Nedávno jsme zde v rámci projektu ŠVD diskutovali na téma: Vedle koho sedí vaše děti?. Diskuzi založila Marinada (které za založení diskuze moc děkujeme 🙂 ). K založení ji vedla osobní zkušenost, kdy její tichá a klidná dcerka vždy dostala za spolusedící nějaké živější dítko.
Až letos se to změnilo a Marinada vidí změnu v tom, že dcerka lépe zapadla do party a i se ve škole lépe soustředí. A jelikož ji překvapilo, jak moc to všechno dcerku ovlivnilo, založila tuto diskuzi. 🙂V té jsme se vlastně všichni shodli v tom, že soused v lavici ovlivní hodně. Pokud si děti „nesednou“, nebo jsou povahově rozdílní, spokojený asi není nikdo. Ani děti, ani paní učitelky. Ty tuto situaci řeší různým přesazováním, a to v některých případech i častým přesazováním, jak napsala třeba Nuninka:
Ale souhlasím s tím, že soused může dítko hodně ovlivnit. „
Zároveň jsme narazili i na to, že pokud dítko sedí v lavici se svým nejlepším kamarádem – třeba již ze školky – nedělá to v některých případech také dobrotu. Děti si neustále mají co říci a vyrušují.
Jindy to naopak není na překážku, ale v zájmu „klidu“ ve třídě paní učitelky rozsadí i takto fungující dvojici, což ne vždy je dobré řešení.
Peťka:
Ale abychom nepsali jen to negativní, Makinea napsala pozitivní zkušenost :
Abychom to tedy shrnuli – každé pro má i své proti. Děti jsou rozhodně ovlivňovány tím, vedle koho sedí. A to ať už pozitivně, či negativně. Některé paní učitelky si situace ve třídě všímají a upravují zasedací pořádek dle situace, někde si děti mohou sednout, jak chtějí. Ale to je zvykem až v těch vyšších ročnících.
Pěkný den 🙂
Napsal/a: Kyller
Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (2 vyjádření)
u nás je už část tříd kde jsou jednolavice,takže odpadá volba s kým sedí a že se navzájem baví a nebo žduchají.U syna ve třídě je mix-dvojlavice i jednolavice a syn už opět sedí sám,protože i s hodnou holčičkou stále kecal 🙂
Kyller, díky za krásné zpracování diskuze, s chutí jsem si početla znovu 🙂