Vzpomínáte občas na své školní roky? Měli jste také některé předměty tak oblíbené, že jste se na ně nemohli dočkat? Jaký byl ve škole ten váš nej předmět?
Já moc ráda vzpomínám na matematiku. Ze základky jsem si v hlavě nesla přesvědčení, že matiku nezvládnu. Na střední mě ale nadchl přístup učitelky, která nejen, že uměla vše skvěle vysvětlit, ale značně nám zvyšovala sebevědomí a snažila se, abychom matematice přišli na kloub. A opravdu na ni ráda vzpomínám. Dokonce jsem si ji vybrala jako maturitní předmět. Bavilo mně řešit zapeklité rovnice a hledat řešení.
Nejvíc jsem se na základní škole těšila na vaření. Pak jsem vždy předváděla své umění i doma, z čehož měla určitě náramnou radost mamka. I když ano, párečky v listovém těstíčku chutnaly doma všem a dokonce je občas udělám i dnes.
Doba se posunula, základní školní předměty zůstaly, jiné jsou nové. Zeptala jsem se maminek našich školáků z projektu ŠVD, jaký je pro jejich děti ten nej předmět. Co myslíte, který vyhraje?
Mně osobně nejvíc bavil zeměpis, nevím jestli mně to ovlivnilo jsem pošťák, prozradila maminka knizkova.
A jdeme na tělocvik…..
Dominik miluje na hodinách TV fotbal, vybíjenou nebo florbal. Než začal chodit do školy, tak naopak kolektivní hry nesnášel.
Sportovním nadšencem je také Maty od Matysun, Zbyněk od Zbynuly a Naty od Nuninky. Naopak Nuninky Markétka má ráda matematiku, ale nejvíce se těší na přírodopis, pokud se zrovna nepíše písemka.
Tomáškův nejoblíbenější předmět je? Ano, také tělocvik. 🙂
píše Kyller a dodává své zkušenosti:
I mě tělocvik bavil, až do chvíle, kdy jsem se na jednom vystoupení musela převléknout za kluka. Ano, bylo to gymnastické vystoupení a kluků přišlo méně do počtu. Vybavuji si ještě nyní ten šílený pocit, kdy mě cvičitelka rvala do červených chlapeckých trenýrek a já v tom za posměchu všech napochodovala do tělocvičny.
Tak nějak si myslím, že obliba tělocviku je typická pro mladší školní věk. Starší školáci už tento předmět asi v seznamu nej nemají.
Oblibu předmětů u dětí vnímá paní učitelka Jitka takto:
Učitelé/ky mají výuku jako své povolání. Dá se tedy předpokládat, že je baví učit vše. I tak mě ale zajímalo, zda nějaký předmět vyučují raději.
Paní učitelka Jarule píše:
Jitka učí nejraději ty hlavní – matematiku a jazyk český.
Zbynule pro vás udělala dokonce malý průzkum ve své třídě:
Šesťáci:
Tělocvik: protože budeme mít velké svaly – protože se do něho nemusím učit – protože máme hodného učitele – protože velmi rád sportuji.
Matematika: pan učitel hodně naučí, umí to vysvětlit – protože je to zábava – protože ráda počítám – ráda rýsuji.
Přírodopis: protože je to zajímavé, protože mám ráda přírodu a zvířata.
Dějepis: protože mě baví dějiny a máme hodnou učitelku.
Pracovní činnosti: baví mě práce se dřevem.
Zeměpis: učitel je srandovní.
Občanská výchova: máme zábavnou učitelku.
Osmáci:
Hudební výchova: protože tam nic neděláme.
Výtvarná výchova: protože se tam nepřemýšlí a jen kreslí – často odpadá – je to legrační hodina – můžu opustit realitu a ponořit se do světa fantazie.
Zeměpis: pan učitel má vtipné hlášky – pan učitel vykládá zajímavé historky.
Tělocvik: můžeme si sami vybrat, co budeme hrát – ráda cvičím – baví mě sport – hrajeme míčové hry.
Český jazyk: miluji čtení – učí nás dobrá učitelka.
Dějepis: mám ráda historii.
Přírodovědný seminář: zkoumáme pod mikroskopem a děláme různé pokusy.
Občanská výchova: oddechová hodina.
Docela mě překvapilo, že se mezi dětmi neobjevuje cizí jazyk. No a že vyhrává tělocvik na celé čáře nemusím snad ani zmiňovat. 🙂
A co vy? Jak jste na tom? Napište mi do diskuze, třeba se povede vyvrátit výherce mezi předměty a udělit pomyslný titul NEJ jinému. 🙂
Napsal/a: Peťka
Odpovědi, názory, dotazy, postřehy čtenářů (4 vyjádření)
Asi jsem divná. Já jsem spíše nenáviděla hodinu z divným učitelem. Jistě některý předmět mi šel lépe, jiný méně. Ale že by bylo něco nej a něco hůř.
Matika mne nebavila v 5 třídě 3 měsíce, neb jsme měli učitele, který jen řval, ať bylo ticho jak v hrobě a neustále kolem sebe prskal (asi měl novou protézu) a v klidu neřekl snad ani slovo. Odvezli ho z mrtvicí přímo z vyučování. Pak byl supl a učitel u kterého mne zase předmět bavil. Tak to nebylo tím předmětem.
Filipa nejvíce baví tělocvik, což jsem vlastně čekala. Od mala je sportovně založený. Trochu mě mrzí, že neřekl ruštinu, o té pořád básní a baví ho to…
Také si myslím, že hodně oblíbenost předmětu ovlivní učitel. Z vlastní zkušenosti ze školních let, i z nynějších učitelských zkušeností. I když na druhém stupni ten, kdo učí tzv. „hlavní předměty“ – matematiku, češtinu a cizí jazyky – to nemá lehké. Protože pokud děti musí makat, navíc v těžším předmětu, bude ten předmět stěží oblíbený. I když u některých dětí ano 🙂 Bohužel je pravda, že na druhém stupni obecně nadšení žáků klesá a mají tendenci se „flákat“ i v malými dětmi milovaném tělocviku. Zase naštěstí jen někteří.
U nás v šesté třídě to byl zeměpis – dostali jsme nového pana učitele – mlaďoch hned po fakultě, vysoký blonďák, co uměl krásně povídat – no co budu povídat, všechny holky jsme ho milovaly. 🙂 A on se nám na začátku sedmičky oženil…:-( Jinak já sama milovala češtinu a mám ji ráda dodnes. A myslím, že strašně záleží na učiteli, který vás má na ten který předmět – buď vás nadchne nebo vám to znechutí…
Ale asi na druhém stupni pak vítězily přestávky. :-))
Mobile Sliding Menu