho to dokonce baví více než samotné hry. Jejich otec Erik miluje pro změnu slaninové sendviče, má díky tomu trochu nadváhu, a maminka zase ráda sleduje seriál – Poklady z půdy. Také by se neobešla bez své kočky Margaret Terčové, kterou nosí pořád u sebe. Prostě, každý má rád něco. 🙂

Jenomže jednou si Erik omylem sedne na Elliin ovladač a zničí ho. Slíbí Elli, že ji koupí nový. Tak jdou Fred a Eliie do školy a v počítačové třídě hledají nový ovladač, ale žadný není dokonalý. Při jejich hledání za nimi přijdou dvojčata, která šikanují všechny děti, ale protože je jejich otec ředitel školy, tak jim všechno prochází. Ale už zpátky k Fredovi a Eliie, ti stále hledají ovladač a z ničeho nic se na obrazovce počítače ukáže naprosto dokonalý herní ovladač. Je černý se zelenými proužky a místo obyčejných tlačítek tam jsou diamantové tlačítka. Oba dva si uvědomí, že je to ten pravý. Na obrazovce se objeví člověk, který se jich ptá jestli ovladač chtějí, dvojčata bez váhání odpoví že ano.

Velmi rychle příjde zásilka pro Ellie. V krabici je ovladač, ale není tam návod, jak ho používat. Jenom ovladač a náramek stejné barvy. Fred ani Ellie nejprve neví co mají, ale pak se začnou dít neuveřitelné věci.

recenze-ovladac-lidi-002recenze-ovladac-lidi-004

Knihu bych doporučila asi klukům, protože mi přišla více klučičí, než holčičí. Je určena pro mladší čtenáře, tak od 9 let. V knize jsou velká písmenka. Příběh je zajímavý, ale spíše pro ty, kdo rádi hrají počítačové hry. Já se o hry moc nezajímám, takže mi příběh sourozenců Frediho a Ellie moc neříkal. Tím neříkám, že by se mi kniha nelíbila. Ráda jsem si ji přečetla. V knize najdete také ilustrace Jima Fielda. Jsou černobílé, což je možná škoda. Barevné by se mi líbily více. Přesto jsou ilustrace pěkné. Knížku teď čte desetiletý Naty a tomu se zatím líbí.

5be41379ade823fc35af6f2433a01efdOvladač lidí

Autor: David Baddiel

Ilustrátor: Jim Field