ŠVD: Vedle koho sedí Vaše dítě?

Rubrika: Vzdělání

Nedávno jsme zde v rámci projektu ŠVD diskutovali na téma: Vedle koho sedí vaše děti?. Diskuzi založila Marinada (které za založení diskuze moc děkujeme 🙂 ). K založení ji vedla osobní zkušenost, kdy její tichá a klidná dcerka vždy dostala za spolusedící nějaké živější dítko. Až letos se to změnilo a Marinada vidí změnu v tom, že dcerka lépe zapadla do party a i se ve škole lépe soustředí. A jelikož ji překvapilo, jak moc to všechno dcerku ovlivnilo, založila tuto diskuzi. 🙂

V té jsme se vlastně všichni shodli v tom, že soused v lavici ovlivní hodně. Pokud si děti „nesednou“, nebo jsou povahově rozdílní, spokojený asi není nikdo. Ani děti, ani paní učitelky. Ty tuto situaci řeší různým přesazováním, a to v některých případech i častým přesazováním, jak napsala třeba Nuninka:

„Během roku se to dost střídá. Paní učitelka dost přesazuje, tak nevím jestli se nudí nebo to dělá schálně.
Ale souhlasím s tím, že soused může dítko hodně ovlivnit. „

Zároveň jsme narazili i na to, že pokud dítko sedí v lavici se svým nejlepším kamarádem – třeba již ze školky – nedělá to v některých případech také dobrotu. Děti si neustále mají co říci a vyrušují.

8-hands-1285842-m

Jindy to naopak není na překážku, ale v zájmu „klidu“ ve třídě paní učitelky rozsadí i takto fungující dvojici, což ne vždy je dobré řešení.

Peťka:

„Moje dcera hrozně chtěla sedět s kamarádkou. Holky se domluvily a seděly spolu první asi dva měsíce školního roku. Byly hodné, nevyrušovaly, vše v pohodě. Paní učitelka ale přišla s tím, že musí rozsadit kluky, které spolu dělají neplechu. No a tak dceru s kamarádkou rozsadila a ke každé posadila jednoho chlapce. Klučina malou neustále vyrušuje, bere jí pomůcky, čmárá ji do sešitu, drká atd…“

Ale abychom nepsali jen to negativní, Makinea napsala pozitivní zkušenost :

„ Moje nejstarší dcera je tedy od přírody spíš lajdák, takže u ní si spíš všimnu, když si z ničeho nic začne vzorně krasopisně psát sešity, dělá si tam hezkou výzdobu atd. To se jí vždy ptám, s kým sedí. A vždy s nějakou vzornou holkou.“

Abychom to tedy shrnuli – každé pro má i své proti. Děti jsou rozhodně ovlivňovány tím, vedle koho sedí. A to ať už pozitivně, či negativně. Některé paní učitelky si situace ve třídě všímají a upravují zasedací pořádek dle situace, někde si děti mohou sednout, jak chtějí. Ale to je zvykem až v těch vyšších ročnících.

Pěkný den 🙂

Napsal/a: Kyller

Toto taky stojí za přečtení!

Děti, rodiče a kapesné

První otázkou v souvislosti s kapesným je jeho existence. Má dítě pravidelný příjem, příležitostný, nebo žádný? Názory odborníků se shodují na

Čtu dál →

Recenze: Hádanky pro školáky

Miluji svět hádanek. Používám je s oblibou ve školní praxi, milují je i moje vlastní děti. Není tedy divu, že

Čtu dál →

[Soutěž] Ať žijí duchové

Pojďte se proletět letadlem a zapátrat po zlodějích. Až to zvládneme, můžeme si spolu zazpívat písničky z oblíbeného filmu

Čtu dál →

Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (2 vyjádření)

  • alena5

    u nás je už část tříd kde jsou jednolavice,takže odpadá volba s kým sedí a že se navzájem baví a nebo žduchají.U syna ve třídě je mix-dvojlavice i jednolavice a syn už opět sedí sám,protože i s hodnou holčičkou stále kecal 🙂

  • Marinada

    Kyller, díky za krásné zpracování diskuze, s chutí jsem si početla znovu 🙂

Co na to říkáte?

Vaši e-mailovou adresu si necháme pro sebe.

Sdílet
Sdílet
TOPlist